کد خبر : 70080
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱

ثبت نام یارانه جدید دولت پزشکیان آغاز شد | چگونه یارانه جدید بگیریم؟

ثبت نام یارانه جدید دولت پزشکیان آغاز شد | چگونه یارانه جدید بگیریم؟

به گزارش . ساناپرس،طرح یارانه دستمزد یکی از طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار است که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به

به گزارش ساناپرس،طرح یارانه دستمزد یکی از طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار است که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

این طرح با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور حفظ اشتغال،پایداری تولید، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

جامعه هدف این طرح را شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان،جوانان جویای کار و بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار تشکیل می‌دهند.

استقبال بیش از ۴۳ هزار نفر از دریافت یارانه دستمزد
طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد و کوچک و متوسط و همچنین زمینه­‌سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به ویژه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تدوین شده ­است.

داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر از جمله الزامات ثبت‌نام در این طرح است و متقاضیان و داوطلبان برای بهره‌مندی از مزایای طرح نباید از ۳۷ سال بیشتر داشته باشند. شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،کارجویان و کارفرمایان به منظور بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به نشانی مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

کارشناسان بر این باورند که یارانه دستمزد نه یک طرح بلکه ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان‌های کم برخوردار است که با توجه به شرایط امروز بازار کار عملیاتی شدن آن می‌تواند نیاز اشتغال بسیاری از جوانان کارجو و فارغ التحصیلان دانشگاهی را برطرف کند و موجب تحرک‌بخشی به بازار کار و رونق اشتغال شود.

علیرضا حسین‌نژاد در نشست خبری روایت تحول در جمع خبرنگاران در استانداری اردبیل، اظهار داشت: کمیته امداد در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ خدمت به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی ارائه می‌کند که رویکرد اصلی محرومیت‌زدایی و انجام برنامه‌ها در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تجربه موفقی را در حمایت همه‌جانبه از اقشار نیازمند شاهد بودیم که نسبت به دولت‌های گذشته تمرکز جدی بر رفع محرومیت‌ها و ارتقای توانمندی این خانواده‌ها بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: بالاتر از رشد ۲۰ درصدی حقوق در سال‌‌های گذشته، در دولت سیزدهم رشد ۲۹۷ درصدی پرداختی به مستمری‌بگیران را شاهد بودیم به طوری که پرداختی برای یک نفر از رقم ۳۵۰ هزار تومان در سال‌جاری به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

حسین‌نژاد به فعالیت‌های مناسب حوزه سلامت و کاهش هزینه‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در بهره‌مندی از خدمات درمانی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: فرانشیز مددجویان کمیته امداد از ۲۰ درصد پرداختی به صفر رسیده و در حال حاضر ارائه خدمات درمانی، بستری و بهداشتی در مراکز دولتی به صفر رسیده و به هیچ وجه مبلغی از مددجویان دریافت نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد یک‌ هزار و ۱۶۳ بیمار زمین‌گیر و مستمند دارد که ما سعی می‌کنیم این افراد را با نشان دار کردن در دریافت خدمات درمانی و پاراکلینیکی با یارانه‌های بالا و پرداختی بسیار پایین کمک و یاری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه مسکن، پوشش مسکن مددجویی مناطق روستایی به بیش از ۹۰ درصد رسیده و با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در سه سال گذشته یک‌هزار و ۹۳۸ واحد مسکن محرومان احداث و به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

حسین‌نژاد بیان کرد: پرداختی کمیته امداد به شکل بلاعوض برای صاحبان این واحدهای مسکونی از رقم ۵۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و امسال نیز قرار است ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بهره‌مندی مددجویان از مساکن مقاوم فراهم آید.

وی به فعالیت‌های حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل خوداشتغالی و تبصره ۱۶ و ۱۸ اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم برای ۱۳ هزار و ۷۹۳ مددجو فرصت شغلی مهیا شده که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال و خودکفایی بسیاری از این مددجویان فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: یک‌ هزار و ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در این سه سال پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت است که با تحقق آن فرصت اشتغال خوبی برای جامعه هدف کمیته امداد فراهم می‌آید.

حسین‌‌نژاد با بیان اینکه هیچ پشت نوبتی در مجموعه کمیته امداد استان اردبیل نداریم، تصریح کرد: در تأمین اقلام ضروری خانواده‌ها و تأمین جهیزیه نوعروسان نیز اقدامات خوبی با حمایت دولت سیزدهم انجام شده و در این زمینه شرایط مطلوبی را در شروع زندگی زوجین شاهد هستیم.

وی گفت: ۴۴ هزار و ۴۰۰ خانواده در قالب ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۱۱.۲ دهم درصد خانوار و هفت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

دیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: ۵۳ درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار و ۴۷ درصد را سرپرست مرد و سالمند تشکیل می‌دهد.

حسین‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد مددجویان کمیته امداد استان شهری و ۴۶ درصد روستایی است و ما در حال حاضر ۱۵ هزار دانش‌آموز و ۸۰۹ دانشجوی تحت پوشش را نیز داریم که به آنها ارائه خدمات در ابعاد مختلف انجام می‌شود.

 

پایان/*

ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn