کد خبر : 58835
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

نمایشگاه ساختمان دریچه ای برای شکوفایی این صنعت

نمایشگاه ساختمان دریچه ای برای شکوفایی این صنعت

در گفت و گو با عضو کمیسیون اقتصاد مطرح شد؛ نمایشگاه‌های صنعت ساختمان با گردهمایی فعالان حوزه ساخت‌وساز و معرفی فناوری‌های نوین، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و رقابت در این صنعت ایفا می‌کنند. این نمایشگاه‌ها باعث بهبود روش‌های ساخت‌وساز، توسعه مسکن در شهرها و بازسازی بافت‌های فرسوده می شوند. به گزارش تیتر کوتاه –

در گفت و گو با عضو کمیسیون اقتصاد مطرح شد؛

نمایشگاه‌های صنعت ساختمان با گردهمایی فعالان حوزه ساخت‌وساز و معرفی فناوری‌های نوین، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و رقابت در این صنعت ایفا می‌کنند. این نمایشگاه‌ها باعث بهبود روش‌های ساخت‌وساز، توسعه مسکن در شهرها و بازسازی بافت‌های فرسوده می شوند.

نمایشگاه ساختمان دریچه ای برای شکوفایی این صنعت


به گزارش تیتر کوتاه – نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان بستری برای گردهمایی فعالان این حوزه، نقشی اساسی در بهبود و پیشرفت این صنعت دارد. این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای تبادل دانش و تجربیات فراهم می‌آورد و باعث می‌شود تا آخرین تکنولوژی‌ها، مصالح و روش‌های نوین در ساخت ‌و ساز در معرض دید عموم قرار بگیرد. با ایجاد رقابت سالم و به‌روزرسانی اطلاعات، این رویداد به توسعه‌ی پایدار و بهبود کیفیت ساخت و ساز کمک کرده و باعث حرکت صنعت ساختمان سازی به سمت روش‌های مدرن‌تر و مفید تر می شود.

در این راستا در خصوص بررسی چالش‌ها در بخش تولید مسکن، مشکلات توسعه شهری در کلان‌شهرها و شهرهای جدید و تأثیر نمایشگاه صنعت ساختمان بر ارتقای کیفیت ساخت‌وساز با علیرضا زندیان عضو کمیسیون اقتصادی به گفت و گو پرداختیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ابتدا به تجارب کشور در زمینه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در حوزه ساخت‌وساز، ما تجارب مختلفی را در زمینه تولید مسکن در دولت‌های گذشته از جمله طرح‌هایی همچون مسکن مهر، جهش مسکن و مسکن ملی داشته‌ایم. تفاوت‌های عمده‌ای بین شهرهای بزرگ و کوچک کشور در این زمینه وجود دارد. در کلان‌شهرها، نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل برای توسعه‌ی بیشتر افقی شهرها مطرح است که این مسئله هزینه تولید مسکن را افزایش می‌دهد. تجربه‌ای که در ایجاد شهرهای جدید، مانند شهرهای پرند و اندیشه داشتیم، نشان داد که این شهرها برای کنترل تراکم جمعیت تهران ایجاد شدند، اما موفقیت چندانی در انتقال جمعیت نداشتند. کارگران تهرانی به دلیل فاصله زیاد و نبود زیرساخت‌های مناسب، تمایل چندانی به مهاجرت به این شهرها نشان ندادند.

علیرضا-زندیان

وی در ادامه بیان داشت: برای تولید مسکن در شهرهای بزرگ، بهتر است به جای گسترش افقی، به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری بپردازیم. این امر نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه از توسعه بی‌رویه و پراکنده‌شدن شهرها جلوگیری می‌کند. در شهرهای کوچک، می‌توان زمین‌های بیشتری در اختیار قرار داد، اما این کار باید با دقت و نظارت انجام شود تا افراد ناآگاه به ساخت و ساز، به مشکلاتی همچون افزایش تورم و ناکارآمدی تسهیلات دچار نشوند.

زندیان، نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: شرکت‌های ساختمانی و تولید مسکن که تحت نظارت نظام مهندسی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با دریافت تسهیلات و استانداردهای لازم، به‌طور مشارکتی در تولید واحدهای مسکونی موفق عمل کنند. به این ترتیب، ضمن تأمین سود سرمایه‌گذاران، مسکن‌های مورد نیاز نیز به صورت استاندارد و مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه صحبت های خود به نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: نقش نمایشگاه صنعت ساختمان در این میان بسیار حائز اهمیت است. این نمایشگاه‌ها با ایجاد رقابت سالم در حوزه تولید مصالح و سبک‌های ساخت‌وساز، می‌توانند به کوچک‌سازی، سبک‌سازی و انبوه‌سازی کمک کنند. این سیاست‌ها که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند، می‌توانند در کشور ما نیز به کار گرفته شوند تا از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و حجیم جلوگیری شود. این نمایشگاه‌ به ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و به‌روز رسانی این صنعت کمک شایانی می‌کنند و با اجرای این سیاست‌ها می‌توان از خسارات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی نیز کاست.

وی در پایان اعلام کرد: هرچند برخی طرح‌ها همچون مسکن مهر، به خانه‌دار شدن برخی افراد کمک کرده، اما خدمات جانبی مانند نیروی انتظامی، فضای سبز و آتش‌نشانی در این مناطق ضعیف بوده است. این مسئله باعث شده تا ساکنان اصلی، یعنی افراد بی‌مسکن، تمایلی به اقامت در این مناطق نداشته باشند و مهاجران روستایی از نقاط مختلف کشور جایگزین آنها شوند. به همین دلیل، در برنامه‌های آینده باید به کیفیت مصالح ساختمانی و قوانین مرتبط توجه بیشتری شود تا بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده و مسکن با کیفیت تری تولید کنیم.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn