کد خبر : 58604
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۵۱

رئیس‌کل بانک مرکزی: کشف قیمت ارز به صورت حراج

رئیس‌کل بانک مرکزی: کشف قیمت ارز به صورت حراج

به گزارش . ساناپرس،وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک “بسته معاملاتی یکپارچه” جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک های عامل ایجاد می‌شود. رئیس بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد:

به گزارش ساناپرس،وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک “بسته معاملاتی یکپارچه” جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک های عامل ایجاد می‌شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، کشف قیمت به صورت حراج و نقد صورت می‌گیرد و انتظار می‌‎رود با انتقال تدریجی و برنامه ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

بر اساس این گزارش و بنابر سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‎گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‌دهد.

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع:اندیشه معاصر

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn