کد خبر : 51135
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴

زائران بخوانند | چگونه وام اربعین ۱۰.۰۰۰۰.۰۰۰ میلیونی بگیریم؟ + ثبت‌نام

زائران بخوانند | چگونه وام اربعین ۱۰.۰۰۰۰.۰۰۰ میلیونی بگیریم؟ + ثبت‌نام

به گزارش ساناپرس، وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین از طریق سامانه عمود صفر به متقاضیان پرداخت می‌شود و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه دارد. طرح عمود صفر به زائران این امکان را می‌دهد که کمک هزینه سفر اربعین دریافت و از پوشش خدمات بیمه در این سفر استفاده کنند. هر زائری که در این طرح ثبت

به گزارش ساناپرس، وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین از طریق سامانه عمود صفر به متقاضیان پرداخت می‌شود و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه دارد.

طرح عمود صفر به زائران این امکان را می‌دهد که کمک هزینه سفر اربعین دریافت و از پوشش خدمات بیمه در این سفر استفاده کنند. هر زائری که در این طرح ثبت نام کند مبلغ ۹ میلیون تومان کمک هزینه سفر را به صورت نقد دریافت و یک میلیون تومان از خدمات بیمهای در برابر خطرات سفر استفاده می‌کند.

به علاوه با استفاده از این طرح، کیف پول مسافران کربلا در سامانه بیمه‌ای دال یک میلیون تومان شارژ می‌شود و آنها می‌توانند از اعتبار این کیف پول برای استفاده از خدمات بیمه‌ای همچون بیمه آتش‌سوزی، بیمه موبایل، بیمه عمر و بیمه بدنه خودرو استفاده کنند. بازپرداخت این وام ۱۲ماهه است و وام گیرنده ماهانه ملزم به بازپرداخت ۹۸۵ هزار تومان قسط است.

شرایط دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی اربعین چیست؟
زائرانی که به شبکه بانکی بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند، تا پایان مردادماه می‌توانند با ارائه یک فقره چک صیادی یا فیش کسر از حقوق به عنوان ضمانت به سامانه عمود صفر مراجعه و به صورت آنلاین در طرح عمود صفر ثبت نام کنند. فعال‌سازی این بسته نیز در طول پنج روز کاری انجام خواهد شد.

مراحل ثبت نام وام عمود صفر
متقاضیان دریافت این وام باید در ابتدا وارد سایت عمود صفر شوند و پس از کلیک روی گزینه ثبت نام کلیک، تعداد نفرات و اطلاعات هویتی زائران را وارد کنند. شخص متقاضی باید در مرحله بعد، تصویر چک صیادی یا ضمانت‌نامه را بارگذاری کند و هزینه پیش پرداخت را بپردازد. بعد از انجام تمام این مراحل، باید اصل چک از طریق پست به مقصد انتخابی سامانه عمود صفر ارسال شود.

ثبت نام وام اربعین ۱۴۰۳
متقاضیانی که قصد خروج از کشور به منظور زیارت عتبات عالیات در روز اربعین دارند، می بایست تا تاریخ ۲۵ مرداد با مراجعه به بانک ملی و یا از طریق سامانه بام، اقدام به افتتاح حساب و درخواست اعطای تسهیلات نمایند و پس از طی کردن مراحل لازم، تسهیلات اربعین به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را دریافت نمایند. نحوه دریافت تسهیلات اربعین ۱۴۰۳ به این صورت است که ابتدا باید افتتاح حساب انجام شود، مهلت افتتاح حساب برای دریافت این وام تا ۲۵ مرداد ماه و در کلیه شعب بانک ملی می باشد شایان ذکر است مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰ تومان نیز بابت ودیعه از متقاضی دریافت می شود که متقاضیان همزمان با اعطای تسهیلات می توانند مبلغ تودیع شده را دریافت نمایند.

بر خلاف سال گذشته مبلغ این وام هیچ ارتباطی با تعداد زائران یک خانواده ندارد و امسال بدون در نظر گرفتن تعداد زائران یک خانواده به هر یک از متقاضیان مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام تعلق می گیرد. رقم این وام در سال گذشته بر اساس تعداد اعضای خانوار بین ۳ تا ۵ میلیون متغیر بود.

در واقع باید گفت که در صورتی که تایید شود زائران از مرز خروج کرده و درخواست وام خود را ثبت کرده اند، مبلغ وام با توجه به شرایط آنها به حسابشان واریز شده و می توانند آن را صرف مخارج سفر خود کنند.

شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۳

اوطلبان زیارت کربلا در روز اربعین برای دریافت مجوز خروج از کشور می بایست شرایط خاصی را دارا باشند. تمامی زائران بر اساس اطلاعیه ای که سازمان حج و زیارت اعلام داشته است، باید گذرنامه خود را دریافت کرده باشند.

وام اربعین ۱۴۰۳، تنها به افرادی تعلق می گیرد که از مرز ایران عبور کرده باشند، شایان ذکر است که این افراد، در مرحله اول، باید شرایط ثبت نام وام زیارت اربعین را داشته باشند؛ در نتیجه، پس از آن، می توانند برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۳ نیز اقدام نمایند.

بنابراین بر اساس آنچه برای ثبت نام زیارت اربعین به عنوان شرایط تعیین شده بود، می توان شرایط دریافت تسهیلات اربعین ۱۴۰۳ را نیز اعلام کرد:

داشتن گذرنامه یکی از مواردی می باشد که زائرین حتما آن را برای خروج از کشور به طور قانونی باید دریافت کرده باشند. داوطلبانی که هنوز موفق به دریافت پاسپورت خود نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای اخذ گذرنامه خود اقدام نمایند. همچنین افرادی که اعتبار گذرنامه شان پایان یافته است، می بایست برای تمدید آن اقدام کنند. از شرایط اصلی دریافت این وام قبل از سفر به عراق نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق می باشد.

داشتن کارت واکسن برای زیارت کربلا در روز اربعین الزامی می باشد. گفته ها حاکی از آن است که داشتن دو دوز واکسن کرونا در این شرایط کافی بوده و می توان آن را دریافت نمود. افرادی هم که از تاریخ آخرین دریافتی واکسن خود به مدت چند ماه می گذرد، می بایست دوز یادآور را نیز تزریق کرده و کارت دیجیتالی واکسن خود را دریافت نمایند. البته با توجه به اتمام وضعیت قرمز کرونا در ایران به نظر می رسد این شرط از شروط لازم حذف شده باشد.

یکی از مهم ترین شرایطی که وام گیرندگان اربعین باید به آن توجه داشته باشند، متقاضی در هنگام افتتاح حساب بابد رقمی معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در اختیار بانک قرار دهد که پس از استعلام های لازم شامل دریافت این وام خواهد گردید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn