کد خبر : 64627
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۲

خانه ژاپنی با معماری عجیب

خانه ژاپنی با معماری عجیب

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از همین بناهای عجیب و جالب در قسمت شمالی شهر یوکوهامای ژاپن واقع شده؛ یک مجتمع مسکونی سه‌طبقه منحصر به فرد در قطعه زمینی مستطیل شکل به مساحت ۴۵۸ مترمربع. این ساختمان با داشتن سه حفره، نور و هوا را به تمامی لایه‌ها می‌رساند و از این طریق امکان دسترسی

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از همین بناهای عجیب و جالب در قسمت شمالی شهر یوکوهامای ژاپن واقع شده؛ یک مجتمع مسکونی سه‌طبقه منحصر به فرد در قطعه زمینی مستطیل شکل به مساحت ۴۵۸ مترمربع.

این ساختمان با داشتن سه حفره، نور و هوا را به تمامی لایه‌ها می‌رساند و از این طریق امکان دسترسی به فضاهای اشتراکی بیرونی، حیاط‌های خصوصی، باغچه‌ها، تراس‌ها و منابع نور طبیعی فراهم می‌شود که همگی به‌عنوان فضای خالی داخل توده بتنی عمل می‌کنند. در واقع این حفره‌ها اتمسفرهای میانی را برای استفاده همسایگان ایجاد می‌کنند که می‌تواند روابط بین آنها را تقویت کند و مرزها را بین ۹واحد این مجتمع مسکونی از بین ببرد.

خانه ژاپنی با معماری عجیب

دیوارهای منحنی به هر خانه یک ویژگی منحصر به فرد دارد و همه آنها دارای یک فضای واحد هستند که به روش‌های مختلف با فضای بیرون در تعامل است. به‌عنوان نمونه، یک خانه می‌تواند دارای اتاقی بزرگ باشد که توسط یک باغچه در طبقه همکف احاطه شده است، در شرایطی که دیگری می‌تواند دارای یک اتاق چنگالی‌شکل و یک تراس در طبقه دوم باشد. هر اتاق به شکلی متفاوت به فضای بیرون باز می‌شود، اما حریم خصوصی را نیز حفظ می‌کند.

در واقع فضای بیرونی و درونی به‌طور طبیعی با هم ترکیب می‌شوند. کارشناسان معماری معتقدند که این آپارتمان ژاپنی، خاص‌ترین نقشه ساخت را دارد.

خانه ژاپنی با معماری عجیب

خانه ژاپنی با معماری عجیب

خانه ژاپنی با معماری عجیب

خانه ژاپنی با معماری عجیب

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn