کد خبر : 51434
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۵۵

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید به آن توجه کنید

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید به آن توجه کنید

پروژکتور ال ای دی در نورپردازی فضای باز، امروزه جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین ادوات روشنایی است. پروژکتور ال ای دی در انواع فضاها کاربرد فراوانی دارد. از روشنایی معابر و کوچه و خیابان گرفته تا نورپردازی نما، نورپردازی محوطه، نورپردازی پارکینگ و نورپردازی فضای جلوی دوربین‌های مداربسته جهت حفظ امنیت، از کاربردهای مختلف پروژکتور LED

پروژکتور ال ای دی در نورپردازی فضای باز، امروزه جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین ادوات روشنایی است. پروژکتور ال ای دی در انواع فضاها کاربرد فراوانی دارد. از روشنایی معابر و کوچه و خیابان گرفته تا نورپردازی نما، نورپردازی محوطه، نورپردازی پارکینگ و نورپردازی فضای جلوی دوربین‌های مداربسته جهت حفظ امنیت، از کاربردهای مختلف پروژکتور LED است. همین کاربردهای متفاوت باعث شده تا تنوع پروژکتور ال ای دی در بازار محصولات روشنایی بسیار زیاد باشد و بتوانید با دست باز، هر پروژکتوری که بیشترین تطبیق را با فضای مورد نظرتان داشت انتخاب نمایید. نکته مهم این است که هنگام انتخاب پروژکتور، حتما باید به نکات مهم خرید آن توجه داشته باشید تا بهترین پروژکتورها را انتخاب نمایید. در این مقاله به مهم‌ترین نکات خرید پروژکتور ال ای دی پرداخته‌ایم.

  1. نوع پروژکتور ال ای دی بر اساس کاربرد فضای شما

پروژکتورهای ال ای دی بر اساس سیستم عملکرد به دو نوع SMD و COB دسته‌بندی می‌شوند. تفاوت اصلی این دو پروژکتور، نحوه ساخت و فرایند تولید آن است که باعث شده تفاوت‌های نوری نیز با یکدیگر داشته‌باشند. به صورت کلی می‌توان گفت، پروژکتور SMD نسبت به پروژکتور COB پخش نور بالاتر با شدت کمتر و قیمت ارزان‌تری دارد. از سویی دیگر، شدت نور پروژکتور COB بالاتر بوده و کیفیت نور آن بهتر است. در مجموع نمی‌توان گفت کدام پروژکتور الزاما بهتر است بلکه مناسب بودن یا نبودن آن بستگی به نوع کاربرد مورد نظر شما دارد.  اگر قصد دارید فضاهای گسترده را با استفاده از تعداد پروژکتور کم به خوبی روشن کنید، از پروژکتور SMD استفاده نموده و اگر هدف شما روشنایی باکیفت نما، المان‌های دکوراتیو و یا فضاهای مختلف است، پروژکتور COB پاسخگوی کار شما خواهد بود.

  1. توان پروژکتور ال ای دی نه باید کم باشد و نه بیش از حد

درست است که توان چراغ تنها عامل تعیین کننده میزان روشنایی چراغ نیست اما به صورت کلی هرچه توان پروژکتور بالاتر باشد، نور بیشتری از خود ساطع می‌کند. پروژکتورهای ال ای دی توان‌های مختلفی دارند. از پروژکتور 30 وات گرفته تا نورافکن‌های 1000 واتی. نکته مهم این است که اگر توان پروژکتور مناسب فضای شما نباشد، یا فضا تاریک مانده و یا نور زیاد آن باعث خیرگی و آسیب به چشم می‌شود.

  1. کیفیت ساخت و پخش نور پروژکتور ال ای دی

کیفیت ساخت پروژکتور ال ای دی با فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. یکی از این فاکتورها فلیکر یا چشمک زدن چراغ است که به درایور یا ترانس پروژکتور بستگی دارد. اگر درایور پروژکتور باکیفیت باشد، چراغ شما فلیکر نخواهد داشت و باعث ایجاد  سردرد و خستگی چشم نمی‌شود. علاوه بر این، شاخص نمود رنگ پروژکتور ال ای دی بیانگر قدرت پروژکتور در نمایش رنگ واقعی اجسام و فضاست. هرچه این شاخص (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشد، پروژکتور نور شفاف‌تر و زیباتری خواهد داشت. در موارد دیگر، ضریب توان بالا (PF>0.95) و یا ضریب اعوجاج پایین (THD<0.15) می‌تواند از مشخصات یک پروژکتور باکیفیت باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش پروژکتور ال ای دی

به دلیل اینکه پروژکتور ال ای دی معمولا در ارتفاعات و یا نقاط مختلف نما نصب می‌شود، معمولا دسترسی مجدد به آن چندان ساده نیست و بعضا می‌تواند هزینه‌بردار باشد. به همین دلیل سعی کنید از ابتدا به سراغ پروژکتوری بروید که هم کیفیت ساخت بالا، بدنه مقاوم، درجه حفاظت مناسب فضای شما و طول عمر خوبی داشته باشد  و هم گارانتی آن ضمانت تعویض باشد. در این خصوص پروژکتورهای اکووات با درجه حفاظت بالا (IP66) همراه با 3 و 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط تولید و عرضه می‌شوند.

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn