کد خبر : 70441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

نکات مهم در خرید ساک مسافرتی: از مقاومت تا جادار بودن

نکات مهم در خرید ساک مسافرتی: از مقاومت تا جادار بودن

سفر همان چیزی است که شوق زندگی دوباره به شما هدیه می‌دهد. برای داشتن یک سفر دلچسب و به‌یاد‌ماندنی باید ملزومات آن را همراه خود ببرید. یکی از اصلی‌ترین ملزومات، ساک مسافرتی است. اما با توجه به تنوع زیاد این محصول در بازار، چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ انواع مدل ساک مسافرتی از نظر

سفر همان چیزی است که شوق زندگی دوباره به شما هدیه می‌دهد. برای داشتن یک سفر دلچسب و به‌یاد‌ماندنی باید ملزومات آن را همراه خود ببرید. یکی از اصلی‌ترین ملزومات، ساک مسافرتی است. اما با توجه به تنوع زیاد این محصول در بازار، چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

انواع مدل ساک مسافرتی از نظر جنس

ساک‌ها انواع مختلفی دارند. در این قسمت می‌خواهیم انواع ساک مسافرتی ازنظر متریال به‌کار‌رفته را بررسی کنیم. ما 6 نوع جنس کیف سفر داریم. بزرنتی، چرمی، باکسی، پارچه‌ای، پلاستیکی و پلی‌کربنات که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  • ساک بزرنتی: برزنتی، ساکِ سفریِ سبک با مقاومتی متوسط است. این نوع ساک‌ها به‌دلیل وزن کمی که دارند طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.
  • ساک چرمی: این مدل مقاومت و البته قیمت بالایی دارد. ولی باز هم طرفداران خاص خود را خواهد داشت.
  • ساک باکسی: این سبک ساک مسافرتی، جدید‌تر از بقیه است و مقاومت بالایی دارد. عمر متوسط آن 10 سال به بالا بوده و در مسافرت‌های طولانی‌مدت استفاده می‌شود.
  • ساک پارچه‌ای: ساک پارچه‌ای از پلی‌استر و نایلون تولید می‌شود. بسیار سبک، با حملی آسان است. اگر بیشتر مسافرت‌های دریایی دارید این مدل را انتخاب کنید. زیرا رویه پلاستیکی ساک، از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می‌کند.
  • ساک پلاستیکی: اگر نمی‌توانید ساک‌های سنگین را جا‌به‌جا کنید و هنگام سفر وسایل کمی نیاز دارید، ساک پلاستیکی مناسب شما است. البته برای مسافرت‌های طولانی‌مدت مناسب نیست و عمر بالایی ندارد.
  • ساک پلی‌کربنات: این مدل جنس مقاومی دارد اما ممکن است در طول سفر هنگام برخورد با وسایل تیز دچار خط‌وخش شود. برای جلوگیری از این اتفاق، زمان خرید این ساک روکش پارچه‌ای نیز تهیه کنید.

مهم‌ترین نکات برای خرید انواع ساک مسافرتی

قبل‌از هرچیزی باید بگوییم هیچ ساک سفری وجود ندارد که تمامی نیازهای مسافر را برطرف کند. نحوه سفر‌کردن شما اهمیت بسزایی دارد. برای نمونه اگر معمولا با هواپیما جا‌به‌جا می‌شوید چمدان‌هایی با ساختار سخت انتخاب خوبی هستند. درصورتی‌که سفرهای جاده‌ای بیشتری دارید، ساک‌های دستی مناسب را انتخاب کنید. در ادامه مطلب تمامی نکاتی که برای خرید ساک نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد.

 

در‌نظر‌گرفتن عمر ساک

اولین چیزی که هنگام خرید ساک باید به آن دقت کنید عمر آن است. به‌طور متوسط هر ساک مسافرتی حدود 10 سال عمر می‌کند و بعد‌از این مدت باید به فکر خرید مجدد این وسیله باشید. عمر ساک ربطی به قیمت آن ندارد. مرغوبیت مهم است. جنس و متریال به‌کار رفته در ساک تعیین‌کننده دوام و کارایی پایدار آن خواهد بود. پس قبل‌از خرید آگاهی نسبی از جنس‌های ساک به‌دست بیاورید.

 

جنس و مقاومت ساک سفری

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در خرید ساک، جنس بدنه آن است. برای اینکه خرید مطمئن‌تری داشته باشید به 3 چیز توجه کنید. قاب ساک، جنس پارچه و ضدآب‌بودن آن.  هر چه ساک با‌کیفیت‌تر و مقاوم‌تری انتخاب کنید، هنگام سفر در مقابل ضربه‌ها و خطرات احتمالی، بهتر از وسایل شما محافظت می‌شود. سعی کنید کیف سفر منتخب شما، در برابر آب، خراشیدگی و ضربه مقاوم باشد. ساک‌های ساخته‌شده با پارچه پرزنتی ضدآب هستند.

 

قیمت ساک مسافرتی

قبل‌از اقدام به خرید حتما هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید را تعیین کرده باشید. اگر از قیمت ساک‌های موجود در بازار اطلاعی ندارید بررسی قیمت‌های فروشگاه‌های آنلاین کارآمد است. هزینه ساک مسافرتی به جنس پارچه و یرق‌آلات استفاده‌شده مانند دسته، چرخ، تودوزی و ترولی بستگی دارد. بهتر است مبنای تصمیم‌گیری شما فقط نرخ وسیله نباشد و به سایر نکات دیگر نیز توجه کنید.

 

توجه به دوخت، دسته و زیپ

هنگام خرید ساک حتما به دوخت، دسته، زیپ، قفل و چرخ‌های آن دقت کنید. بررسی کنید دوخت‌ها در ساک به‌خوبی انجام شده باشند. طوری که ثابت و قوی بوده و به‌راحتی از هم جدا نشوند. دسته‌ها نیز محکم و قابل تنظیم باشند. 2 نوع دسته بلند و کوتاه داریم. حمل دسته بلند راحت‌تر است و با برخورداری از قابلیت تنظیم‌شدن، می‌توانید ساک را تا ارتفاع مطلوب بلند کنید. زیپ‌ها نیز باید مستحکم باشند و به‌درستی کار کنند. خراب شدن زیپ و یا در رفتن آن در سفر می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

 

نرمی یا سختی ساک

ساک‌های مسافرتی با متریال سخت یا نرم ساخته می‌شوند. ساک‌های با متریال نرم مانند سافت، اجازه می‌دهند وسایل بیشتری در آن‌ها قرار دهید. علاوه‌بر این به‌علت انعطاف‌پذیری زیاد به‌راحتی در فضاهای تنگ و کوچک جا می‌شوند.

درحالی‌که قرار دادن وسایل زیاد در ساک‌های سخت مانند هارد کیس بسیار مشکل است، انعطاف‌پذیری کمی دارند و از محفظه و فضای اضافی کمتری برخوردار هستند. ولی ازطرفی‌دیگر از وسایل شما به‌خوبی محافظت می‌کنند و بسیار سبک هستند. بنابراین، در خرید ساک به اندازه وسایل خود دقت داشته باشید.

طراحی و امکانات ساک

انواع ساک‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند. برای نمونه، جیب‌های داخلی و خارجی، بندهای قابل‌ تنظیم و کمربند ساک ممکن است در یک نوع کیف سفر باشد و در دیگری نباشد. جیب‌های موجود در ساک به شما این امکان را می‌دهد که وسایل خود را به‌صورت طبقه‌بندی و منظم بچینید.

حتما توجه کنید که جیب‌ها فضای اصلی ساک را اشغال نکنند زیرا باعث محدود‌شدن آن می‌شوند. قابلیت افزایش محیط داخلی ساک مسافرتی نیز عالی است. در بعضی از کیف‌ها زیپ‌هایی وجود دارند که با باز کردن آن‌ها فضای داخلی ساک 10درصد بزرگ‌تر می‌شود. اگر در طول سفر زیاد خرید می‌کنید و به بارتان اضافه می‌شود این ویژگی برای شما مناسب است.

وزن ساک

توجه به وزن ساک سفری نیز بسیار مهم است. هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد ساکی که حمل می‌کند وزن زیادی داشته باشد تا هنگام جا‌به‌جایی با چالش مواجه شود. ازطرفی در سفرهای هوایی نیز شما محدودیت وزن دارید. ممکن است به‌خاطر اضافه‌بار مجبور به پرداخت جریمه شوید.

توجه کنید که کیف خالی سفر نیز مقداری وزن دارد و اگر سنگین باشد، امکان حمل لوازم بیشتر در آن کاهش پیدا خواهد کرد. اگر قصد مسافرت با هواپیما را دارید حتما توجه کنید ساک منتخب شما با استاندارهای فرودگاه مطابقت داشته باشد.

توجه به رنگ ساک

اگر جزء افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنید، ساک‌هایی با رنگ تیره برای شما مناسب هستند. چون زمانی که کثیف شوند آلودگی زیادی دیده نمی‌شود. ساک‌های رنگ روشن نیز زیبایی‌های خاص خود را دارند و برای مسافرت‌های کوتاه‌مدت گزینه خوبی هستند. هنگام خرید تمام توجه‌تان به رنگ‌های تیره نباشد و به رنگ‌های دیگر که بسیار جدید و جذاب هستند نیز نگاهی بیندازید.

نیلپر توریستر؛ خریدی امن و به‌صرفه

شرکت نیلپر توریستر تولید‌کننده انواع چمدان و ساک مسافرتی است که در سال 1373 به‌صورت رسمی به ثبت رسید. شما با مراجعه به سایت این شرکت می‌توانید از لیست فروشگاه‌ها در سراسر ایران مطلع شوید یا اینترنتی خرید داشته باشید. نیلپر توریستر برای جلب رضایت مشتری پشتیبان‌های آنلاین قرار داده و درصورت عدم رضایت از محصول می‌توانید از 7 روز ضمانت بازگشت کالا استفاده کنید.

جمع‌بندی

ساک یکی از وسیله‌هایی است که هنگام سفر به آن نیاز دارید و وجود آن برای هر خانه‌ای ضروری خواهد بود. این نوع کیف‌ها انواع مختلفی دارند. بررسی ویژگی‌های ساک مسافرتی به ما کمک می‌کند انتخاب معقول و مطمئنی داشته باشیم. بنابراین، در خرید این وسیله اصلا عجله نکنید. در مرحله اول جنس ساک خود را با توجه به نیازهای‌تان انتخاب کنید سپس با توجه به نکات ذکرشده، خرید نمایید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn