کد خبر : 56689
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۱۹

نورافشانی به سبک جنوب ایتالیا | این آیین باستانی سه قرن قدمت دارد

نورافشانی به سبک جنوب ایتالیا | این آیین باستانی سه قرن قدمت دارد

همشهری آنلاین – سیدسروش طباطبایی‌پور: و حالا و از اوایل ‌ماه گذشته میلادی، برخی شهرهای جنوب ایتالیا، برای بزرگداشت قدیس حامی سانتا دومنیکا، شهرهای خود را چراغانی کردند، اما چراغانی به سبک نیاکان خود در قرن ۱۷میلادی! بیش‌تر بخوانید: ایتالیایی‌های قرن هفدهمی، در آن روزگار، سازه‌های بزرگی می‌ساختند و با کاغذهای رنگی و طناب، چراغ‌های

همشهری آنلاین – سیدسروش طباطبایی‌پور: و حالا و از اوایل ‌ماه گذشته میلادی، برخی شهرهای جنوب ایتالیا، برای بزرگداشت قدیس حامی سانتا دومنیکا، شهرهای خود را چراغانی کردند، اما چراغانی به سبک نیاکان خود در قرن ۱۷میلادی!

بیش‌تر بخوانید:

ایتالیایی‌های قرن هفدهمی، در آن روزگار، سازه‌های بزرگی می‌ساختند و با کاغذهای رنگی و طناب، چراغ‌های نفتی و شمع‌های روشن را به آنها متصل می‌کردند و این گونه در شهر نورافشانی می‌کردند و آن را آذین می‌بستند.

در این روزگار هم مردمان جنوب ایتالیا، به سبک استادان رنسانس، بناهای چوبی عظیمی که گاه به ۴۰متر هم می‌رسد، می‌سازند و آنها را با چراغ‌های کم‌مصرف و رنگی، آنقدر می‌پوشانند که گاه این سازه‌ها، شبیه سازه‌های شیشه‌ای به‌نظر می‌رسند؛ سازه‌هایی با ورودی‌هایی محرابی‌شکل و با طاق‌های قوس‌دار و پنجره‌های گلدار و سقف‌های گنبدی‌شکل!

بد نیست بدانید به تازگی این کشور، سنت چراغانی خود را به روش نیاکانش، به‌عنوان میراث ناملموس در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسانده است.

نورافشانی به سبک جنوب ایتالیا |  این آیین باستانی سه قرن قدمت دارد

نورافشانی به سبک جنوب ایتالیا |  این آیین باستانی سه قرن قدمت دارد

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn