کد خبر : 50294
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

دست جوادی به مدال المپیک نرسید

دست جوادی به مدال المپیک نرسید

به گزارش روزپلاس، مسابقات وزنه برداری سی و سومین دوره بازی های المپیک با رقابت های دسته ۸۹ کیلوگرم در شهر پاریس پیگیری شد. میرمصطفی جوادی دارنده نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض نماینده ایران در این دسته بود. کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز لوپز از کلمبیا، سانچز از ونزوئلا، روبو ماریو از

وزنه برداری المپیک/ دست جوادی به مدال المپیک نرسید

به گزارش روزپلاس، مسابقات وزنه برداری سی و سومین دوره بازی های المپیک با رقابت های دسته ۸۹ کیلوگرم در شهر پاریس پیگیری شد. میرمصطفی جوادی دارنده نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض نماینده ایران در این دسته بود.

کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز لوپز از کلمبیا، سانچز از ونزوئلا، روبو ماریو از مولداوی، اندرانیک کاراپتیان از ارمنستان، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و کریم ابوکالا از مصر مهمترین رقیبان جوادی در رقابت های دسته ۸۹ کیلوگرم بودند.

میرمصطفی جوادی که جانشین کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم شده با ۱۶۸ کیلوگرم در حرکت یکضرب به کار خود پایان داد. در این حرکت کارلوس ناسار با مهار ۱۸۰ کیلوگرم و شکستن رکورد یکضرب المپیک در جایگاه نخست قرار گرفت و لوپز از کلمبیا نیز با ۱۸۰ کیلوگرم دوم شد. ربو ماریو نیز با ۱۷۵ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

جوادی که در حرکت یکضرب با اختلاف ۱۲ کیلوگرم با نفر نخست به کار خود پایان داده بود در دوضرب عملکرد بهتری داشت و در نهایت موفق به مهار ۲۰۴ شد تا با مجموع ۳۷۲ در جایگاه پنجم قرار گیرد.

جوادی برای رقابت با قهرمانان بلغارستانی و کلمبیایی ابتدا وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد تا وارد جدول مسابقات شود اما در ادامه ۲ بار برابر وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی مغلوب و به عنوان پنجم این دوره از مسابقات رسید.

در این دسته کارلوس ناسار با ۲۲۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۰۴ کیلوگرم تمام رکوردهای این دسته را به نام خود کرد. یئوسین لوپز نیز با ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا هم با ۳۸۴ کیلوگرم سوم شد.

جوادی در حالی به عنوان پنجم رسید که ۳۲ کیلوگرم اختلاف رکورد با نفر نخست داشت و حتی پیزولانو با ۳۸۴ کیلو که رکورد قهرمانی جهان جوادی بود مدال برنز این وزن رسید.

منبع

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn