کد خبر : 54720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

چه عواملی بر قیمت پروفیل تاثیر گذار است؟

چه عواملی بر قیمت پروفیل تاثیر گذار است؟

با‌ توجه‌ به اینکه در هر پروژه ساخت‌وساز، عمران و صنعت به مقدار قابل توجهی از پروفیل نیاز است، تعیین قیمت دقیق آن هنگام خرید به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبین پروژه‌ها تبدیل شده است. قیمت پروفیل تابع قیمت روز بازار آهن است و کوچک‌ترین نوسان می‌تواند قیمت آن را بالا و پایین کند. بررسی

با‌ توجه‌ به اینکه در هر پروژه ساخت‌وساز، عمران و صنعت به مقدار قابل توجهی از پروفیل نیاز است، تعیین قیمت دقیق آن هنگام خرید به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبین پروژه‌ها تبدیل شده است. قیمت پروفیل تابع قیمت روز بازار آهن است و کوچک‌ترین نوسان می‌تواند قیمت آن را بالا و پایین کند. بررسی عوامل موثر بر قیمت پروفیل و سنجش بازار به صاحبین پروژه‌های مختلف امکان می‌دهد که بتوانند علاوه‌بر استفاده از روند نزولی قیمت‌ها بر هزینه‌های جاری پروژه خود تسلط داشته باشند. درادامه، عوامل موثر بر قیمت پروفیل را بررسی می‌کنیم.

انواع پروفیل و نحوه قیمت‌گذاری آن

تعیین قیمت این مقاطع فولادی به عوامل متعددی مانند: نوع پروفیل، هزینه‌های جاری تولید، درجه کیفی، استانداردهای تولید و مونتاژ، شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا، برند تولیدکننده، نوسان قیمتی بازار آهن، شرایط و تغییرات خارجی و فاکتورهای دیگر بستگی دارد. درحالت کلی، پروفیل‌ها در دو نوع سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند و برای هرنوع از این محصولات فلزی کاربردهای خاصی تعریف شده است. پروفیل‌های سبک و سنگین به شکل سطح مقطع در طول‌های مختلف تولید می‌شوند و روش تولید آن‌ها نیز کاملا با یکدیگر متفاوت است؛ درنتیجه، نحوه قیمت‌گذاری هر یک از پروفیل‌ها نیز براساس روند تولید و فاکتورهای وابسته به آن متفاوت خواهد بود.

نوع پروفیل در هرپروژه براساس نیازهای خاص آن تعیین می‌شود و هزینه تمام شده خرید آن در پروژه‌های مختلف متفاوت است. طبیعی است که صاحبین پروژه‌های مختلف به‌دنبال قیمت دقیق این مقاطع فولادی باشند و در چارچوب نیازهای پروژه خود به نوع پروفیل، جنس، وزن، ابعاد، اندازه، ضخامت و روند تولید آن توجه کنند. قیمت پروفیل در نهایت براساس قیمت روز بازار جهانی آهن تعیین می‌شود. با توجه به اینکه در هرپروژه، مقدار قابل توجهی از پروفیل استفاده می‌شود، نوسان جزئی قیمت این محصول در بازار جهانی آهن، تغییرات چشمگیری در هزینه‌های جاری پروژه ایجاد می‌کند. در ادامه فاکتورهای موثر بر قیمت انواع پروفیل را به‌صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

شرکت مدرن سازان یکی از شرکت های مطرح در این زمینه است که هر روز قیمت پروفیل را در سایت خود به آدرس زیر بارگذاری می کند برای اطلاع از قیمت روز پروفیل از لینک زیر وارد شوید:

قیمت پروفیل مبلی

پروفیل‌ سبک یا پروفیل مبلی با استفاده از ورق‌های روغنی و به روش نورد سرد تولید می‌شود. این نوع پروفیل‌ها به‌دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی خاصی که دارند، در ساخت محصولات فلزی مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل‌های سبک ظرافت ابعادی بیشتری دارند و روش تولید آن‌ها حساسیت بیشتری می‌طلبد. با توجه‌ به اینکه بیشتر محصولات تولیدشده با پروفیل سبک در زندگی روزمره استفاده می‌شوند و در معرض دید هستند، انتظار می‌رود که ویژگی‌های ظاهری این پروفیل برای چنین منظوری ایده‌آل باشد. استفاده از ورق‌های روغنی براق و باکیفیت در کنار دقت ابعادی بالای این محصول، کاربردهای گسترده‌ای به آن بخشیده است.

از پروفیل‌ سبک در ساخت درب و پنجره، نرده و حفاظ، صنایع هوایی، ساخت دوچرخه، تابلوهای تبلیغاتی، ساخت مبلمان، صنایع نظامی و … استفاده می‌شود. پروفیل‌ مبلی از ویژگی‌های ساختاری خاص ازجمله: فرم‌پذیری فوق‌العاده، قابلیت جوشکاری، ضخامت و وزن کم، سطح کیفی بالا، سطح مناسب آبکاری و دقت ابعادی بالا برخوردار است. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد که بتوانند با کشش پروفیل، محصولاتی با جنبه‌های تزیینی خاص تولید کنند. قیمت پروفیل سبک به‌صورت شاخه‌ای مشخص نمی‌شود و قیمت آن به وزن هر شاخه بستگی دارد؛ بهتر است بگوییم که قیمت این پروفیل سبک، قبل از هرچیزی به قیمت وزنی ورق روغنی بستگی دارد. طول و ضخامت هرشاخه، وزن آن را مشخص می‌کند و در نهایت قیمت قوطی نیز براساس وزن آن تعیین می‌شود. گرچه قیمت خرید پروفیل مبلی از پروفیل‌های سنگین، گران‌تر است، اما به‌دلیل وزن سبکی که دارد، استفاده از آن در صنایع مختلف مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

قیمت پروفیل ساختمانی

پروفیل‌های ساختمانی معمولا جزو پروفیل‌های سنگین دسته‌بندی می‌شوند و در قسمت‌های مختلف سازه‌های ساختمانی، اسکلت فلزی، سقف‌های شیروانی، راه پله، اجرای سوله و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع فولادی با مشخصات فنی خاص خود، تولید و مونتاژ می‌شوند. به‌عنوان مثال، قوطی ستونی نوعی از پروفیل ساختمانی است و به‌دلیل استحکام بالا کاربردهای گسترده‌ای در صنعت ساختمان دارد. این قوطی مقاومت زیادی در برابر فشار و تنش بالا دارد و در ساخت ستون، پل، خرپا و … استفاده می‌شود. قوطی ستونی و اکثر پروفیل‌های ساختمانی از ورق سیاه به روش نورد گرم تولید می‌شوند و وزن بالایی دارند. پروفیل‌های ساختمانی از ویژگی‌هایی مانند: سختی سطحی بالا، مقاومت خمشی و پیچشی بالا، جوش‌پذیری عالی و قیمت مناسب برخوردارند.

قیمت پروفیل ساختمانی براساس وزن آن و قیمت ورق سیاه تعیین می‌شود. با توجه به وزن بالای پروفیل‌های ساختمانی و نیاز هر پروژه به حجم بالای این مقاطع، نوسان جزئی قیمت روز بازار جهانی آهن تفاوت چشمگیری در کاهش یا افزایش قیمت انواع پروفیل ساختمانی ایجاد می‌کند. از طرفی قیمت آهن در بازار جهانی براساس نرخ دلار محاسبه می‌شود و تفاوت ارزش پول ملی کشور با دلار، هزینه تمام‌شده پروژه‌های ساختمانی را در زمانی که قیمت این مقاطع روند صعودی دارد، افزایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید پروفیل‌های ساختمانی را با قیمت مناسب تهیه کنید، باید در زمانی خرید کنید که بازار ثبات بیشتری دارد و در زمان نوسانات شدید بازار، پروژه خود را متوقف سازید.

قیمت پروفیل گالوانیزه

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت‌گذاری پروفیل‌های سبک و سنگین، روش تولید و متریال به‌کاررفته در ساخت آن‌هاست. پروفیل‌ گالوانیزه یک فرایند اضافی به‌عنوان مرحله گالوانیزاسیون در تولید خود دارد که بر قیمت آن‌ می‌افزاید. پروفیل گالوانیزه در واقع سطح مقطعی است که در فرایند تولید آن، از عنصر روی به‌عنوان یک روکش محافظ استفاده می‌شود و مقاومت سطح مقاطع را در برابر زنگ‌زدگی افزایش می‌دهد. پروفیل‌هایی که به روش گالوانیزه سرد و گرم تولید می‌شوند، علاوه‌بر زنگ‌زدگی، در برابر خوردگی و تراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارند.

پروفیل‌های گالوانیزه بیشتر در کاربری‌هایی استفاده می‌شوند که به جنبه‌های مقاومتی، ویژگی‌های ساختاری و حتی ویژگی‌های ظاهری مصنوعات فلزی نیز توجه می‌شود. از کاربردهای این نوع سطح مقاطع گالوانیزه می‌توان به استفاده از آن‌ها در ساخت درب و پنجره، سقف‌های شیروانی، لوله‌های بخاری، لوله اگزوز، نرده، حفاظ و … اشاره کرد. قیمت پروفیل گالوانیزه براساس وزن آن در هر شاخه و طبق قیمت بازار جهانی آهن تعیین می‌شود. درکل، به‌دلیل استفاده از روکش روی، این سطح مقطع از سایر پروفیل‌های ساختمانی گران‌تر است.

قیمت پروفیل صنعتی

پروفیل‌ صنعتی باعنوان قوطی فولادی هم شناخته می‌شود. این پروفیل‌ها در دو نوع باز و بسته با مقطع ثابت تولید می‌شوند و به‌دلیل استفاده‌ از ورق‌های روغنی و ورق‌های سیاه در ساخت آن‌ها، به‌عنوان قوطی‌های سبک و سنگین مونتاژ می‌شوند. این قوطی‌ها در شاخه‌های ۶ متری و ۱۲ متری به روش نورد گرم با شمش فولادی و نورد سرد با ورق روغنی، در سایزها و وزن‌های متفاوت تولید می‌شوند. مشخصات فنی پروفیل‌ صنعتی براساس قطر داخلی پروفیل و میزان مقاومت قوطی‌ تعیین می‌شود.

این قوطی‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند و نوع آن‌ها در هر پروژه، براساس نیاز کاربری آن و سپس مشخصات فنی پروفیل‌ها تعیین می‌شود. هرچه ضخامت این پروفیل‌ها بیشتر باشد، کیفیت و مقاومت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ به‌همان نسبت، وزن قوطی نیز بالا می‌رود و با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد. کیفیت و ساختار استاندارد این قوطی‌ها نقش مهمی در قیمت پروفیل صنعتی دارد. روش تولید و متریال ساخت قوطی‌های صنعتی، بیشترین تاثیر را در تفاوت قیمتی آن‌ها ایجاد می‌کند.

راهنمای خرید پروفیل

ممکن است بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت انواع پروفیل‌ها کمی شما را در این روند قیمت‌گذاری به چالش کشیده باشد. برای اینکه بتوانید از شرایط بازار جهانی آهن به نفع خود استفاده کنید و هزینه‌های جاری پروژه‌های ساخت‌وساز، عمران و صنعت را به حداقل برسانید، باید به چند نکته هنگام خرید پروفیل توجه داشته باشید. پیش‌بینی قیمت پروفیل براساس شرایط بازار امکان‌پذیر نیست یا پیش‌بینی‌ها چندان درست نخواهد بود. برای اینکه بتوانید راهی بیابید که هزینه‌های پروژه را با خرید ارزان‌تر کاهش دهید و در واقع بتوانید انواع پروفیل را با قیمت مناسب خریداری کنید، باید شرکت‌هایی را پیدا کنید که در بازار نوسانی محصولات فولادی، ثبات قیمت بهتری دارند و به کیفیت محصولات فولادی خود اهمیت زیادی می‌دهند. در ادامه سایر فاکتورهای مهم در خرید این مقاطع فولادی را بررسی می‌کنیم.

بررسی نیاز پروژه

پروفیل‌ها از لحاظ جنس و ساختار انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را در چند دسته پروفیل گالوانیزه، پروفیل‌های سبک یا مبلی، پروفیل آلومینیومی، استیل، کامپوزیتی، پروفیل سنگین و … جای داد. هریک از این مقاطع فولادی ویژگی‌های ساختاری خاصی دارند و براساس آن، نیازهای خاص پروژه‌های مختلف را تامین می‌کنند. هرپروژه ساخت‌وساز براساس میزان مقاومت و سایر ویژگی‌های ساختاری به پروفیل خاصی نیاز دارد؛ به‌عنوان مثال، شما نمی‌توانید برای ساخت یک سازه مقاوم با تحمل وزنی بالا از پروفیل سبک استفاده کنید؛ بنابراین، در قدم اول و قبل از بررسی قیمت پروفیل، باید نیازهای پروژه مورد نظر خود را بررسی کنید و مقاطعی را بخرید که ابعاد، اندازه و ضخامت آن‌ها با نوع کاربری پروژه سازگاری دارد.

اطمینان از کیفیت پروفیل و استانداردهای تولید آن

استانداردهای تولید و مونتاژ هر پروفیل نقش مستقیمی بر کیفیت و قیمت آن دارد. تفاوت و نوسان قیمتی بین شرکت‌های مختلف نیز به‌دلیل تفاوت در روند تولید و رعایت استانداردهای مونتاژ پروفیل است. برخی شرکت‌ها قیمت بالاتری روی محصولات خود می‌گذارند؛ اما به‌دلیل رعایت استانداردهای تولید و مونتاژ، خروجی باکیفیتی دارند. درمقابل، ممکن است برخی شرکت‌ها در ازای کیفیت پایین‌تر، قیمت ارزان‌تری روی محصولات فولادی خود لحاظ کنند. بررسی قیمت روز آهن در بازار جهانی و نوسان قیمتی آن شما را به یک قیمت پایه و برآورد نسبی از هزینه‌های جاری پروژه می‌رساند.

برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها باید قیمت پروفیل تولید شده در شرکت‌های مختلف را بررسی کنید. قبل ازهر‌چیزی، بهتر است که یک شرکت تولیدکننده معتبر را برای خرید این محصولات فولادی انتخاب کنید. پروفیل‌های باکیفیت لزوما قیمت بالایی ندارند؛ از طرفی، خرید پروفیل‌های بی‌کیفیت و ارزان ممکن است خسارات غیر قابل جبرانی به پروژه شما وارد کند. با انتخاب یک شرکت معتبر می‌توانید ضمن استفاده از خدمات مشاوره آن برای انتخاب پروفیل مناسب و بهترین زمان خرید آن، هزینه‌های جاری پروژه خود را کاهش دهید.

استعلام قیمت پروفیل

قیمت انواع پروفیل در شرکت‌های تولیدکننده آن در قالب یک لیست یا جدول مشخص به‌صورت روزانه مشخص می‌شود. برای محاسبه کلی قیمت این مقاطع فولادی می‌توانید جدول‌ها را بررسی و قیمت‌ها را مشاهده کنید. این قیمت‌ها براساس قیمت بازار جهانی آهن تغییر می‌کنند و به‌صورت مرتب، به‌روزرسانی می‌شوند. شما می‌توانید برای تعیین دقیق قیمت پروفیل در روزی که قصد خرید دارید، قطر، ابعاد و اندازه پروفیل مورد نیاز خود را به همراه تعداد آن مشخص کنید و در اختیار کارشناسان بخش فروش شرکت مورد نظر قرار دهید تا مقدار وزن کلی و قیمت پایه را در اختیار شما بگذارند.

درنظر داشته باشید، در زمانی که میزان عرضه و تقاضا برای خرید پروفیل کاهش پیدا می‌کند، بازار در نوسان شدیدی قرار دارد و بهتر است که تا ثبات نسبی بازار، خرید خود را به تعویق بیندازید. شرکتی که کارشناسان فروش آن با ارائه خدمات مشاوره، شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند، انتخاب ایده‌آلی برای همکاری هستند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب عوامل موثر بر قیمت پروفیل را بررسی کردیم. از این عوامل می‌توان‌به جنس و متریال به‌کاررفته در ساخت پروفیل، روند تولید، فرایندهای مقاوم‌سازی و تامین جنبه‌های بصری مقاطع فولادی، شرایط بازارهای جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی، میزان عرضه و تقاضا، شرکت تولیدکننده، استانداردهای تولید و قیمت روز آهن در بازار جهانی آن اشاره کرد. در نهایت انواع پروفیل‌ها براساس ضخامت، ابعاد، کیفیت و درنهایت، براساس وزن مقاطع قیمت‌گذاری می‌شوند. با توجه‌ به اینکه هر یک از پروژه‌های ساخت‌وساز، عمران و صنعت به نوع خاصی از پروفیل نیاز دارند، باید قبل از هرچیزی، نیاز پروژه خود را مشخص کنید و شرکتی را انتخاب کنید که کارشناسان فروش آن ضمن به‌روزرسانی قیمت محصولات فولادی خود، راهنمای کامل خرید انواع پروفیل را ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید با استعلام قیمت پروفیل در این شرکت‌ها با قیمت پایه و هزینه کلی خرید پروفیل‌ها آشنا شده، سپس با بررسی فاکتورهای جزئی و ارائه ابعاد، اندازه و تعداد شاخه‌های پروفیل از قیمت دقیق آن مطلع شوید. برای اینکه بتوانید پروفیلی باکیفیت با ویژگی‌های ساختاری استاندارد را خرید کنید، باید یک شرکت تولیدکننده معتبر را انتخاب کنید.

منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn