کد خبر : 57597
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸

به این توصیه‌های بهداشتی توجه کنید، وبا در کمین مردم ایران

به این توصیه‌های بهداشتی توجه کنید، وبا در کمین مردم ایران

به گزارش پارسینه پلاس، دکتر حسین معصومی، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ویژگی‌های بیماری وبا را، شروع ناگهانی اسهال آبکی، بدون درد و همراه با تهوع و استفراغ در مراحل اولیه عنوان کرد. وی افزود: وقوع بیماری وبا با توجه به آب و هوای متنوع ایران در

به گزارش پارسینه پلاس، دکتر حسین معصومی، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ویژگی‌های بیماری وبا را، شروع ناگهانی اسهال آبکی، بدون درد و همراه با تهوع و استفراغ در مراحل اولیه عنوان کرد.

وی افزود: وقوع بیماری وبا با توجه به آب و هوای متنوع ایران در تمام فصول سال ممکن است، اما بیشترین موارد بیماری از اوایل تابستان تا اواخر آبان بروز می‌کند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در صورت عدم مراجعه بیماران مبتلا به وبا جهت درمان، به ویژه در موارد شدید بیماری، ممکن است در عرض چند ساعت منجر به کم آبی شدید و حتی مرگ بیمار شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری وبا، گفت: از آب آشامیدنی سالم جهت آشامیدن، شستشو و تهیه غذا استفاده کنید و از مصرف آب‌های غیر مطمئن (چشمه، رودخانه، برکه و چاه) خودداری کنید.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بر شستشو و ضدعفونی کامل سبزیجات خام و میوه‌ها قبل از مصرف، شستشوی دست‌ها قبل از تهیه و مصرف غذا و پس از استفاده از سرویس بهداشتی با آب و صابون، خودداری از مصرف یخ‌هایی که از سالم بودن آن مطمئن نیستید و خنک کردن آب با قراردادن بطری در کنار یخ تاکید کرد.

معصومی در ادامه گفت: از مصرف مواد غذایی که در خارج از یخچال نگهداری می‌شوند و یا در محل‌های غیر بهداشتی تهیه و عرضه می‌شوند، خودداری کرده و غذا‌ها را به طور کامل بپزید.

وی بر مصرف غذا‌های پخته شده در اسرع وقت، نگهداری باقیمانده غذا در یخچال و یا در دمای کمتر از ۴ درجه سانتیگراد و داغ کردن کامل در موقع مصرف مجدد تاکید و عنوان کرد: جلوگیری از تماس غذا‌های پخته شده با مواد غذایی خام، حفظ غذا‌ها از دسترس حشرات، جوندگان و سایر حیوانات و رعایت اصول بهداشتی و مراجعه سریع به پزشک برای درمان در صورت داشتن علائم گوارشی (اسهال و استفراغ) و پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران نیز از جمله توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به وباست.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn