کد خبر : 63122
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۵۴

آموزش درست کردن یک فسنجون ابدار خوشمزه با مرغ سوخاری

آموزش درست کردن یک فسنجون ابدار خوشمزه با مرغ سوخاری

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از خوشمزه ها می باشد که همان طور که مشخض است ابتدا مرغ را بریان کرده سپس با خورشت فسنجان می گذارید تا جا افتاده شود هر چقدر از طعم و مزه خوب این غذا برای شما بگویم کم است یک غذای فوق العاده و بسیار مجلسی که می توانید

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از خوشمزه ها می باشد که همان طور که مشخض است ابتدا مرغ را بریان کرده سپس با خورشت فسنجان می گذارید تا جا افتاده شود هر چقدر از طعم و مزه خوب این غذا برای شما بگویم کم است یک غذای فوق العاده و بسیار مجلسی که می توانید برای مراسمات خود تهیه کنید. فسنجون یکی از خورشت های محبوب ما ایرانی ها می باشد که با مرغ یا گوشت قلقلی یا به صورت گیاهی تهیه می شود و بنا به ذائقه خود ملسی یا ترشی آن را تنظیم می کنیم اگر دوست دارید یک غذای فوق العاده برای مهمانی خود آماده کنید این پست را دنبال کنید.

مواد لازم

مرغ درسته ۱ عدد
گردو ۲ پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
رب انار ۱ ق غذا خوری
سیر ۵ حبه
شکر ۱/۳ پیمانه
آب لیموترش ۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده با آب ۱/۴ پیمانه
زردچوبه ۱ ق مربا خوری
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا مرغ کامل را که بهتر است از سایز متوسط و یا ریز استفاده کنید تا هم لذیذ تر باشد هم زمان پخت کمتر شود شسته و با دستمال خشک کنید حالا روی مرغ کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه ریخته و مرغ را کاور کنید.

۲مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ

حالا در یک قابلمه بزرگ پیاز را پوست بگیرید و بریزید و بعد سیرهای ورقه شده را اضافه کنید و در ادامه مرغ را روی پیاز و سیر قرار دهید و روی مرغ آب لیموترش و زعفران بریزید و حالا شعله را روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه با درب قابلمه بسته بگذارید تا پخته شود.

۳مرحله سوم: پخت مرغ بریان

حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود مرغ را به همراه مواد داخل قابلمه داخل سینی فر بریزید و رب انار را که کمی با آب رقیق کردید روی مرغ بریزید و بالاترین دمای مخصوص فر خود بگذارید تا ۳۵ دقیقه مرغ طلایی و بریان شود.

۴مرحله چهارم: تهیه فسنجون با مرغ بریان

مرغ کبابی و بریان شده را از فر خارج کنید. حالا گردوهای چرخ شده را داخل تابه بدون روغن ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردوها از بین برود و کمی رنگ آن تغییر کند سپس رب انار را اضافه کنید و بعد کمی تفت دهید و در ادامه دو لیوان آب و به همراه آب مرغ و کمی نمک و شکر بریزید حالا مرغ بریان را در خورشت فسنجان قرار دهید بگذارید تا فسنجان جا افتاده شود سپس به همراه پلو میل کنید. نوش جان

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn