کد خبر : 57955
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

کدام بانک ها برای وکالتی کردن ثبت نام خودرو وام می دهند؟

کدام بانک ها برای وکالتی کردن ثبت نام خودرو وام می دهند؟

شایانیوز- ثبت نام محصولات ایران خودرو آغاز شده و تا ۱ شهریورماه متفاضیان می توانند از میان ۱۲ خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند برای شرکت در این طرح متقاضیان می‌توانند یکی از حساب‌های خود نزد بانک‌های عامل را به‌نام ایران‌خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند. همزمان با آغاز

شایانیوز- ثبت نام محصولات ایران خودرو آغاز شده و تا ۱ شهریورماه متفاضیان می توانند از میان ۱۲ خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند برای شرکت در این طرح متقاضیان می‌توانند یکی از حساب‌های خود نزد بانک‌های عامل را به‌نام ایران‌خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.

همزمان با آغاز این طرح ایران خودرو، بانک‌ها هم برای جذب سپرده و مشتریان بیشتر در قالب حساب های وکالتی از طرح های اعتباری خود رونمایی کرده اند؛ طبق تبلیغات انجام شده توسط برخی از بانک های عامل در این طرح، مردم می توانند وام 80 تا 130 میلیون تومانی با سود صفر تا چندین درصدی دریافت کنند و تنها لازم است مابقی مبلغ را داشته باشند.

اما کدام بانک ها چه مقدار تسهیلات و با چه شرایطی می دهند؟

یکی از این بانک ها بانک مهر اقتصاد ایران است که شروع کننده این طرح بوده این بانک طی تبلیغات خود گفته است: 80 میلیون اعتبار بدون سود به مردم میدهد وتنها 150 میلیون را در بانک وکالتی میکنند. 

بانک بعدی بانک سرمایه است این بانک طبق گفته روابط عمومی اش 100میلیون اعتبار بدون سود میدهد.بانک صادرات هم همین مبلغ را پرداخت میکند اما حرفی از گرفتن یا نگرفتن سود نزده است.همچنین بانک آینده از غافله عقب نمانده و مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار میدهد اما سودی معادل 1.5 درصد سالیانه یعنی مبلغ یک میلیون و سیصد هزار ریال به بانک تعلق میگیرد.

Untitledدر ادامه بانک های سینا، ملت و موسسه اعتباری ملل با مبلغ اعتبار بیشتر به میدان رقابت پا گذاشته اند. بانک سینا مبلغ 115 میلیون تومان اعتبار بدون کارمزد، بانک ملت و ملل 130 میلیون تومان اعتبار اما با تفاوت اینکه به موسسه اعتباری ملل 23درصد روز شمار سود تعلق میگیرد و بانک ملت هم در صفحات خود چیزی راجب سود بیان نکرده است.

تسهیلات کدام بانک گزینه بهتری است؟ 

طرح های زیادی وجود دارد که مردم میتوانند با توجه به کسری بودجه خود طرح مورد نظرشان را انتخاب کنند اما در مواردی که بانک ها مبلغ پیشنهادی یکسانی دارند بهتر است بانکی را انتخاب کنید که بدون سود هستند، اما نکته مهم در این طرح های اعطای وام بدون سود، بدون ضامن و بدون نیاز به معدل حساب اینجاست حال که دست و دل بازی بانک ها گل کرده است چرا دقیقا در همین ایام صف های طولانی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در نظام بانکی وجود دارد و بهانه ی پرتکرار بانک‌ها و بانک مرکزی برای طولانی شدن صف وام ازدواج و … نبود منابع کافی توسط بانک هاست.

سوال اینجاست که اگر اعتباری در بانک ها وجود ندارد و به همین دلیل هم بانک ها توان کافی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزند و مسکن ندارند چطور می توانند در چنین ایامی با وعده وام 130 میلیونی به تکاپو برای جذب مشتری بیشتر بیافتند؟ 

میتوان گفت تمام این هیاهو و تکاپوی بانک ها برای جذب حدود 700 هزار میلیارد تومانی است که حاصل از بلوکه شدن 230 میلیون تومان حدود 3 میلیون نفری است که تخمین زده شده در طرح فروش ایران خودو برای خرید 80 تا 120 هزار خودرو تا روز آخر نام نویسی می کنند. مشتریانی که پس از کلی بالا و پایین و بلوکه کردن پول اگر بخت و اقبال یارشان باشد و قرعه به نامشان بیوفتد صاحب خودروهای خواهند شد که کیفیت چندانی ندارند و نسبت به قیمت های جهانی بسیار گران و گزاف هستند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn