کد خبر : 73809
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

(جدول) قیمت خودرو امروز ۱۷ شهریور/ افت ۳۰۵ میلیون تومانی یک محصول در کمتر از یک ماه!

(جدول) قیمت خودرو امروز ۱۷ شهریور/ افت ۳۰۵ میلیون تومانی یک محصول در کمتر از یک ماه!

شایانیوز- قیمت خودرو امروز ‌شنبه 17 شهریور 1403 طبق بررسی‌ها تحت تاثیر تعطیلی و ثابت بودن نرخ دلار قرار گرفته و در بازار هم معامله‌ای هم صورت نگرفته است. اما انتظار می‌رود ایستایی بازار خودرو تا ساعاتی دیگر درهم‌ شکند و نوسان بر بازار حاکم شود. قیمت خودرو‌های داخلی به نقل از تجارت نیوز؛ بازار خودرو‌های

شایانیوز- قیمت خودرو امروز ‌شنبه 17 شهریور 1403 طبق بررسی‌ها تحت تاثیر تعطیلی و ثابت بودن نرخ دلار قرار گرفته و در بازار هم معامله‌ای هم صورت نگرفته است. اما انتظار می‌رود ایستایی بازار خودرو تا ساعاتی دیگر درهم‌ شکند و نوسان بر بازار حاکم شود.

قیمت خودرو‌های داخلی

به نقل از تجارت نیوز؛ بازار خودرو‌های داخلی طبق داده‌های اعلامی به اغما رفته‌اند.

تارا اتوماتیکV2 با مدل 1403 تعادل خود را حفظ کرده و به قیمت 887 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 

پژو پارس سفارشی ELX  از محصولات پرطرفدار ایران خودرو محسوب می‌شود  که به قیمت 699 میلیون تومان در بازار تحویل متقاضیان می‌شود

سهند S از محصولات جدید شرکت سایپاست که با قیمت 505 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. خودری مذکور در طول 9 روز 27 میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

شاهین اتوماتیک G از محصولات رده‌بالای داخلی محسوب می‌شود که امروز به قیمت 792 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

قیمت بازار تمامی محصولات مونتاژی یکسان گزارش می‌شود.

اکستریم VX یکی از جدیدترین کراس‌اوور شرکت مدیران خودرو محسوب می‌شود که امروز با روند ثابت به قیمت چهار میلیارد و 370 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. که در طول 41 روز 130 میلیون تومان ارزان شده است.

جک J4 یکی از اقتصادی‌‌ترین محصولات مونتاژی شرکت کرمان به شمار می‌رود که در اولین روز هفته با قیمت 782 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

هونگچی E-QM5 که قبلاً بالای سه میلیارد تومان بود اخیراً در بازاری با روند کاهشی به زیر دو میلیارد رسیده است خودروی مذکور تقریباً در طول 27 روز 350 میلیون تومان ارزان‌تر شده و امروز نیز به قیمت یک میلیارد و 930 میلیون تومان معامله می‌شود.

Untitled

پیشنهادی خرید خودرو امروز

در صف طولانی و پر عجله بازار خودرو چین، بار دیگر شاهد حضور خودرویی دیگر به نام هایما S5 هستیم. یک کراس اووِر کامپکت مقابل ما قرار دارد که از سال ۹۶ تولید آن در ایران خودرو آغاز شد. اما قبل از این که در صف تولیدات ایران خودرو قرار بگیرد، با فاصله‌ای یک ساله از چین به ایران وارد شد و البته دوقلو این خودرو نیز بعد از دو سال به نام هایما S7 به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد.

مشخصات هایما S5

زیر کاپوت هایما S5 یک پیشرانه کوچک 4 سیلندر 1.5 لیتری قرار گرفته که از نظر حجم با خودروئی در سطح تیبا برابری میکند؛ اما وجود 4 سوپاپ برای هر سیلندر و از آن مهمتر استفاده از پورخوران توربو باعث شده که همین موتور کوچک قدرت بسیار خوبی در حد 161 اسب بخار و گشتاور عالی به میزان 223 نیوتن‌متر را در اختیارمان قرار دهد.

برای درک بهتر بازدهی پیشرانه بد نیست اشاره کنیم که موتور توربو خودروئی نظیر شاهین با حجم برابر حدود 50 اسب بخار قدرت کمتر و 45 نیوتن متر گشتاور ضعیف‌تر تولید میکند.

Haima-S5-Plus-5

خوب پس تا اینجای کار همه چیز برای یک شتابگیری عالی مهیا است؛ اما متاسفانه ترکیب لگ اولیه توربو با تاخیرهای معمول در گیربکس‌های CVT به شروعی کند منتهی شده است که ضعیف‌تر از انتظار ما بود؛ هرچند پس از چند ثانیه، رفتار موتور و گیربکس بهبود می‌یابد و ماشین در شتاب ثانویه قدرتمند ظاهر میشود. البته با آبدیت جدیدی که از سال 97 روی هایما S5 انجام شد.

 این مشکل تاخیر اولیه تا حدی بهبود یافته اما هنوز به طور کامل رفع نشده است. در مجموع هایما S5 حتی با وجود این مشکل هم شتاب قابل قبولی دارد و بخصوص پس از دور گرفتن به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد ساخت، یعنی در هنگام سبقت‌گیری‌های جاده‌ای لبخند رضایت را بر لبانتان جاری میسازد.

haima-s5-turbo-33

بررسی مزایا و معایب هایما S5

هایما S5 هم مانند سایر خودروهای موجود در بازار مزایا و معایبی دارد. مزایای هایما S5 به شرح زیر هستند:

  • شتاب ثانویه مناسب
  • طراحی زیبا
  • کابین جذاب و جادار
  • پیشرانه قوی
  • امکانات و آپشن‌های خوب
  • ایمنی مناسب
  • ساختار مقاوم
  • موتور قدرتمند

هایما S5 دارای معایبی مانند کمبود امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مدرن، مصرف سوخت زیاد، کیفیت متوسط، قیمت بالا، طراحی بی کیفیت و مواردی از این دست است.

قمت خودرو هایما S5 در کارخانه 1,170,669,000 میلیارد تومان و در بازار آزاد خودرو نیز 1/422/000/000 میلیارد تومان می باشد.

Untitled

هایما S5/ مدل 1402/ کارکرد 17000 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/370/000/000 میلیارد تومان 

هایما S5/ مدل 1401/ کارکرد 24000 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/250/000/000 میلیارد تومان 

هایما S5/ مدل 1400/ کارکرد 45000 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/240/000/000 میلیارد تومان 

هایما S5/ مدل 1399/ کارکرد 88000 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/150/000/000 میلیارد تومان 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn