کد خبر : 49093
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

اگر چمن ورزشگاه نقش جهان مایه آبروریزی است، چرا اصرار دارید تیم ملی در آن بازی کند؟

اگر چمن ورزشگاه نقش جهان مایه آبروریزی است، چرا اصرار دارید تیم ملی در آن بازی کند؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ نخبگان آسیا در شرایطی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد که مسابقه افتتاحیه این تورنمنت شب گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و تیم‌های سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات به مصاف هم رفتند و نماینده امارات بردی 4 بر یک را به‌دست آورد. در کنار شکست

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ نخبگان آسیا در شرایطی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد که مسابقه افتتاحیه این تورنمنت شب گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و تیم‌های سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات به مصاف هم رفتند و نماینده امارات بردی 4 بر یک را به‌دست آورد. در کنار شکست غیرمنتظره و سنگین سپاهان، آنچه بیش از پیش به چشم آمد، وضعیت بد چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود. وضعیت بدی که باعث شد در میزبانی این ورزشگاه از دیدار تیم ملی  فوتبال ایران مقابل قرقیزستان هم اما و اگرهایی ایجاد شود.

محمد پورجم، مدیر ورزشگاه نقش جهان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات، در خصوص وضعیت چمن این ورزشگاه و دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمده، اظهار کرد: علت مشکل بزرگ و اصلی که برای چمن ورزشگاه نقش جهان ایجاد شده، عدم زهکشی آب ریشه چمن است که دچار خفگی شده و شرایط را برای حمله بیماری‌های قارچی چمن فراهم می‌کند و پس از آن، رشد مجدد ریشه سطحی است که در زمان مسابقه زمین دچار کندگی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت ۳ هزار متر چمن از نقاط آسیب دیده توسط چمن خزانه جایگزین شد که به علت گرمای بیش از حد هوا، حداکثر شاخص اشعه فرابنفش نور خورشید و نیز خراب بودن لایه‌های زیرین چمن و حذف سایبان برای بازی، چمن دچار آسیب شد و تلاش شبانه روزی عوامل را با چالش مواجه کرد.

مدیر ورزشگاه نقش جهان اصفهان، در مورد چرایی ایجاد این مشکلات تاکید کرد: عدم زیر ساخت مناسب و تغییرات اقلیمی در چند سال اخیر، کیفیت چمن ورزشگاه نقش‌جهان را در فصل گرم تحت تاثیر قرار می‌دهد، ۲ سال قبل نیز به دلیل همین مشکلات تیم فوتبال سپاهان برخی بازی‌هایش را در ورزشگاه فولادشهر برگزار کرد و قرار بود امسال باشگاه سپاهان چمن ورزشگاه نقش‌جهان را به صورت کامل بازسازی و مجددا احداث کند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: البته احداث چمن با زیر ساخت مناسب و سازگار با اقلیم آب و هوایی اصفهان هم ۵ تا ۶ ماه زمان خواهد برد. تابستان امسال به دلیل مسابقه  پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و نیاز به حمایت تماشاگران به عنوان یار دوازدهم تیم و نیز اینکه ورزشگاه فولادشهر آمادگی برگزاری مسابقه آسیایی را نداشت، مجبور شدیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا چمن برای برگزاری بازی آماده شود اما به دلیل مشکلات ذکر شده کیفیت چمن دچار کاهش شد.

پورجم در مورد زمان آماده‌سازی این چمن هم خاطرنشان کرد: آنچه مقرر شه این است که با توجه به تمهیداتی اندیشیده شده، پروژه بازسازی و احداث چمن شروع شده و احتمالاً بازی‌های سپاهان به ورزشگاه فولادشهر منتقل شود و امیدواریم این پروژه به زودی آغاز گردد ولی زمانی برای رسیدن چمن ورزشگاه به وضعیت مطلوب به طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد.

وی در مورد اینکه امکان میزبانی از تیم ملی در تقابل با قرقیزستان برای ورزشگاه نقش جهان میسر است یا نه؟، تصریح کرد: سرمربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال به اصرار ما از ورزشگاه بازدید کردند، ما هم گفته بودیم که این چمن نمی‌تواند میزبان مسابقه تیم ملی باشد و باید نظر دهند که می‌توانند با این شرایط در این چمن بازی کنند یا خیر. در این خصوص فدراسیون فوتبال باید تصمیم بگیرد.

مدیر ورزشگاه نقش جهان اصفهان، همچنین گفت: البته یکی از مسئولان چمن، را مایه آبروریزی خوانده بودند. اگر این است، پس چه اصراری برای برگزاری بازی ملی در این ورزشگاه دارند؟ مسئله این است که هیچ ورزشگاهی در ایران آماده نیست و بازی در هر ورزشگاهی همین وضعیت را دارد. اگر این چمن آبروی عزیزان را می‌برد، می‌توانند بازی تیم ملی را به مکان دیگری منتقل کنند و اجازه دهند فرآیندفرایند احداث و بازکاشت چمن زودتر آغاز شود.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn