کد خبر : 57857
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

تغییرقانون ورود بدون کنکور به دانشگاه با درخواست مبینا نعمت زاده

تغییرقانون ورود بدون کنکور به دانشگاه با درخواست مبینا نعمت زاده

بازدید:۳ پس از درخواست مبینا نعمت زاده برای تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی، به احتمال زیاد قانون جدیدی در مجلس موصوب می‌شود. مبینا نعمت زاده ملی پوش تکواندو ایران و نفر سوم المپیک پاریس بعد از کسب مدال از رئیس جمهور درخواست کرد در صورت امکان در رشته پزشکی بدون کنکور تحصیل کند و

بازدید:۳

پس از درخواست مبینا نعمت زاده برای تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی، به احتمال زیاد قانون جدیدی در مجلس موصوب می‌شود.

مبینا نعمت زاده ملی پوش تکواندو ایران و نفر سوم المپیک پاریس بعد از کسب مدال از رئیس جمهور درخواست کرد در صورت امکان در رشته پزشکی بدون کنکور تحصیل کند و همین موضوع جنجال زیادی در فضای مجازی به همراه داشت لذا به تازگی شنیده می‌شود معاون تربیت بدنی وزارت علوم در این خصوص اقداماتی را انجام داده است و دانشگاه‌های کشور با این موضوع مخالف نیستند، اما قانون مصوب در مورد تحصیل قهرمانان ورزشی در رشته تربیت بدنی و تا مقطع کارشناسی است و قرار است در آیین نامه جدید رشته‌های مهندسی و پزشکی نیز به آن اضافه شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این باره گفته است: مطابق قانون فعلی مصوب ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی کسانی که در المپیک‌ها و المپیاد‌های علمی مقام اول تا سوم را کسب می‌کنند می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه و در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند.

وی همچنین تاکید کرد: به دلیل تقاضایی که خانم نعمت‌زاده از ریاست جمهوری کرده بود، بررسی‌ها صورت گرفت و برای اینکه قهرمانان عزیز حداقل در رشته‌های بهتری اعم از مهندسی، علوم پایه، ورزشی و پزشکی بتوانند ورود کنند سعی در اصلاح آیین نامه در کمیسیون آموزش داریم.

دوستان ما در وزارت علوم این کار را انجام دادند و قرار شد در چند روز آینده اصلاحیه آیین نامه را به ما ارسال کنند تا در کمیسیون بررسی شود.

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn