کد خبر : 61321
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳

به گزارش . ساناپرس،همانطور که در گزارش روز گذشته ما نیز آورده شد، عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران، اعلام کرد که از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم به ارزش ۲۰۵ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ تا ۱۸ درصد رشد داشته است. تاکنون

به گزارش ساناپرس،همانطور که در گزارش روز گذشته ما نیز آورده شد، عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران، اعلام کرد که از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۱۱.۵ میلیون تن گندم به ارزش ۲۰۵ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ تا ۱۸ درصد رشد داشته است. تاکنون ۹۵ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۱۱۰ همت دیگر باقی مانده که قرار است تا پایان هفته بخشی از آن تسویه شود. هاشمی همچنین به مشکلات قیمت کود و تأثیر آن بر تولید گندم در سال زراعی جدید اشاره کرد. پژوهشی جدید در کشور به بررسی مسائل و مشکلات طرح خرید تضمینی گندم پرداخته است. این مطالعه نتایج مهمی درباره عوامل مؤثر بر رضایت کشاورزان از این سیاست ارائه می‌دهد.

مسائل و مشکلات طرح خرید تضمینی گندم

سیاست‌های اقتصادی هر کشور به میزان زیادی بر رشد و توسعه اقتصادی آن تأثیر می‌گذارند. سیاست‌های حمایتی و آزادسازی اقتصادی دو راهبرد اساسی در این زمینه هستند. در ایران، هنوز اجماعی بر سر انتخاب یکی از این دو سیاست به‌عنوان راهبرد ارجح وجود ندارد، در حالی که کشورهای توسعه‌یافته بیشتر به سمت آزادسازی اقتصادی حرکت کرده‌اند و این مسیر را به دیگر کشورها نیز توصیه می‌کنند. سیاستگذاران بخش کشاورزی نیاز دارند تا میزان حمایت از این بخش و تغییرات آن را با اجرای سیاست‌های مختلف ارزیابی کنند. به همین دلیل، بررسی اثرات مداخلات دولت در فرآیند تولید محصولات کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد. این بررسی‌ها می‌توانند به بهبود سیاست‌های موجود و تدوین برنامه‌های کارآمدتر کمک کنند.

ایسنا نوشت، در این راستا، یکی از سیاست‌های مهم در بخش کشاورزی ایران، سیاست خرید تضمینی گندم است. این سیاست با هدف حمایت از کشاورزان و تضمین حداقل قیمت برای محصولاتشان اجرا می‌شود. با این حال، بررسی‌های مختلف نشان داده‌اند که این سیاست‌ها همیشه به هدف خود نرسیده‌اند و مشکلاتی در اجرای آن‌ها وجود دارد. بنابراین، نیاز به تحقیقات جامع‌تر و دقیق‌تر در این زمینه احساس می‌شود تا بتوان با شناسایی نقاط ضعف و قوت، راهکارهای مناسبی برای بهبود این سیاست‌ها ارائه کرد.

اسماعیل پیش‌بهار، دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تبریز با همکاری مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران، تحقیقی را در خصوص بررسی مسائل و مشکلات طرح خرید تضمینی گندم در استان فارس انجام داده‌اند. این پژوهش به شناسایی و ارزیابی عواملی که بر رضایت کشاورزان از این طرح تأثیر می‌گذارند پرداخته است.

برای انجام این تحقیق، از روش تکمیل پرسشنامه و مدلی به نام لاجیت ترتیبی استفاده شده است. این روش‌ها به پژوهشگران امکان دادند تا داده‌های جامعی را جمع‌آوری کرده و تحلیل‌های دقیق‌تری انجام دهند. در سال ۱۳۹۶، اطلاعات مورد نیاز از کشاورزان استان فارس جمع‌آوری شد تا به بررسی دقیق مشکلات و مسائل موجود در طرح خرید تضمینی گندم پرداخته شود.

نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که متغیرهای رضایت از شغل کشاورزی، سرعت پرداخت، برخورد مناسب کارکنان و مسئولان، کیفیت نهاده‌های در دسترس، نحوه سنجش پاکی و درصد افت محصول و در نظر گرفتن کیفیت محصول تولیدشده از ضرایب مثبت و معنی‌دار در این خصص برخوردارند. بنابراین، افزایش هر کدام از این متغیرها باعث افزایش رضایت از طرح خرید تضمینی خواهد شد. همچنین، متغیر کیفیت نهاده‌های در دسترس نیز به عنوان یک عامل مؤثر بر رضایت کشاورزان شناسایی شد.

در این مطالعه پیشنهاد شده است که با نظارت سازمان‌های مربوط بر نهاده‌های مورد استفاده برای تولید محصولات، این نهاده‌ها از سطح کیفیت بالایی برخوردار باشند. همچنین، بایستی دولت به تعیین شرایط و وضع قوانینی بپردازد که طرح خرید تضمینی شامل محصولات با کیفیت بالا شود تا با تقویت انگیزه کشاورزان به تولید محصولات با کیفیت بالا، کشاورزان تولیدکننده محصولات باکیفیت‌تر نیز از سوی دولت تشویق شوند تا الگویی برای سایر کشاورزان باشند.

این یافته‌ها اهمیت زیادی دارند، زیرا نشان می‌دهند که توجه به عوامل مختلف می‌تواند رضایت کشاورزان از طرح‌های حمایتی دولت را افزایش دهد. بهبود کیفیت نهاده‌ها، کاهش زمان انتظار در صف برای تخلیه محصول، برخورد مناسب بازرسان و مسئولان مراکز خرید، و تعیین قیمت تضمینی مناسب از جمله مواردی هستند که می‌توانند به بهبود این طرح‌ها کمک کنند.

شایان ذکر است، این نتایج علمی پژوهشی در فصلنامه «اقتصاد کشاورزی و توسعه وابسته» به مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت کشاورزی منتشر شده اند. این نشریه به بررسی موضوعات مرتبط با اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی می‌پردازد و نتایج پژوهش‌های مختلف در این زمینه را به اشتراک می‌گذارد.

چند درصد برآورد خرید تضمینی گندم در کردستان محقق شد؟

جمال صالحی روز چهارشنبه اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت (چهارم تیر) تا ۳۰ مرداد یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۸۰ تن از کل گندم خریداری شده در استان تاکنون در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان بیش از ۱۹۹ هزار میلیارد ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه زمان برداشت گندم در استان رو به اتمام است، اظهار کرد: در آغاز فصل برداشت، آهنگ خرید گندم در استان بیش از ۲۸ هزار تن در روز بود اکنون به چهار هزار و ۲۸۱ تن رسیده است.

صالحی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت آماده خرید این محصول از کشاورزان استان است، افزود: بیجار با ۲۸۵ هزار و ۸۰۹ تن، دیواندره با ۲۰۷ هزار و ۳۹۲ تن، دهگلان با ۱۸۳ هزار و ۸۶۴ تن و قروه با ۱۸۱ هزار و ۸۸ تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را داشته اند.

وی از حمل بیش از ۳۴۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور هم چون تهران، البرز ،اصفهان، قم، مازندران و گیلان خبر داد و گفت: از این میزان ۲۴ هزار و ۴۶۹ تن از طریق حمل و نقل ریلی و ۳۱۷ هزار و ۵۴۱ تن از طریق زمینی به دیگر استان های کشور حمل شد.

نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

آخرین اخبار خرید گندم در اصفهان

محسن ضیائی روز سه‌شنبه افزود: میزان خرید تضمینی گندم در این استان از ابتدای فصل خرید از ۲۵ اردیبهشت تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و رکورد سال گذشته زده شد.

وی ادامه داد: کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۱۳۰ هزار تُن بود که تا این تاریخ، رکورد سال گذشته به میزان ۸۰ هزار تن افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی تا انتهای فصل خرید نیز بیشتر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: حدود۲۰۰ هزار تن از گندم خریداری شده تاکنون به سیلوهای دولتی و کارخانه‌های آردسازی استان حمل شده است.

وی گفت: ارزش ریالی کل محموله‌های گندم خریداری شده حدود پنج هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال معادل ۵۲۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است.

ضیائی اضافه کرد: این میزان گندم توسط ۲۱ هزار کشاورز در قالب ۴۷ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: فصل خرید گندم در استان از ۲۵ اردیبهشت از مناطق گرمسیری از جمله اردستان، کاشان و آران و بیدگل آغاز شده است و در مناطق سردسیر غرب و جنوب استان اصفهان تا پایان شهریور ادامه دارد.

۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می‌شود و بتدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و این کار تا پایان شهریور ادامه دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

امسال رکورد تاریخی تولید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال رکورد تاریخی تولید گندم در این استان ثبت شد.

سید علی معتمدی پور در گفت و گو با ایسنا افزود: گندم مهم‌ترین شاخص امنیت غذایی در کشور است که متوسط خرید تضمینی گندم در ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰ هزار تن بوده که در سال ۱۴۰۲ رکورد کل سال های قبل شکسته شد و حدود ۸۵ هزار تن تولید گندم سیلویی و بذری داشتیم و امسال نیز مجموع تولید گندم سیلویی و بذری به ۹۰ هزار تن رسیده است که البته خرید هنوز ادامه دارد و این تفاوت بیشتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه این شاخص عملکردی است که جزو تولیدات استراتژیک محسوب می‌شود، ادامه داد: علاوه بر شرایط اقلیمی مناسب و زحمات کشاورزان، انجام ابر پروژه‌ای و اقدامات حمایتی برای گندم‌کاران استان همچون آموزش‌های مستمر، نفوذ بذرهای اصلاح شده و تجهیز امکانات پشتیبانی برای دیم کاران، و همین طور برنامه‌ریزی و ساماندهی کارشناسان جهادکشاورزی با افزایش ضریب نفوذ دانش، تدارک نهاده‌های کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ بذر و مبارزه با آفات و بیماری‌ها باعث شد در این دو سال پیاپی بیشترین گندم تولیدی در سطح استان را داشته باشیم.

معتمدی پور عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ مرکز خرید فعال داشتیم که شامل تعاونیهای روستایی چرام، دهدشت، بهمئی، انبار های لیشتر باشت، دهدشت، لیشتر۲، انبار بلوط گچساران و انبار شهید راستگویان یاسوج می شوند.

۱۰۶ هزار تن محموله گندم به مقاصد درون و برون گلستان جابه جا شد

مدیرکل حمل ونقل جاده ای استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تن محموله گندم طی ۶ هزار و ۴۶۶ بارنامه به مقاصد درون و برون استانی جابه جا شده است.

عادل مصدقی با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ پیمانکاران غله و خدمات بازرگانی مسوولیت حمل و نقل گندم استان را برعهده داشتند. تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تن محموله گندم طی ۶ هزار و ۴۶۶ بارنامه به مقاصد درون و برون استانی جابه جا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ کارگاه عمرانی بهسازی و روکش آسفالت راه ها در استان گلستان فعالیت می‌کنند و قرار است در سالجاری در روستاهای گلستان ۸۰ کیلومتر راه احداث کنند. تاکنون با اقدمات انجام شده ۳۰ کیلومتر زیرسازی و ۲۰ کیلومتر آسفالت و بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه ۲ میلیون و ۳۶۳ هزارتن کالا در درون و خارج استان حمل و نقل و جابه جا شده است.میزان رشد جابه جایی این محصولات به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مصدقی گفت: باقلا، نخود سبز، کلزا، سویا، سیب زمینی، چغندرقند، جو و گندم محصولاتی بودند که در فصل زراعی جاری برداشت و در استان جابه جا شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۳ تقاطع مستعد تصادف در گلستان با ۷۰ درصد پیشرفت ساماندهی شدند و این تقاطع شامل تقاطع کلاسنگیان-کلاجان، کلو و شموشک در غرب استان هستند.برای ساماندهی این تقاطع ها مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی هزینه شده است.

تحقق ۹۴ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۹۴ درصد از میزان برآورد خرید تضمینی گندم در استان محقق شده است.

جمال صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون ۱۲۸ هزار و ۸۲ تن گندم خرید تضمینی شده است که از این میزان یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۹ هزار تن در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم شش هزار و ۳۷۶ تن است گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

صالحی تاکید کرد: امسال تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار تن از میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور به صورت حمل و نقل ریلی و زمینی ارسال شده است.

وی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم محقق شده نسبت به برآورد میزان خرید به ۹۴ درصد رسیده است.

در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان خریداری می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید گندم در استان از مرز ۵۰۰ هزار تن گذشت.

حجت بیرانوند در این رابطه گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۵۰۵ تن و ۹۵۱ کیلوگرم گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

وی ادامه داد: این میزان گندم در ۴۸ مرکز در نظر گرفته شده لرستان خریداری شده و کار خرید تا اوایل مهرماه در استان ادامه دارد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان کوهدشت با تولید ۱۰۱ هزار و ۱۹۸ تن است.

بیرانوند تصریح کرد: تاکنون در پلدختر ۳۲ هزار و ۵۳۲ تن، کوهدشت ۱۰۱ هزار و ۱۹۸ تن، رومشگان۱۴ هزار و ۶۴۲ تن، خرم‌آباد ۶۳ هزار و ۶۸۷ تن، سراب دوره ۷۰۱۵ تن، دورود ۴۱ هزار و ۲۵۱ تن، ازنا ۶۱ هزار و ۶۸۵ تن، الیگودرز ۵۸ هزار و ۱۹۸ تن، سلسله ۲۶ هزار و ۵۴۹ تن، دلفان ۵۵ هزار و ۶۷۵ تن و بروجرد ۴۳ هزار و ۵۱۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در پایان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

ثبت رکورد تاریخی تولید گندم / بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور شد

بیجار- رییس جهاد کشاورزی بیجار گفت: برای دومین سال متوالی بیجار، قطب تولید گندم دیم در کشور شد و یک رکورد تاریخی را رقم زد.

میثم محمد پناه در گفت‌وگو با مهر، به نقش مهم کشاورزان در ایجاد امنیت غذایی اشاره و اظهار کرد: کشاورزان؛ سرمایه‌های بی‌نظیر و بی‌ادعای الهی هستند که بشریت برای داشتن نعمت زندگی و حیات؛ به وجود نازنینشان مدیون و محتاج است.

وی افزود: به طور یقین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور که بیشترین تأثیر را در روند بهبود زندگی مردم بر عهده دارد، بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: شهرستان بیجار در دو سال متوالی رکورد تاریخی در تولید گندم داشته و رتبه اول تولید گندم دیم در کشور را کسب کرده است.

محمد پناه گفت: همچنین برای دومین سال متوالی استان کردستان در تولید گندم کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

خرید ۲۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان

وی به میزان خرید گندم تا کنون اشاره کرد و ابراز داشت: تا این لحظه ۲۸۵ هزار تن خرید مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۱۹ مرکز خرید گندم داشته‌ایم و میزان تولید و برداشت تاکنون ۳۲۰ هزار تن بوده است که همچنان این برداشت در حال ادامه است.

وی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته تا کنون میزان برداشت مشابه بوده اما با توجه برآوردی که صورت گرفته و برداشتی که ادامه دارد انتظار داریم این عدد افزایش داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی بیجار اضافه کرد: تا الان رتبه اول تولید گندم دیم در کشور و خرید مازاد بر نیاز کشاورزان را داشته‌ایم و رکورد تاریخی رقم خورده است اتفاقی که در دهه‌های گذشته با میانگین بارندگی‌های مشابه صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: این میزان افزایش تولید نشان از استقبال و استفاده بذر اصلاح شده، استفاده مناسب و توزیع بیش از سهمیه کود شیمیایی در شهرستان، انتقال دانش و اطلاعات بر سر مزارغ و افزایش آگاهی کشاورزان بوده و با توجه به پتانسیل و بارندگی‌های خوبی که صورت گرفته است شاهد افزایش این میزان تولید بوده‌ایم.

۲۰ درصد بهای گندم پرداخت شده است

محمد پناه به میزان پرداخت بهای گندم تا کنون اشاره کرد و ابراز داشت: تا این لحظه ۲۰ درصد بهای مبلغ گندم به کشاورزان پرداخت شده است و با توجه به اینکه برداشت ادامه دارد در آینده نزدیک مابقی بهای گندم پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان بهای گندم امسال مبلغ ۱۷ هزار ۵۰۰ تومان در هر کیلو گرم است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی بیجار در ادامه عنوان کرد: از یکم شهریور توزیع کود برای سال زارعی آینده را خواهیم داشت و هم اکنون ۲ هزار تن کود اوره در کارگزاری های شهرستان موجود است و در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: با پیگیری‌های مسؤولان استانی و شهرستانی عملکرد دیم در دیمزارهای شهرستان، میزان سهمیه کود اوره امسال ۵ هزار تن افزایش داشته است و به ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن رسیده که این مهم نشان از عملکرد بالای شهرستان در سال گذشته بوده است.

محمد پناه در پایان خاطر نشان کرد: این موفقیت کسب شده در تولید گندم را به کشاورزان و تولید کنندگان و همچنین همه تلاشگران این عرصه مهم تبریک عرض می‌نمایم وامید است با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای افزایش تولید و خودکفایی کامل در چرخه تولید، تلاش بیش از پیش داشته و هر روز شاهد دست آوردهایی بزرگ و در خور توجه باشیم.

خرید ۶۸۳ هزار و ۸۰ تن گندم تضمینی در همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید ۶۸۳ هزار و ۸۰ تن گندم تضمینی تا روز گذشته در همدان خبر داد.

به نقل از برنا، حسین خوانساری افزود: ارزش گندم خریداری شده ۱۲۰ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال است که ۲۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۵۵ هزار و ۲۰۵ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است تصریح کرد: ۱۶۲ هزار و ۵۲۵ تن نیز در کبودراهنگ، ۱۴۸ هزار و ۳۵۸ تن در رزن، ۶۸ هزار و ۴۵۰ تن در نهاوند، ۶۴ هزار و ۷۵۲ تن در اسدآباد، ۴۰ هزار و ۷۲ تن در بهار، ۱۴ هزار و ۲۷۴ تن در تویسرکان، ۲۹ هزار و ۸۰۸ تن در فامنین و ۲۵ هزار و ۶۵۰ تن در شهرستان درگزین خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: شهرستان کبودراهنگ، رزن و نهاوند بالاترین میزان گندم خریداری شده را داشته اند.

خرید ۴۱۸ هزار و ۱۱۰ تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: تا ۲۳ مرداد جاری به میزان ۴۱۸ هزار و ۱۱۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از کل گندم خریداری شده، ۳۷۰ هزار و ۳۹۰ تن از طریق اداره‌کل غله و به همین میزان نیز از طریق سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

وی افزود: ارزش کل گندم خریداری شده ۷۳ هزار و ۷۰۵ میلیون ریال است.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی در عین حال خاطرنشان کرد: سهم برداشت از اراضی دیم استان ۲۹۴ هزار هکتار و از اراضی آبی ۳۹ هزار هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اتمام برداشت گندم بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn