کد خبر : 54960
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

واریز مطالبات پاداش و حقوق بازنشستگان کشوری

واریز مطالبات پاداش و حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش صد آنلاین، درخواست مطالبات پاداش بازنشستگان کشوری را در ادامه می خوانید.به نام ایزد منان معاون اول محترم ریاست جمهوری،جناب آقای دکتر محمدرضا عارف با عرض سلام و تحیات،بدون مقدمه به استحضار عالی می‌رساند تعدادی از بازنشستگان کشوری سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با پیگیری‌های از ادارات مرتبط و حتی وزارتخانه‌ها مدنظر، تاکنون نتوانسته‌ایم

به گزارش صد آنلاین، درخواست مطالبات پاداش بازنشستگان کشوری را در ادامه می خوانید.
به نام ایزد منان

معاون اول محترم ریاست جمهوری،
جناب آقای دکتر محمدرضا عارف

با عرض سلام و تحیات،
بدون مقدمه به استحضار عالی می‌رساند تعدادی از بازنشستگان کشوری سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با پیگیری‌های از ادارات مرتبط و حتی وزارتخانه‌ها مدنظر، تاکنون نتوانسته‌ایم ریالی از بابت مطالبات پاداش سی ساله و بازنشستگی دریافت کنیم.
جناب آقای عارف، همانطور که مستحضرید، اینجانبان با سی سال خدمت مخلصانه و تلاش شبانه‌روزی که وظیفه خودمان بوده، انجام داده‌ایم. دولت محترم جناب عالی که با صدای بی‌صدایان پا به عرصه خدمت نهاده است، درخواست و تقاضا داریم فریادرسی باشید و این خواسته را در اولویت کاری خویش قرار دهید، و برای تسریع در اجرای پرداخت پاداش بازنشستگان لبیک گویان باشید و به‌صورت فوری و بدون فوت وقت اقدام مقتضی معمول دارید.

نیک است عرض بداریم هیچ اولویتی در بخش حق الناس به پای رسیدگی به این خون دل، دلی که ما را به آن زجر داده‌اند نخواهد رسید! امیدواریم بر حق قانونی بازنشستگان صحه گذاشته و نیز برای ایفای آن دولت خویش مهر تاکید و تأیید را ایفا فرمایید. هم‌اکنون زمان وفای به عهد و قول است و بدانید که فردا دیر است.

عالی جناب، سی سال بوده هر ماه از حقوق دریافتی اینجانبان کسر شده برای روز مبادا مانند جهاز و مبالغ دانشگاه فرزندانمان و سایر چم‌خم هزینه‌های زندگی کارمندی‌مان؛ و نیز با این شرایط تورم هم که مشخص است، نمی‌شود مخارج زندگی عادی روزانه را به‌صورت عادی ادامه داد. قلب‌ها هم نگرانند. حال ما مانده‌ایم تا این قصه‌ی پر قصه را برای که روایت کنیم و شکایت‌نامه‌ی خود را به کدامین محکمه ببریم؟

برای حفظ و کرامت و نگهداشت منزلت بازنشستگان، این سرمایه‌های بی‌بدیل انسانی که صادقانه خدمت کرده‌اند، بیش از این تعلل را جایز نمی‌بینیم. امیدواریم با پیگیری‌های جناب عالی، بزودی شاهد پرداخت مطالبات پاداش بازنشستگان باشیم. از ایزد منان برای دولت چهاردهم و تلاشگران عرصه‌ی خدمت، بلندآوازه‌ی صادقانه به مردم کشور ایران عزیزمان، طلب توفیق مستمر و بهروزی روزافزون می‌نماییم.

بازنشستگان کشوری

متن نامه کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری به رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

آقای دکتر مسعود پزشکیان

سلام علیکم :

احتراما

همانگونه که  استحضار دارید ، تبصره ۲ ماده ۴ ضوابط اجرائی بودجه سال ۱۴۰۳ موضوع تصویبنامه شماره ۲۴۵۴۱ / ت ۶۲۴۹۸  ه    مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ هیئت محترم وزیران مقرر نموده است :

دستگاههای اجرایی می توانند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارایه امکانات و کمک های رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود در چار چوب موافقتنامه اقدام نمایند .

از طرفی ماده ۴۰ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ( ۱ ) مصوب ۱۳۸۴/۸/۱۵ مجلس شورای اسلامی مقرر میدارد :

اجازه داده میشود اعتبارات برنامه خدمات رفاهی کارکنان دولت منظور درقوانین بودجه سنواتی برای ارائه تسهیلات رفاهی و تشویق کارکنان و کمک هزینه مسکن به صورت نقدی یا صور دیگر بر اساس موافقتنامه ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و یا استان مبادله خواهد شد ، استفاده شود .

و ماده ۴۰‌ یکی از تکالیف قانونی است  که دستگاه های اجرائی را در مورد ارائه کمکهای رفاهی به کارکنان  مکلف نموده است ، و تنها  ارائه تسهیلات یا خدمات  رفاهی به کارکنان دولت را مد نظر قرار داده است ، و به همین خاطر ، شورای محترم حقوق و دستمزد در مصوبه شماره   ۷۷۳۹۲ – / ۶۱۵۹۲  مورخ  ۱۴۰۲/۵/۴ خود با نام ضوابط اجرائی پرداخت مزایای جانبی به کارکنان دستگاه های اجرائی هیچگونه اشاره ای به بازنشستگان و مستمری بگیران ننموده است ، چرا که مجوز قانونی نداشته است .

لذا با توجه به رویکرد دولت محترم مبنی بر ارائه کمک های رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران و عدم وجود تکلیف و مجوز  قانونی برای ارائه این کمک در ماده ۴۰ اشاره شده ، پیشنهاد میشود :

با ارائه یک لایحه به مجلس محترم شورای اسلامی ، مشتمل بر ماده واحده مبنی بر علاوه کردن عبارت ( بازنشستگان و مستمری بگیران ) به ماده ۴۰ یاد شده مقدمات اجرای تبصره یاد شده در سال جاری و ادامه آن در سالهای آینده با پیش بینی اعتبار لازم در برنامه خدمات رفاهی دستگاههای اجرایی فراهم فرمایند .

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn