کد خبر : 58976
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

خبر مهم از افزایش دوباره حقوق بازنشستگان در دولت پزشکیان | پرداخت مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از افزایش دوباره حقوق بازنشستگان در دولت پزشکیان | پرداخت مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش ساناپرس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند. صولت مرتضوی درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد. وی در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت

به گزارش ساناپرس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند.

صولت مرتضوی درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و به همین دلیل این شائبه ایجاد شده که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، گفت: خیر، متناسب‌سازی یک قانون است و قانون هم الزاما باید اجرا شود.

وی افزود: اما در آن دوره قانون دیرهنگام ابلاغ شد؛ هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر همین اساس، در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند. ما داریم تلاش می‌کنیم و آیین‌نامه‌ها آماده شده است. امیدواریم آیین‌نامه در دولت هر چه سریع‌تر تصویب شود و به مرحله اجرا در آید.

بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از کالای ایرانی اقدام به پرداخت وام خرید کالا کرده است.
بانک رفاه کارگران تسهیلات ویژه ی ۱۵۰ میلیون تومانی را برای کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران خود در قالب کارت اعتباری در نظر گرفته است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات، تنها امکان خرید کالا و محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه های طرف حساب بانک رفاه کارگران را دارند، برای اطلاع از لیست فروشگاه های طرف حساب این بانک کافیست به سایت بانک رفاه مراجعه کرد.

ارائه ی فیش حقوقی که حداقل ۶۰ درصد میزان اقساط این وام را پوشش بدهد برای ضمانت این تسهیلات کافی است. برحسب حقوقتان سقف میزان دریافت وام برای شما مشخص می شود.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه بوده و اقساط به طور خودکار از حساب وام گیرنده برداشت می شود. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ارائه میانگین حساب یا سپرده مسدودی نزد بانک نیست و وام گیرنده می تواند به راحتی تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند.

این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

با درنظر گرفتن سود ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۳۶ ماهه، اقساط ماهانه این تسهیلات مبلغ ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۸۵۹ تومان خواهد شد.
بازپرداخت در سررسید این تسهیلات جمعا ۱۹۵ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۳۶ تومان خواهد بود.

کمیسیون اجتماعی مجلس موافقت خود را با میدری، وزیر پیشنهادیِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گزارش این کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

بر این اساس کمیسیون اجتماعی مجلس موافقت خود را با میدری، وزیر پیشنهادیِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.

نماینده مینودشت در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون چهره خوب و موجهی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی دارد، گفت که آقای میدری شخصیتی علمی و پاکدست است که بسیاری از شخصیت‌ها همچون دکتر توکلی از او حمایت کرده اند.

نجیب حسینی در جلسه علنی نوبت عصر (یکشنبه) و در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موافق گفت: من به عنوان کسی صحبت می کنم که در مجلس ششم حضور داشتم؛ امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم اما راهش این نیست با کسانی که ماندند و برای از بین بردن محرومیت کشور و توانمندسازی اقشار محروم کشور ماندند، این گونه رفتار شود.

وی افزود: اگر جوان ۳۵ سال آن روز خطایی کرده و اکنون آن را اعلام می کند در نگاه و افکار و اندیشه خود تجدیدنظر کرده را بپذیرم و براساس امروز قضاوت کنید نه اینکه براساس ۲۰ سال پیش؛ آن زمان بیانیه های مختلفی امضا شد. شنیده ام تعدادی به رهبری درباره مجلس ششم نامه نوشتند که ایشان فرمودند «بگذریم».

این نماینده مجلس در ادامه گفت: امروز رییس مجلس اعلام کرد و شهادت داد که درباره وزرای پیشنهادی استعلام شده و مشکل نداشته‌اند پس چه طور درباره دستگاه‌های امنیتی کشور قضاوت می کنید که گزارش و استعلام درست نداده‌اند. با این حرف‌ها خدشه‌ای در اعتماد به دستگاه امنیتی ایجاد نکنید. بدانیم دستگاه‌های امنیتی با کسی عقد اخوت نبسته و خط قرمزشان قانون و جمهوری اسلامی و خون شهدا و دفاع از ولایت فقیه است.

حسینی افزود: در طول ۱۶ سال گذشته وزیر متخصص و دارای اشراف بر مسائل کشور دروزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نداشتیم. همچنین صندوق‌های بازنشستگی و فقدان مدیریت نادرست و نابرابری در این وزارت خانه و بیکاری از مشکلات این وزرات خانه است که به مردم و بازنشستگان فشار می آورد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون نگاه حمایتی به اقشار آسیب پذیر دارد، گفت: آقای میدری چهره خوب و موجهی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی دارد و کسی بهتر از او برای این مسئولیت سنگین ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید نیروهای متخصص را از خدمت به مردم محروم کنیم، گفت: برنامه‌های آقای میدری با استناد به اسناد بالادستی است که در آن بر تحقق در عدالت اجتماعی ‌و توزیع فرصت ها و تقویت رفاه اجتماعی و سیاست های حمایتی و توانمند سازی اقشار محروم تاکید شده است.

وی کاهش تصدی‌گری در صندوق‌های بازنشستگی را از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی عنوان و اظهار کرد: آقای میدری وعده داده که مدیریت صندوق های بازنشستگی و شستا را در اختیار متخصصان می گذارد و شفافیت و نظارت را ارتقا می‌دهد.

حسینی در پایان تاکید کرد: مسلمانی اقتضا می‌کند که اشتباه فردی که آن را قبول کرده و مسیرش را اصلاح کرده، بپذیرم و اعتماد کنیم.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn