کد خبر : 65418
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۳۸

پرداخت وام فوری بلاعوض ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومانی در دولت پزشکیان آغاز شد! | ثبتنام متقاضیان وام بلاعوض نیاز به بدون ضامن در سامانه

پرداخت وام فوری بلاعوض ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومانی در دولت پزشکیان آغاز شد! | ثبتنام متقاضیان وام بلاعوض نیاز به بدون ضامن در سامانه

به گزارش . ساناپرس،میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم با همکاری دولت جدید، پرونده خودروهای وارداتی بسته شود، تا امروز تقریبا ۸۰ درصد کار پیشرفت داشته است و در روزهای آینده بحث شرکت ها نیز اعلام می‌شود. اروز تشریح کرد: درباره تسهیلات باید متذکر شوم که دو

به گزارش ساناپرس،میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم با همکاری دولت جدید، پرونده خودروهای وارداتی بسته شود، تا امروز تقریبا ۸۰ درصد کار پیشرفت داشته است و در روزهای آینده بحث شرکت ها نیز اعلام می‌شود.

اروز تشریح کرد: درباره تسهیلات باید متذکر شوم که دو حوزه در بخش وام مسکن و تسهیلات وجود دارد. در مورد وام مسکن پیگیری های زیادی صورت گرفت که این ضمانت نامه از سازمان برنامه و بودجه اخذ و اواخر سال گذشته وارد فاز عملیاتی شده و امسال پرداخت شد؛ همچنین درباره موضوع وام مجدد نیز چند قید در مصوبه هیات وزیران وجود داشت که با پیگیری های دکتر قاضی زاده وام مجدد مسکن اضافه شد اما در این زمینه چند شرط گذاشته شد؛ شرط اول این بود که تا قبل از ۱۴۰۲ باید مبلغ وام تسویه می‌شد و موضوع دیگر دهک های پایین درآمدی بود.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: امسال وام دیگری با نام ودیعه مسکن در قانون بودجه تعریف شد که در روزهای آینده ابلاغ میشود. توزیع استانی نیز انجام شده و در روزهای آینده شیوه نامه را ابلاغ خواهیم کرد، در این رابطه قیدی وجود دارد که این تسهیلات فقط به دهک‌های یک تا ۳ تعلق گیرد.

آنچه دیگران می خوانند:درآمد نجومی با کارت ملی!
سود مرحله دوم سهام عدالت امروز به حساب این دهک‌ها واریز شد| اعلام جدول‌ زمان‌بندی واریز سود سهام عدالتی‌ها
شنبه۲۷مرداد ادارات، بانکها و آموزشگاه‌های تهران تعطیل شد؟ | هوای تهران در وضعیت قرمز جیگری

وی اظهار کرد: تاکنون به استانها حدود ۲ هزار میلیارد وام داده شده است اما باید متذکر شوم که کل مبلغ سالانه وام ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد است و مبلغ قابل توجه دیگری وجود ندارد. در واقع این موضوع باید در استانها برای رفاه حال ایثارگران مدیریت شود. امسال نیز وام مجدد مسکن پیش بینی نشده است و فقط کسانی که وام اولی هستند میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند؛ همچنین لازم به ذکر است که سقف مبلغ مناسب سازی  ۱۵ میلیون بوده که رقمی بسیار ناچیز بوده و تاکنون مورد اعتراض استانها است؛ امیدواریم سقف آن اضافه شده تا هدفمند شود.

جزئیات واگذاری زمین
اروز همچنین اشاره کرد دستورالعمل امتیازبندی و اولویت بندی واگذاری زمین به مشمولین ماده ۷ ابلاغ شده است و الزام است که استان ها بر اساس این دستورالعمل اقدام کنند.

شرایط حکمت کارت
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: بر اساس ماده ۵۴ قانون جامع تسهیلات حکمت کارت وظیفه دستگاه های بیرونی است و بار مالی بسیاری دارد؛ البته بانک دی نیز ظرفیتی اعلام کرده که تلاش میشود در کنار آن قرار داده شود تا آن را پوشش دهد.

هدیه ازدواج
وی گفت: گاهی استانها تا آخر سال در زمینه پرداخت هدیه ازدواج هزینه‌هایی را در نظر نمیگیرند و باید دقت شود که هدیه ازدواج و هزینه فوت در زمان مقرر پرداخت شود. از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ بخش بزرگی از دیون به مبلغ ۵۰ میلیون پرداخت شد و بخش کوچک دیگر آن در این مورد، در آینده پرداخت خواهد شد.

اروز بیان کرد: دیون بیمه های عمر کوثر و بیمه دی که در سال ۹۹ مورد اعتراض بود، پرداخت شد، همچنین دیون برج ۸ بیمه کوثر نیز پرداخت می‌شود و غیر از هزینه اندکی که در هدیه ازدواج است، دیون دیگری نداریم. در سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ قرارداد بیمه بنیاد شهید با بیمه حوادث البرز بود و اخیرا سهمی برای برخی از افراد از ۱۵ میلیاردی که از بیمه البرز اخذ شد، به ایثارگران پرداخت کردیم.

صدور معرفی نامه نظام وظیفه کسر از خدمت
اروز گفت: در حال حاضر وب‌سرویس صدور معرفی نامه نظام وظیفه کسر از خدمت به مشکل خورده است و باید ذکر شود که این مشکل بیرونی است. همانگونه که میدانید برای معافیت، صدور معرفی نامه به صورت وب سرویس شده که عزیزان نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد را نداشته باشند و مشکل وب‌سرویس را حل خواهیم کرد.

سهمیه سوخت
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر سال بر اساس کدینگ‌های کمیسیون پزشکی سهمیه بنزین پرداخت می‌شد و سال گذشته این سهمیه قطع شد چون در قانون بودجه پیش بینی نشده بود که تلاش می‌شود این سهمیه برگردانده شود.

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn