کد خبر : 62762
تاریخ انتشار : شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

ماجرای گنبد آهنین چزابه چیست؟

ماجرای گنبد آهنین چزابه چیست؟

به گزارش پارسینه؛ مهندس شادزی سازنده ی ساختمان معروف به گنبد آهنین چزابه گفت : هر کشوری از این سازه ها برای اسکان مردمش یا بعنوان سنگر برای حفظ جان سربازانش و یا برای  محافظت از  جنگ افزارهایی مانند آشیانه ی پهبادها و هواپیماها ، استفاده کند ، نیازی به موشکهای گنبد آهنین ندارد. زائرین

به گزارش پارسینه؛ مهندس شادزی سازنده ی ساختمان معروف به گنبد آهنین چزابه گفت : هر کشوری از این سازه ها برای اسکان مردمش یا بعنوان سنگر برای حفظ جان سربازانش و یا برای  محافظت از  جنگ افزارهایی مانند آشیانه ی پهبادها و هواپیماها ، استفاده کند ، نیازی به موشکهای گنبد آهنین ندارد.

زائرین اربعین که از مسیر چذابه به سوی عتبات عالیات مشرف شدند قطعا چشمشان به سازه ای گنبدی شکل افتاده است ، سازه ای که یک شبه در آن مکان ظهور کرد.

photo_2024-08-24_12-41-58

این گنبد آهنین که برای استحمام زوار مورد استفاده قرار گرفته است دارای ویژگی های منحصر بفردی است که در ادامه به آن می پردازیم .

 مهندس شادزی سازنده این بنا ضمن اشاره به  مقاومت بیشتر این سازه نسبت به  ساختمانهای احداث شده به روش سنتی گفت: 

این ساختمانها ضد حریق بوده و در مقابل زلزله تا ۸ ریشتر مقاومت بالایی دارند.

وی افزود: ما در ایران جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که موفق شدیم از بتن فوق پیشرفته ( G.F.R.C) دیوارهای باربر بسیار مقاوم تولید کنیم.

photo_2024-08-24_12-42-00

شادزی اظهار داشت: قیمت بسیار اقتصادی این ساختمانها در کنار اجرای باکیفیت و سریع و قابلیت دمونتاژ و جابجایی ، از ویژگیهای برجسته ساختمانهای تولید شده به این روش است که طراحی و محاسبه به روش ( B.I.M) کشور آلمان انجام میشود.

این سازنده با اشاره به اینکه این ساختمانها می‌توانند کمک بزرگی  برای دولت در احداث طرح جهش مسکن باشد تاکید کرد :  بدلیل سرعت بسیار بالا میتوانند گزینه ی مناسبی برای احداث مراکز بوم گردی و تفریحی و تجاری باشند و  بازگشت سرمایه در زمان بسیار کوتاه و رسیدن به سود آوری سریعتر  را تسهیل می‌کند ، که برای سرمایه گذاران بسیار حایز اهمیت است.

شادزی در پایان گفت : این ساختمانها با طرح های بسیار ویژه ای که دارند می‌توانند گزینه ی بسیار مناسبی برای ایجاد آشیانه ی هواپیما ها و پهبادها و سنگرهای ضد موشک نیز باشند که سرعت بسیار بالای مونتاژ آنها نکته ی بسیار مهمی است.


+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn