کد خبر : 70747
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

طرز تهیه شامی کوو خرم آباد مجلسی

طرز تهیه شامی کوو خرم آباد مجلسی

به گزارش پارسینه پاس، شامی کوو یکی از شامی های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که برای شهر خرم آباد لرستان می باشد و یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذا های محلی این استان می باشد که شما می توانید در خانه تهیه کنید. این شامی رسپی فوق العاده ی دارد

به گزارش پارسینه پاس، شامی کوو یکی از شامی های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که برای شهر خرم آباد لرستان می باشد و یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذا های محلی این استان می باشد که شما می توانید در خانه تهیه کنید. این شامی رسپی فوق العاده ی دارد و شما می توانید برای مهمانی ها و مجالس نیز در کنار دیگر غذا های خود تهیه کنید. در این شامی کباب از گردو و گوشت چرخ کرده به همراه رب انار استفاده می شود که طعم ترش و ملس است و اما می توانید بنا به ذائقه خود از رب انار شیرین یا شکر استفاده کنید.

 

مواد لازم

پیاز ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آردنخودچی ۱ ق غذا خوری
گردو سابیده شده ۱ پیمانه
مخلوط سبزیجات (جعفری و گشنیز و ترخون و نعنا و ریحان) ۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
رب انار ۵ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: تهیه سس

برای تهیه شامی کوو ابتدا سس را تهیه کنید و روی شعله ملایم بگذارید تا غلیظ شود، برای این کار باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شیشه ای شود و بعد کمی از سبزیجات معطر را به همراه ۱/۲ از گردو سابیده شده و ادویه ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گردو ها به روغن بیفتتد و بوی خامی آن از بین برود و بعد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید و روی مواد ۱ لیوان آب بریزید و بگذارید تا سس غلیظ شود.

۲مرحله دوم: تهیه مایه شامی کوو

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و گردو و باقی مانده سبزی معطر و ادویه ها و آرد نخودچی و تخم مرغ خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود. ورز دادن در تهیه شامی ها نکته بسیار مهمی می باشد که باعث می شود شامی وا نرود.

۳مرحله سوم: سرخ کردن

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد شامی بردارید و کف دست پهن کنید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف سرخ شود، در همین حین سس را نیز چک کنید تا غلیظ شده باشد. همه شامی کوو ها را سرخ کنید.

۴مرحله چهارم: تهیه شامی کوو اصلی

حالا باید همه شامی های سرخ شده را داخل تابه قرار دهید و سس تهیه شده را روی آن بریزید و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا سس به خورد شامی ها برود. نوش جان

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn