کد خبر : 68555
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

بهترین شغل برای زنان در کانادا ۲۰۲۴ + لیست مشاغل

بهترین شغل برای زنان در کانادا ۲۰۲۴ + لیست مشاغل

فرصت‌های شغلی در کانادا برای آقایان فراوان است؛ آن‌ها می‌توانند در بسیاری از مشاغل فنی و سخت فعالیت کنند. اما وقتی صحبت از خانم‌ها می‌شود، انتخاب شغلی که هم درآمد بالا و هم بازار کار خوب داشته باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای خانم‌ها مهم‌ترین نکته قبل از اقدام برای دریافت ویزا، آشنایی با مشاغل

فرصت‌های شغلی در کانادا برای آقایان فراوان است؛ آن‌ها می‌توانند در بسیاری از مشاغل فنی و سخت فعالیت کنند. اما وقتی صحبت از خانم‌ها می‌شود، انتخاب شغلی که هم درآمد بالا و هم بازار کار خوب داشته باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای خانم‌ها مهم‌ترین نکته قبل از اقدام برای دریافت ویزا، آشنایی با مشاغل ایده‌آل است. در این مقاله، به معرفی شش شغل برتر برای خانم‌ها در کانادا در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم: پرستاری، مهندسی نرم‌افزار، دستیار دندانپزشک، حسابداری، مدیریت منابع انسانی و وکالت. این مشاغل نه‌تنها درآمد بالا، بلکه امنیت شغلی خوبی نیز دارند. برای آشنایی با جزئیات حقوق و بازار کار این حرفه‌ها، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پرستاری؛ بهترین بهترین شغل برای زنان در کانادا

با‌توجه‌به نیاز روزافزون به خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا، پرستاری یکی از مشاغل بسیار مناسب و پرطرفدار برای زنان در این کشور محسوب می‌شود. داشتن مدرک تخصصی پرستاری یکی از مهم‌ترین شرط‌های استخدام در بیمارستان‌های کاناداست. یعنی اگر همه شرایط ویزای کاری کانادا را داشته باشید و به این کشور مهاجرت کنید؛ در صورت نداشتن مدرک پرستاری استخدام نمی‌شوید.

براساس آخرین آمارهای کانادا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۷ درصد از نیروهای کار پرستاری را زنان تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۲۴ درآمد متوسط سالانه پرستاران در کانادا حدود ۷۱,۹۰۰ دلار است. پرستارانی با سابقه کاری کمتر، به‌طورمیانگین ۵۷,۳۸۳ دلار در سال درآمد دارند؛ درحالی‌که پرستاران باتجربه‌تر حدود ۸۷,۷۵۵ دلار در سال حقوق می‌گیرند.

شغل مهندسی نرم افزار برای خانم‌ها در کانادا با امنیت کاری بالا

در سال ۲۰۲۴ با گسترش روزافزون فناوری و استارت‌آپ‌ها، مهندسی نرم‌افزار با درآمد سالانه‌ بیش از ‍۱۵۰,۳۰۰ دلار یکی از مشاغل با آینده‌ای روشن در کانادا برای خانم‌ها محسوب می‌شود. مهندسان نرم‌افزار مبتدی، سالانه حدود ۹۹,۵۰۵ دلار درآمد دارند؛ درحالی‌که با کسب تجربه این حقوق به ۱۶۲,۷۷۲ دلار نیز می‌رسد.

درحال‌حاضر بهترین روش برای مهاجرت مهندسان نرم‌افزار، سیستم اکسپرس اینتری کانادا است؛ کانادا با این سیستم براساس مهارت‌ها و تجربه کاری افراد، آن‌ها را ارزیابی و انتخاب می‌کند. مهندسی نرم‌افزار نیازمند تخصص و دانش در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار است؛ زنان می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند توسعه وب و برنامه‌نویسی موبایل فعالیت کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این شغل برای خانم‌ها، امکان کار از راه دور است.

دستیار دندانپزشک؛ ورود آسان زنان به بازار کار کانادا

دستیار دندانپزشک به دلیل نیاز نداشتن به تحصیلات آکادمیک و امکان یادگیری سریع مهارت‌ها، به یکی از مشاغل پرطرفدار میان خانم‌ها برای مهاجرت تبدیل شده است. باتوجه‌به این موضوع ویزای جاب سیکر کانادا یکی از بهترین راه‌ها برای ورود به این کشور و یافتن شغل به‌عنوان دستیار دندانپزشک است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به کانادا سفر کنید و در مدت‌زمانی معین به دنبال کار بگردید. اگر در این مدت موفق به پیدا کردن شغل شوید، به‌راحتی وضعیت اقامت خود را به ویزای کاری تغییر می‌دهید.

وظایف اصلی دستیار دندانپزشک شامل مدیریت سوابق پزشکی، تعیین وقت ملاقات‌ها، تشکیل پرونده بیمار و آماده‌سازی تجهیزات برای دندانپزشک می‌شود. در سال ۲۰۲۴ متوسط حقوق سالانه دستیار دندانپزشک در کانادا حدود ۵۰,۶۸۲ دلار است. البته با افزایش سابقه کاری، حقوق این افراد تا ۵۸,۵۰۰ دلار نیز افزایش پیدا می‌کند.

دستیار دندانپزشک بهترین شغل برای خانم ها در کانادا

حسابداری، بهترین شغل برای خانم ها در کانادا با امنیت کاری بالا

حسابداری با درآمد مناسب و امنیت شغلی، یکی از حرفه‌های عالی برای خانم‌ها در کانادا است. حسابداران به امور مالی شرکت‌ها رسیدگی می‌کنند؛ با افزایش نیاز به متخصصان مالی، این حوزه به یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۴ حسابداران در کانادا به‌طور متوسط سالانه ۵۸,۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرند. با توجه به رشد و تقاضای بالای این شغل، حسابداران می‌توانند با کسب تجربه بیشتر، درآمد سالانه خود را به بالای ۷۹,۴۶۲ دلار کانادا نیز برسانند.

مدیر منابع انسانی؛ شغلی پردرآمد برای مهاجرت خانم‌ها به کانادا

مدیریت منابع انسانی یکی از مشاغل پرتقاضا برای زنان در کانادا است؛ این افراد نقشی مهم در مدیریت نیروی کار در سازمان‌ها دارند و مسئول استخدام، آموزش، ارزیابی عملکرد و توسعه سیاست‌های سازمانی هستند. در کانادا فرصت‌های شغلی فراوان در صنایع مختلف در حوزه فناوری، خدمات مالی، بهداشت و درمان و حتی استارت‌آپ‌های کوچک برای مدیران منابع انسانی وجود دارد. در سال ۲۰۲۴ میانگین حقوق سالانه این شغل ۱۰۷,۱۱۵ دلار است؛ بااین‌حال اگر تجربه و سابقه کار بیشتری داشته باشید، حقوق‌تان تا ۱۷۳,۸۵۳ دلار نیز افزایش پیدا می‌کند.

وکالت با بازار کار متنوع، بهترین شغل برای زنان در کانادا محسوب می‌شود

وکالت یکی از مشاغل پرطرفدار با بازار کار عالی برای زنان در کانادا است؛ وکلای خانم می‌توانند در دفترهای حقوقی خصوصی، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ، و حتی به‌عنوان مشاوران حقوقی در سازمان‌های غیردولتی فعالیت کنند. البته از‌آن‌جایی‌که وکلای ایرانی در دوران تحصیل خود با قوانین ایران آشنا شده‌اند، برای فعالیت در کانادا باید دانش خود را برابرسازی کنند.

وکلای ایرانی برای شروع به کار، نیازمند تأیید و تطبیق مدارک خود از طریق کمیته ملی اعتباربخشی کانادا (NCA) هستند. شما باید قبل از ورود به کانادا به NCA درخواست ارزیابی مدارک وکالت خود را بدهید؛ هر درخواست به‌صورت جداگانه توسط NCA بررسی می‌شود. متقاضیان باید ثابت کنند که مهارت‌ها و دانش لازم را در هشت حوزه اصلی حقوقی کانادا از جمله قانون اداری، قانون اساسی و قانون جزایی دارند. در سال ۲۰۲۴ میانگین حقوق وکلا در کانادا ۱۴۳,۸۳۴ دلار سالانه است.

وکالت بهترین حرفه برای خانم ها در کانادا

مهاجرت کاری خانم‌ها به کانادا با کمک موسسه کاریابی بین‌المللی کاربین

در این مقاله، مشاغل برتر و پردرآمد برای زنان در کانادا را بررسی کردیم؛ از پرستاری و مهندسی نرم‌افزار گرفته تا حسابداری و وکالت، هر یک از این حرفه‌ها نه‌تنها از نظر درآمد و امنیت شغلی مناسب هستند، بلکه فرصت‌ رشد و پیشرفت را برای خانم‌ها فراهم می‌کنند. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن شغل مناسب در کانادا هستید، موسسه کاریابی بین‌المللی کاربین همراه شما در این مسیر است.

تیم مجرب کاربین، از نخستین گام تا دستیابی به شغل ایده‌آل‌تان همراه شما است. این شرکت با ارائه مشاوره‌های تخصصی، شما را با بازار کار کانادا آشنا می‌کند و بهترین شغل‌های پردرآمد را باتوجه‌به شرایطتان به شما معرفی می‌کند. با کاربین، مهاجرت کاری به کانادا ساده‌تر می‌شود.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn