کد خبر : 71079
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی ترکیه ای

به گزارش پارسینه پلاس، قرابیه خیس شکلاتی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی تهیه کنید و به همراه یک لیوان چای یا قهوه میل کنید. بافت این قرابیه بسیار نرم و لطیف است و داخل دهان آب می شود. رسپی بسیار راحتی دارد و

به گزارش پارسینه پلاس، قرابیه خیس شکلاتی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی تهیه کنید و به همراه یک لیوان چای یا قهوه میل کنید. بافت این قرابیه بسیار نرم و لطیف است و داخل دهان آب می شود. رسپی بسیار راحتی دارد و می توانید از شب قبل برای مهمانی ها آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه سس

شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
آب ۱ لیوان
مواد لازم
پودر قند الک شده ۱/۲ لیوان
کره ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۱/۴ لیوان
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
قهوه فوری ۱ ق مربا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱ ق چای خوری
آرد سفید ۲ لیوان
۱مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. در ادامه یک لیوان آب جوش را داخل یک ظرف سس ریز بریزید و شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود این مخلوط را برای روی قرابیه ها نیاز داریم.

۲مرحله دوم: مخلوط کردن
حالا باید همه مواد به دمای محیط رسیده جز آرد را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جای که کم کم خمیر جمع شود آرد و حتما با کنترل بریزید تا خمیر نرمی داشته باشید (نه زیاد نه کم)، کمی خمیر را ورز دهید تا جمع شود.

۳مرحله سوم: پخت قرابیه خیس
حالا دست های خود را کمی چرب کنید و از خمیر گلوله های یک اندازه بردارید تو دستتون گرد کنید تو تابه فر چیده به فر منتقل کنید تا با دمای ۱۷۰درجه حدودا ۲۰_۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از این که از فر خارج کردید صبر کنید تا از دمای اولیه بیفتد و بعد از سس تهیه شده روی قرابیه بماند و ۵ دقیقه بگذارید در سس بماند و بعد سرو کنید

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn