کد خبر : 51298
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

طرز تهیه گتو بسک فرانسوی با طعم و مزه بی نظیر

طرز تهیه گتو بسک فرانسوی با طعم و مزه بی نظیر

به گزارش پارسینه پلاس،گتوبسک یکی از معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های سنتی فرانسوی می باشد که برای منطقه ای به نام بسک در شمال فرانسه است و گتو در زبان فرانسوی یعنی گتو در زبان فرانسوی یعنی کیک و شما می توانید این کیک خوشمزه را به همراه کرم مخصوص خودش تهیه کنید و

به گزارش پارسینه پلاس،گتوبسک یکی از معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های سنتی فرانسوی می باشد که برای منطقه ای به نام بسک در شمال فرانسه است و گتو در زبان فرانسوی یعنی گتو در زبان فرانسوی یعنی کیک و شما می توانید این کیک خوشمزه را به همراه کرم مخصوص خودش تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. این کیک برای این که خوشمزه تر شود و به نتیجه نهایی برسید .

مواد لازم

پودر شکر ۱۲۵ گرم
کره ۱۲۵ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
زرده تخم مرغ ۷۵ گرم
پوست‌ لیموی‌ رنده شده ۱ ق چای خوری
نمک ۱ پنس
مواد لازم کرم پاتیسیر
شیر گرم ۱۸۰ گرم
نشاسته ذرت ۲ ق سوپ خوری
پودر شکر ۲ ق سوپ خوری
زرده تخم مرغ ۲۵ گرم
رنده ی پوست لیمو یا پرتقال ۱ ق چای خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
زرده ی تخم مرغ ۱ عدد برای رومال خمیر
مربای آلبالوی بدون شهد در صورت تمایل نصف پیمانه

مرحله اول: تهیه کرم

شیر را داخل قابلمه‌ کوچک ریخته و روی حرارت قرار داده تا داغ شود. پودر شکر و زرده ها را داخل کاسه ی همزن ریخته و همزده تا کشدار و کرم رنگ شود و وانیل و نشاسته ذرت را افزوده و همزده و شیر داغ را کم کم به زرده‌ها افزوده و با سرعت همزده تا زرده‌ها نپزند و تمام مواد را به قابلمه برگردانده و روی حرارت مرتب همزده تا به غلظت برسد و خامی مواد از بین برود و از روی حرارت برداشته و رنده ی پوست پرتقال را افزوده و همزده و داخل ظرف ریخته و کیسه فریزر روی کرم بکشید بطوریکه کیسه با کرم در تماس باشد و هنگام خنک شدن،کرم رویه نبندد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خمیر

آرد و بیکینگ پودر را داخل کاسه ی همزن الک کرده و کره ی سرد مکعبی خرد شده و پودر شکر و نمک را افزوده و با همزن یا نوک انگشتان همزده تا به شکل خرده نان درآیدو زرده‌های تخم مرغ و پوست لیمو را افزوده و هم بزنید تا خمیر جمع شود و خمیر نیازی به ورز دادن ندارد و در حد جمع شدن کافیست.

مرحله سوم: استرات خمیر

خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت یکساعت داخل یخچال استراحت دهید و سپس به ضخامت ۴ میل بین دو کیسه فریزر پهن کرده و دو دایره به قطرهای ۲۴ و ۱۹ سانت میبریم و دایره ی بزرگتر را داخل قالب تارت ۱۷ سانتی قرار داده به طوری که کف و دیواره‌ های قالب پوشانده شود و یک لایه‌ی نازک از مربای آلبالوی بدون شهد را روی خمیر پهن و کرم پاتیسیر را روی مربا ریخته و خمیر بعدی که قطرش ۱۹ سانت است را روی کرم پهن کرده و با وردنه یا کارد تیز روی لبه های خمیر کشیده تا اضافه های خمیر برش خورده و دو لبه ی خمیر بالایی و خمیر زیرین به هم بچسبند و سپس روی خمیر را با زرده ی تخم مرغ رومال و قالب را به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت گتوبسک

در ادامه دوباره روی خمیر را رومال زده و با یک کارد تیز روی خمیر را برشهای دلخواه و عمیق زده و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود،بپزید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn