کد خبر : 51615
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۸

جدیدترین سلاح لیزری روسیه | توانایی در کور کردن ماهواره‌ها و به‌ آتش‌کشیدن پهپادها

جدیدترین سلاح لیزری روسیه | توانایی در کور کردن ماهواره‌ها و به‌ آتش‌کشیدن پهپادها

همشهری آنلاین – یکتا فراهانی: نام سلاح لیزری جدید روسیه برگرفته از نام یک کشیش ارتودکس است که در قرن چهاردهم میلادی در دوئل با قهرمان تاتار کشته شد؛ اما از اسب پایین نیفتاد.روسیه نام این قهرمان ملی را بر سلاح لیزری جدید گذاشته است که بر اساس ادعای یوری بوریسف معاون نخست‌وزیر روسیه، توان

همشهری آنلاین – یکتا فراهانی: نام سلاح لیزری جدید روسیه برگرفته از نام یک کشیش ارتودکس است که در قرن چهاردهم میلادی در دوئل با قهرمان تاتار کشته شد؛ اما از اسب پایین نیفتاد.
روسیه نام این قهرمان ملی را بر سلاح لیزری جدید گذاشته است که بر اساس ادعای یوری بوریسف معاون نخست‌وزیر روسیه، توان به‌آتش‌کشیدن پهپاد از فاصله ۵ کیلومتری را دارد.

جدیدترین سلاح لیزری روسیه | توانایی در کور کردن ماهواره‌ها و به‌ آتش‌کشیدن پهپادها

حفاظت از دارایی‌های استراتژیک

روسیه اطلاعات جدیدی در مورد سیستم تسلیحات لیزری زمینی اسرارآمیز خود، با نام «پرسوت» فاش کرد. این سیستم که در آخرین شماره «مجله ارتش» به آن اشاره شده برای حفاظت از مناطق و دارایی‌های استراتژیک، از جمله لشکرهای موشکی در برابر ماهواره‌های شناسایی نوری – الکترونیکی دشمن طراحی شده است.
این سلاح های‌تک می‌تواند ماهواره‌های جاسوسی دشمن در ارتفاع ۱۵۰۰ کیلومتری جو را کور کند و هنگام نبردهای احتمالی؛ آن‌ها را از کار بیندازد.

بیشتر بخوانیم :

رونمایی پوتین از سلاح بی‌سابقه و متفاوت روسیه | ویژگی مهم سلاح‌های جدید روسیه چیست؟

چالش‌های تجارت سلاح میان تهران و مسکو | سیل سلاح‌های روسی به سمت ایران روانه خواهد شد؟

شناسایی دشمن

پرسوت به طور مستقل عمل می‌کند تا ماهواره‌های شناسایی دشمن را با انتشار پرتوهای لیزری قدرتمند خنثی کند. این سیستم لیزری می‌تواند ماهواره‌ها را در ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۱۰۰ کیلومتری تحت‌تأثیر قرار دهد و قطر پوششی بین ۱۳۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد. این سیستم پوشش زاویه‌ای ۳۶۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد و می‌تواند اهداف را در زاویه ارتفاعی ۲۱ تا ۱۵۵ درجه‌ای درگیر کند.

جدیدترین سلاح لیزری روسیه | توانایی در کور کردن ماهواره‌ها و به‌ آتش‌کشیدن پهپادها

حفاظت از تأسیسات نظامی حیاتی

مأموریت اصلی پرسوت، مخفی کردن مانورهای مجتمع‌های موشکی زمینی متحرک است تا وضعیت واقعی آنها مشخص نشود و تلاش‌ دشمن برای شناسایی دقیق چنین مکان‌هایی را مختل کند.
این فناوری با اطمینان از پنهان‌سازی و حفاظت از حرکات و تأسیسات نظامی حیاتی، توانایی‌های دفاعی استراتژیک روسیه را بهبود می‌بخشد.

استقرار نیروهای موشکی

سیستم پرسوت از سال ۲۰۱۷ به نیروهای مسلح روسیه تجهیز و در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۸ وارد خدمت آزمایشی رزمی شده است. پوتین اعلام کرده بود که مجتمع‌های پرسوت در دسامبر ۲۰۱۹ آماده خدمت خواهند بود. در تاریخ یکم دسامبر ۲۰۱۹ نیز وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو تأیید کرد که پرسوت در پنج لشکر نیروهای موشکی استراتژیک مستقر شده است.

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn