کد خبر : 68402
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۰۶

دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم

دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ پخش زنده تلویزیونی مسابقات فوتبال علاقه مندان زیادی در سراسر دنیا دارد و مخاطبان این رشته ورزشی که امکان حضور در ورزشگاه برای تماشای از نزدیک بازی‌ها را ندارند ترجیح می‌دهند از تلویزیون و به صورت مستقیم مسابقات تیم‌های مورد علاقه خودشان را نگاه کنند. چند سالی است که

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ پخش زنده تلویزیونی مسابقات فوتبال علاقه مندان زیادی در سراسر دنیا دارد و مخاطبان این رشته ورزشی که امکان حضور در ورزشگاه برای تماشای از نزدیک بازی‌ها را ندارند ترجیح می‌دهند از تلویزیون و به صورت مستقیم مسابقات تیم‌های مورد علاقه خودشان را نگاه کنند.

چند سالی است که به واسطه پیشرفت تکنولوژی ضبط و پخش مسابقات، کیفیت نمایش تصاویر این بازی‌ها افزایش فزاینده‌ای داشته ولی متاسفانه مثل اکثر تکنولوژی‌های روز دنیا این موارد دیر در ایران مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و در شرایطی که در 1-2 سال اخیر عنوان شده مسابقات لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD به نمایش گذاشته می‌شوند ولی بعضا در برخی بازی‌ها دیده شده که حتی کیفیتی پایین تر از SD را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارند که اعتراض‌های زیادی هم به دنبال دارد.

در ماه‌های اخیر و در ادامه مناقشات میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال که قبلاً بر سر تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی وجود داشت، یک مناقشه جدید ایجاد شده و آن هم بر سر تکنولوژی VAR و دوربین‌های استفاده شده در این سیستم بوده که همکاری لازم میان طرفین صورت نگرفته و این اختلاف پایش را به مسابقات و پخش زنده آن هم باز کرده است.

در هفته‌های اخیر گلایه‌ها زیادی نسبت به کیفیت پخش پایین مسابقات از تلویزیون صورت گرفته که حتی نسبت به سال گذشته هم پسرفت جدی را شاهد بودیم و این موضوع برای مخاطبان بسیار آزار دهنده بوده است. مشخص نیست که این اشکال نوعی کارشکنی و در ادامه اختلافات فدراسیون فوتبال و صدا و سیما بوده یا تعمدی در آن وجود ندارد ولی هرچه هست این موضوع زیان‌های زیادی برای فوتبال و مخاطبانش به دنبال دارد.

کیفیت پایین تصاویر در برخی مسابقات به قدری شدید بود که تبلیغات دور زمین، توپ و شماره بازیکنان بعضا در تصاویر به درستی دیده نمی‌شد.

دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم
کیفیت پخش دیدار سپاهان و شمس آذر قزوین
دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم
کیفیت پخش دیدار پرسپولیس – فولاد خوزستان
دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم
نمای دیگری از این بازی که شماره بازیکنان هم در آن واضح نیست
دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم
کیفیت پخش دیدار استقلال – استقلال خوزستان
دود اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در چشم مردم
نمونه مشابه خارجی که در حرکت هم می‌بینیم تصویر به مراتب واضح‌تر از نمونه‌های بالاست

مطئنا کیفیت ضعیف پخش زنده مسابقات فوتبال در تلویزیون سه مشکل عمده به دنبال دارد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

خدشه‌دار شدن حیثیت فوتبال ایران

مشکل اول خدشه به فوتبال ایران و حیثیت ملی است چرا که به واسطه پیشرفت فوتبال در دهکده جهانی و حضور نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی، مسابقات لیگ برتر ما هم زیر ذره‌بین است و در ادامه کیفیت بد چمن‌های ورزشگاه‌های ما که مشکل جدی در میزبانی از مسابقات به وجود آورده، پخش مسابقات با کیفیت پایین هم می‌تواند به شکلی دیگر آبروریزی برای فوتبال ما محسوب شود و اعتبار صدا و سیمای کشورمان را در عرصه جهانی زیر سوال ببرد.

ضربه به آینده فوتبال بازیکنان

مشکل دوم هم ضربه زدن به آینده برخی از بازیکنانی است که استعداد حضور در تیم‌های خارجی و لژیونر شدن را دارند ولی کیفیت پایین ضبط و پخش مسابقات ممکن است موجب مغفول ماندن استعداد آنها به واسطه همین مشکل باشد و کیفیت خوب بازی بازیکنان زیر سایه کیفیت پایین پخش زنده تلویزیونی قرار بگیرد.

بی‌احترامی به مخاطب

مورد سوم و مهم‌تر از همه می‌تواند بی احترامی به مخاطب فوتبال باشد که درآمد فوتبال و صدا و سیما با واسطه یا بدون واسطه از همین مخاطبان تامین می‌شود و وقتی صدا و سیما بابت پخش مسابقات ورزشی تبلیغ می‌فروشد و کسب درآمد می‌کند، باید به مخاطبین کیفیت خوب هم ارائه بدهد تا به این شکل دینش را به آنها ادا کرده باشد.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn