کد خبر : 46577
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۴۰

حمایت روسیه از انصارالله یمن ؛ آری یا نه ؟

حمایت روسیه از انصارالله یمن ؛ آری یا نه ؟

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: منابع آمریکایی از حمایت روسیه از صنعا و حملات ضد صهیونیستی ارتش یمن به‎ویژه انصارالله خبر داده‌اند. تارنمای خبری تحلیلی میدل ایست‌آی به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده که افسران اطلاعات نظامی روسیه به یمن اعزام شده‌اند تا به انصارالله در عملیات‌های ضدصهیونیستی در دریای سرخ کمک کنند. میدل

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: منابع آمریکایی از حمایت روسیه از صنعا و حملات ضد صهیونیستی ارتش یمن به‎ویژه انصارالله خبر داده‌اند. تارنمای خبری تحلیلی میدل ایست‌آی به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده که افسران اطلاعات نظامی روسیه به یمن اعزام شده‌اند تا به انصارالله در عملیات‌های ضدصهیونیستی در دریای سرخ کمک کنند.

میدل ایست آی با اشاره به اینکه روسیه به دنبال راه‌هایی برای افزایش حمایت خود از انصارلله است، نوشته:

  • ماهیت دقیق نقش روسیه هنوز کاملاً روشن نیست اما مأموران GRU روسیه الان چند ماه است که در حال ارائه خدمات مستشاری به یمنی‌ها هستند. (منظور از GRU اداره کل اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یا سازمان اطلاعات نظامی روسیه است.)‌
  • ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، قصد داشته تا موشک‌های کروز ضد کشتی پیشرفته‌ای را در اختیار انصارلله قرار دهد، اما پس از مداخله مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، از این کار منصرف شده است.
  • روابط روسیه و یمن به بیش از 80سال قبل برمی‌گردد. روسیه به‌دنبال تقویت نفوذ خود در خاورمیانه و یمن به عنوان یک نقطه استراتژیک در این منطقه است.
  • برخی منابع غربی مدعی شده‌اند که مسکو به‎دنبال تأسیس پایگاه‌های نظامی در جنوب یمن است.
  • علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله، پیشتر تائید کرده بود که همکاری و توسعه روابط یمن و روسیه در زمینه‌های مختلف وجود دارد.
  • نشریه نیوزویک نیز پیشتر گزارش داده بود که یمنی‌ها در حال حاضر موشک‌های کروز ضد کشتی مافوق صوت P-۸۰۰ اونیکس ساخت روسیه را در اختیار دارند.

ارتش یمن در طول ماه‌های گذشته در پاسخ به حملات مرگبار گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که نزدیک به 40هزار فلسطینی را به شهادت رسانده، کشتی‌های تجاری که به سوی سرزمین‌های اشغالی حرت می‌کنند و همچنین کشتی‌های نظامی غربی را در دریاهای سرخ، مدیترانه و دریای عرب هدف حمله قرار داده است. این گروه متعهد شده است که به حملات خود را ادامه داده و آنها را گسترش دهد، مگر اینکه رژیم صهیونیستی به‌طور کامل از غزه عقب‌نشینی کند.

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn