کد خبر : 58803
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

چگونه هزینه‌های سفر خارجی را کم کنیم؟

چگونه هزینه‌های سفر خارجی را کم کنیم؟

فرقی نمی‌کند مقصد شهری نزدیک باشد یا کشوری آن‌سوی دنیا؛ سفر ابزار ماجراجویی و حفظ هیجان در زندگی است. این ماجراجویی اگر خارج از مرزهای کشور باشد، معمولا پرهزینه‌ است و عده‌ای از عهده مخارج آن برنمی‌آیند. خوشبختانه می‌توان با برنامه‌ریزی درست و به‌موقع و رعایت نکاتی که در این مقاله بیان کرده‌ایم، هزینه‌های گزاف

فرقی نمی‌کند مقصد شهری نزدیک باشد یا کشوری آن‌سوی دنیا؛ سفر ابزار ماجراجویی و حفظ هیجان در زندگی است. این ماجراجویی اگر خارج از مرزهای کشور باشد، معمولا پرهزینه‌ است و عده‌ای از عهده مخارج آن برنمی‌آیند. خوشبختانه می‌توان با برنامه‌ریزی درست و به‌موقع و رعایت نکاتی که در این مقاله بیان کرده‌ایم، هزینه‌های گزاف سفر خارجی را تا حد امکان کمتر و سفر را به‌صرفه‌تر کرد. همراه ما باشید.

۱. در مورد زمان و مکان سفر سخت‌گیر نباشید

اگر خواهان سفر ارزان هستید، همه‌جوره انعطاف‌پذیر باشید. قبل از هرکاری در مورد فصل سفر به کشورهای مختلف تحقیق کنید تا بتوانید برنامه سفر خود را خارج از فصل سفر بچینید. فرضا اگر فصل سفر به دبی زمستان و بهار است، طبیعتا در فصل‌های گرم سال می‌توان با بودجه کمتری به این شهر سفر کرد؛ یا اگر فصل سفر به ترکیه و آذربایجان تابستان است، در فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد بود.

۲. بلیط پرواز را به‌موقع رزرو کنید

برای آنکه بلیط سفر با ارزان‌ترین قیمت نصیب‌تان شود دو راه پیش رو دارید: خیلی زود یا خیلی دیر اقدام کنید. معمولا یکی دو ماه قبل از سفر، بلیط‌ها حسابی ارزان و قیمت‌ها مناسب است چون تقاضا برای آن بلیط در آن زمان کمتر است. هرچه به زمان سفر نزدیک‌تر می‌شویم، تقاضا بیشتر و بلیط‌ها گران‌تر می‌شوند. با‌این‌حال اگر اهل ریسک باشید و بتوانید تا روزهای آخر منتظر بمانید، احتمال آنکه ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را برای سفر پیدا کنید، بسیار زیاد است. البته در هفته‌های قبل از سفر احتمال برگزاری جشنواره و تخفیف هم وجود دارد که هزینه‌ پرواز را کمتر می‌کند.

۳. مراقب هزینه‌های پنهان سفر باشید

موقع رزرو بلیط پرواز یا محل اقامت صرفا به هزینه بلیط یا نرخ هتل نگاه نکنید؛ هزینه‌های خرد سفر را هم در نظر بگیرید. آیا نرخ هتل شامل صبحانه و ترانسفر فرودگاهی می‌شود؟ آیا چای و قهوه و آب از خدمات رایگان هتل است؟ هزینه پارکینگ فرودگاه چقدر است؟ ایرلاین منتخب شما برای چمدان دستی هزینه اضافه دریافت می‌کند؟ هواپیمای شما در کدام فرودگاه می‌نشیند و از آنجا تا مرکز شهر چقدر راه است؟ چقدر باید هزینه کنید؟ تمام این هزینه‌ها را در نظر بگیرید و طوری انتخاب کنید که در نهایت برایتان به‌صرفه‌تر باشد.

۴. از اپلیکیشن‌های رایگان استفاده کنید

در قدم اول، اپلیکیشن شرکت‌های هواپیمایی مختلف را نصب کنید تا درصورت تأخیر پرواز یا تغییرات گیت، سریع‌تر از برنامه ایرلاین باخبر شوید و از پرواز جا نمانید. نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های مترجم، تاکسی اینترنتی‌ و سفارش غذا هم کارراه‌انداز است، هم هزینه‌ها را کمتر می‌کند. حتی بعضی از اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند تا تخفیفات برندها، رستوران‌ها و مغازه‌های مختلف را اعلام کنند. نصب این برنامه‌ها و استفاده از فرصت‌های ویژه این‌چنینی نورعلی‌نور است.

۵. سبک سفر کنید!

بسته به شرکت هواپیمایی‌ای که برای سفر انتخاب می‌کنید، چمدان شما نمی‌تواند از سقف مشخصی سنگین‌تر باشد. اگر باشد، باید مبلغی به‌عنوان هزینه اضافه‌بار در فرودگاه بپردازید که مبلغ کمی نیست. حتی اگر در فرودگاه ایران جزئی باشد، در پرواز برگشت قابل‌توجه است. بنابراین چمدان خود را طوری ببندید که حتی در مسیر برگشت، با وجود خریدهایی که در مقصد داشتید، وزن چمدان از سقف مشخص بالاتر نرود.

۶. ارز مسافرتی بگیرید

ارز مسافرتی به‌عنوان کمک‌هزینه ثابت، سالی یک بار به تمام هموطنانی که پرواز خارجی رزرو کرده‌اند تعلق می‌گیرد. با توجه به اختلاف قابل‌توجه قیمت ارز مسافرتی و ارز آزاد، همین رقم به‌ظاهر کوچک تأثیر زیادی بر هزینه‌های سفر خارجی می‌گذارد. بعد از رزرو پرواز، درخواست ارز را در سامانه بله ثبت کنید و شناسه بگیرید. روز سفر در فرودگاه بعد از چک‌این می‌توانید با ارائه این شناسه و کد ملی خود، ارز مسافرتی را از دستگاه‌های مخصوص تحویل بگیرید.

۷. هتل‌های ۴ و ۵ستاره فرق چندانی ندارند!

در بیشتر کشورهای دنیا هتل‌های ۴ستاره برای اقامت راحت و لوکس مهمانان طراحی شده‌ و چیز زیادی از هتل‌های گران‌قیمت ۵ستاره کم ندارند. اگر برای تفریح و گشت‌و‌گذار سفر می‌کنید، قرار نیست کل روز را در اتاق هتل بگذرانید! شاید اصلا فرصت نکنید به باشگاه و سالن اسپای هتل حتی سر بزنید. بنابراین پرداخت هزینه گزاف صرفا برای امکانات فوق‌ لاکچری هتل بی‌دلیل است. در عوض، یک هتل ۴ ستاره تمیز انتخاب کنید و با بررسی نظرات و امتیازات هتل، مطمئن شوید همه مهمانان قبلی را راضی و خوشحال به خانه بدرقه کرده باشد.

۸. به موقعیت مکانی هتل دقت کنید

یک انتخاب هوشمندانه برای کم‌کردن هزینه‌های سفر خارجی، انتخاب موقعیت مکانی هتل نزدیک به جاذبه‌های مهم شهر یا نزدیک به ایستگاه مترو و اتوبوس است. این‌طوری هزینه رفت‌و‌آمد به جاذبه‌های دیدنی به حداقل می‌رسد و با توجه به نرخ بالای وسایل حمل‌و‌نقل در کشورهای خارجی، به‌قدر قابل توجهی در هزینه‌ سفر صرفه‌جویی می‌کنید.

۹. غذاهای خیابانی را امتحان کنید

به‌جای رستوران‌های لاکچری با منویی از قیمت‌های سرسام‌آور، پیشنهاد می‌کنیم وعده‌های غذایی را در خیابان‌های شهر نوش جان کنید. غذاخوری‌های خیابانی نه‌تنها منوی ارزان‌تری دارند، بلکه فرصت تعامل با مردم کوچه و بازار و لمس فرهنگ بومیان آن منطقه را فراهم می‌کنند. این‌طوری با یک تیر، دو هدف را نشانه می‌گیرید.

۱۰. از اوت‌لت‌ها خرید کنید

فروشگاه‌های بزرگ، مال‌های معروف و مراکز خرید لوکس را صرفا به قصد تفریح ببینید و خرید شخصی و سوغاتی را بگذارید برای مراکز اوت‌لت شهر. در این مراکز بزرگ می‌توانید اجناس برندهای مطرح دنیا را با قیمت بسیار کمتر از آنچه در فروشگاه‌های برند می‌بینید، بخرید و به خانه ببرید. حتی بازارچه‌های سنتی و بازارهای خیابانی هم معمولا پر از اجناس خوب و به‌صرفه است.

کلام آخر

سفر خارجی پر از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای است که مدیریت بودجه را حتی برای افراد باتجربه دشوار می‌کند. بنابراین، حتی با رعایت این نکات ممکن است هزینه سفرتان بیشتر از آنچه فکر می‌کردید تمام شود. قبل از سفر درباره کم‌کردن هزینه‌ها بیشتر تحقیق کنید، وسایل مهم و اساسی را بردارید و در طول سفر برای هزینه‌هایی که خارج از کنترل‌تان است، سازگاری به خرج دهید تا خاطره خوبی از این سفر در ذهن شما و همسفران‌تان باقی بماند.

شما چه ترفندهای دیگری برای کم‌کردن هزینه‌های سفر خارجی می‌شناسید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، مشتاق شنیدن نظرات‌تان هستیم.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn