کد خبر : 46796
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

حمل‌ونقل عمومی ایران در آستانه فلج شدن + اینفوگرافیک

حمل‌ونقل عمومی ایران در آستانه فلج شدن + اینفوگرافیک

تیتر کوتاه بررسی کرد؛ کمبود اتوبوس نسبت به جمعیت در کلانشهرها مشکلات جدی ایجاد کرده است. این معضل منجر به افزایش فواصل زمانی بین سفرها، کاهش اعتماد عمومی به سیستم حمل‌ونقل که مجر به استفاده از وسایل نقلیه شخصی (افزایش آلودگی هوا) و در نهایت کاهش تعداد مسافران شده است، وضعیتی که نیاز به توجه

تیتر کوتاه بررسی کرد؛

کمبود اتوبوس نسبت به جمعیت در کلانشهرها مشکلات جدی ایجاد کرده است. این معضل منجر به افزایش فواصل زمانی بین سفرها، کاهش اعتماد عمومی به سیستم حمل‌ونقل که مجر به استفاده از وسایل نقلیه شخصی (افزایش آلودگی هوا) و در نهایت کاهش تعداد مسافران شده است، وضعیتی که نیاز به توجه فوری و بهبود ناوگان حمل‌ونقل را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

حمل‌ونقل عمومی ایران در آستانه فلج شدن + اینفوگرافیک


به گزارش تیتر کوتاه – بررسی‌های رسمی و گفته‌های مقامات حکایت از آن دارد که تعداد اتوبوس‌های فعال در کلانشهرها به مراتب کمتر از نیاز آنهاست و در برخی شهرها همچون تهران، اوضاع بحرانی است. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، تهران با ۲۷۸۴ اتوبوس فعال، مشهد با ۱۳۷۶، اصفهان با ۷۳۰، قم با ۲۳۸، کرج با ۲۲۰ و اهواز با ۸۰ اتوبوس فعال، فاصله زیادی با نیاز واقعی خود دارند. این گزارش از یکی از بزرگترین مشکلات حمل و نقل شهری پرده برمی‌دارد: کمبود ناوگان فعال و باکیفیت اتوبوس‌رانی، که نتیجه آن کاهش اعتماد عمومی، افزایش فاصله زمانی بین سفرها و در نهایت کاهش شمار مسافران اتوبوس است.

تهران چند هزار اتوبوس کم دارد؟

برای دانلود فایل با کیفیت این اینفو اینجا را کلیک کنید.

این اینفوگرافیک برگرفته از آمار منتشر شده در سایت اکو ایران ساخته شده است.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn