کد خبر : 60499
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

انس جهانی طلا XAUUSD چیست؟ هر آنچه که در مورد انس طلا باید بدانید!

انس جهانی طلا XAUUSD چیست؟ هر آنچه که در مورد انس طلا باید بدانید!

به گزارش پارسینه پلاس، XAUUSD، یک واحد اندازه‌گیری جهانی برای مشخص کردن قیمت طلا است و قیمت یک انس طلا به دلار آمریکا را نشان می‌دهد. افرادی که به طلا علاقه‌مند هستند یا در دنیای فارکس فعالیت می‌کنند این اصطلاح را زیاد می‌شنوند. با بررسی وضعیت انس جهانی طلا و معامله آن در فارکس می‌توانید

به گزارش پارسینه پلاس، XAUUSD، یک واحد اندازه‌گیری جهانی برای مشخص کردن قیمت طلا است و قیمت یک انس طلا به دلار آمریکا را نشان می‌دهد. افرادی که به طلا علاقه‌مند هستند یا در دنیای فارکس فعالیت می‌کنند این اصطلاح را زیاد می‌شنوند.

با بررسی وضعیت انس جهانی طلا و معامله آن در فارکس می‌توانید سود خوبی به دست آورید. XAUUSD کاربرد و مزایای زیادی دارد و همیشه مورد توجه معامله‌گران بوده است. در این مقاله انس جهانی طلا و تمام نکات مربوط به آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انس جهانی طلا (XAUUSD) چیست؟

انس جهانی طلا یک واحد بین‌المللی برای اندازه‌گیری وزن طلا است که با نماد XAUUSD نمایش داده می‌شود. یک انس طلا برابر با ۳۱.۱۰۳ گرم طلای ۲۴ عیار با خلوص ۹۹.۹۹ درصد است. قیمت جهانی طلا بر اساس این واحد مشخص می‌شود و برای مطلع شدن از آخرین قیمت طلا باید قیمت انس جهانی را بررسی کرد. به عبارت ساده‌تر وقتی که قیمت طلا کاهش یا افزایش پیدا می‌کند، در واقع قیمت انس جهانی طلا تغییر کرده است. اونس طلا نوسانات قیمتی زیادی دارد و در تاریخ ۱۳ می ۲۰۲۴ سقف قیمتی خود یعنی ۲۳۴۶ را به ثبت رسانده است.

انس جهانی طلا چه کاربردی دارد؟

کاربرد انس جهانی طلا

اغلب کاربران تصور می‌کنند که انس جهانی طلا تنها برای انجام معاملات بین‌المللی استفاده می‌شود. باید بگوییم که این تنها گوشه کوچکی از کاربردهای انس جهانی طلا است. کاربران از انس جهانی طلا به‌عنوان یک واحد استاندارد برای انجام معاملات طلا استفاده می‌کنند. از دیگر کاربردهای انس جهانی می‌توان به قابلیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد. اونس طلا تحت عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و به دلیل ارزش بالای طلا از آن استقبال می‌کنند.

از انس جهانی طلا برای اندازه‌گیری وزن و ارزش موجودی طلا نیز استفاده می‌شود. متخصصان به کمک این واحد اندازه‌گیری می‌توانند موجودی طلای موجود در انبارها را مشخص کنند. انس جهانی طلا به‌عنوان یک معیار ایده‌آل برای تعیین قیمت طلا نیز استفاده می‌شود. در واقع فعالان بازار طلا می‌توانند با استفاده از قیمت انس جهانی طلا، قیمت به روز طلا را مشخص کنند. همچنین از انس طلا برای تحلیل اقتصادی نیز استفاده می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت اونس جهانی طلا

قیمت انس جهانی طلا نیز همانند سایر دارایی‌های موجود در بازارهای مالی با تغییر قیمت همراه است. فاکتورهای متعددی روی قیمت انس جهانی طلا تاثیر گذار هستند که در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کینم.

  • میزان عرضه و تقاضا: هر چقدر میزان تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد به همان اندازه عرضه کاهش یافته و قیمت انس جهانی طلا افزایش خواهد یافت.

  • سیاست‌های بانکی: در صورتی که بانک‌ها سیاست سختگیرانه‌ای در برابر طلا داشته باشند احتمال کاهش قیمت انس جهانی طلا وجود خواهد داشت.

  • قیمت دلار: افزایش قیمت دلار می‌تواند منجر به افزایش قیمت انس جهانی طلا شود. مخصوصا در کشور ایران، قیمت دلار به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتور تاثیرگذار در تغییر قیمت انس جهانی طلا به‌شمار می‌رود.

مزایای معامله XAUUSD چیست؟

XAU/USD یکی از جفت ارزهای محبوب موجود در بازار فارکس است که فرصت‌های کسب سود زیادی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. معامله انس جهانی طلا یک روش جذاب برای کسب درآمد است و مزایای زیادی دارد. در این بخش مزایای معامله XAU/USD را برای شما شرح می‌دهیم.

  • پتانسیل سوددهی بالا

XAU/USD یک جفت ارز با پتانسیل سودآوری بالا است. با پیش‌بینی دقیق روند تغییر قیمت انس جهانی طلا می‌توانید وارد معامله شده و سود خوبی از طریق آن به دست آورید. شما می‌توانید با انجام معاملات لانگ و شورت در بازار فارکس از نوسانات XAU/USD کسب درآمد کنند.

  • امن بودن دارایی

طلا از گذشته‌های دور به‌عنوان یک دارایی امن برای محافظت در برابر بی‌ثباتی و مهار تورم شناخته می‌شود. این موضوع به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد که بتوانند روی یک دارایی ارزشمند سرمایه‌گذاری کرده و سود زیادی به دست آورند.

  • معامله بدون وقفه

تجارت طلا به‌صورت شبانه‌روزی در تمام طول روز هفته انجام می‌شود. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند معاملات سودآور بیشتری داشته باشند و دارایی خود را افزایش دهند.

  • مناسب برای نوسان‌گیری

طلا یکی از جذاب‌ترین نمادهای معاملاتی موجود در بازار فارکس است که نوسان قیمتی بالایی دارد. بنابراین شما می‌توانید با افزایش لوریج معاملاتی و نوسان‌گیری از طریق XAU/USD سود خوبی به دست آورید.

معامله انس جهانی طلا

معامله XAUUSD

معامله انس جهانی طلا سوددهی خوبی به همراه دارد به همین جهت جزو گزینه‌های ایده‌ال برای ترید به‌شمار می‌رود. این نماد معاملاتی در همه بروکرها وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید معاملات خود را شروع کنید. در حالت کلی برای معامله انس جهانی طلا باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • انتخاب یک بروکر مناسب: در اولین قدم باید یک بروکر امن و معتبر برای انجام معاملات انس جهانی طلا پیدا کنید.

  • تحلیل و بررسی وضعیت XAUUSD: در این مرحله شما باید اخبار مربوط به طلا، وضعیت قیمت XAUUSD و رویدادهای سیاسی دنیا را بررسی کنید.

  • واریز وجه: اکنون شما باید مبلغی را به بروکر واریز کرده و معامله خود را انجام دهید.

  • انجام معامله: در این مرحله باید نماد XAUUSD را انتخاب کنید، حد سود و حد ضرر معامله را تعیین کنید. سپس معامله را آغاز کنید و منتظر نتیجه آن بمانید.

سخن پایانی

انس جهانی طلا که با نماد XAUUSD شناخته می‌شود یک معیار برای مشخص کردن قیمت جهانی طلا است. این نماد جهانی قیمت و ارزش طلا را نشان می‌دهد و از اعتبار بالایی برخوردار است. آشنایی با XAUUSD برای علاقه‌مندان به طلا و معاملات فارکس طلا امری ضروری است.

شما با تحلیل روند قیمت اونس جهانی طلا می‌توانید دید بهتری نسبت به XAUUSD داشته باشید و معاملات سودآوری را تجربه کنید. در این مقاله انس جهانی طلا و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn