کد خبر : 54135
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

فندکی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان +عکس

فندکی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان +عکس

چقدر حاضرید برای روشن کردن یک سیگار هزینه کنید؟ آیا حاضر هستید ۱ میلیارد تومن هزینه کنید تا سیگار شما روشن شود؟ این تازه کمترین عدد ممکن برای خرید یک نمونه دست پایین از گرون ترین فندک دنیا است. سال ۲۰۱۳ یک میلیاردر هنگ کنگی درخواستی برای شرکت فرانسوی ارسال کرد تا گران ترین فندک

چقدر حاضرید برای روشن کردن یک سیگار هزینه کنید؟ آیا حاضر هستید ۱ میلیارد تومن هزینه کنید تا سیگار شما روشن شود؟ این تازه کمترین عدد ممکن برای خرید یک نمونه دست پایین از گرون ترین فندک دنیا است.

فندکی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان +عکس


سال ۲۰۱۳ یک میلیاردر هنگ کنگی درخواستی برای شرکت فرانسوی ارسال کرد تا گران ترین فندک سیگار دنیا را برای او آماده کنند. این درخواست به گونه ای بود که تنها عده کمی از پس انجام دادن آن بر می آمدند چرا که نیازمند دانش خاصی از فرهنگ، هنرو تاریخ فرانسه بود. 

برای این منظور شرکت دوپونت از ۸۰ صنعتگر قدیمی که نگاهی ویژه به فرهنگ فرانسه داشتند درخواست کرد تا برای ساخت این فندک که به نام لویی سیزدهم نامگذاری شده است کمک کنند. آن ها همچنین پرنسس تانیا بوربون یک طراح فرانسوی که ریشه اجدادی اش به لویی سیزدهم می رسید را نیز برای این کار استخدام کردند. 

در نهایت فندک ارزشمند لویی سیزدهم با ۴۰۰ گرم طلا و ۱۵۲ یاقوت ساخته شد و به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار معادل با ۳۰ میلیارد تومان به فروش برسد و رکورد گران ترین فندک سیگار دنیا را به نام خود بزند. 

شرکت دوپونت پس از ساخت این فندک درخواست های متعدد دیگری نیز برای آن دریافت کرد و باعث شد تا ۳۱ عدد مدل کوچک تر از این فندک را نیز هر کدام به ارزش ۱۶ هزار دلار معادل با حدود یک میلیارد تومان ساخته و به فروش برساند. 





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn