کد خبر : 74009
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

(تصاویر) کشف یک «گنج کوچک» در ویرانه‌های خانۀ هزارساله

(تصاویر) کشف یک «گنج کوچک» در ویرانه‌های خانۀ هزارساله

در حفاری یک خانه‌ی قرون وسطایی در شمال بلغارستان، پنج سکه طلا از دوران سلطنت امپراتور ژوستینیانوس کشف شده است. فرادید| در حفاری یک خانه‌ی قرون وسطایی در روستای دِبنِوُ در شمال بلغارستان، پنج سکه طلا از دوران سلطنت امپراتور بیزانس ژوستینیانوس (ح. ۵۲۷-۵۶۵ پس از میلاد) کشف شده است. قدمت این خانه به قرن دهم می‌رسد،


در حفاری یک خانه‌ی قرون وسطایی در شمال بلغارستان، پنج سکه طلا از دوران سلطنت امپراتور ژوستینیانوس کشف شده است.


(تصاویر) کشف یک «گنج کوچک» در ویرانه‌های خانۀ هزارساله






فرادید| در حفاری یک خانه‌ی قرون وسطایی در روستای دِبنِوُ در شمال بلغارستان، پنج سکه طلا از دوران سلطنت امپراتور بیزانس ژوستینیانوس (ح. ۵۲۷-۵۶۵ پس از میلاد) کشف شده است. قدمت این خانه به قرن دهم می‌رسد، بنابراین در زمانی که افرادی در این خانه‌ها سکونت داشتند، قدمت سکه‌ها به ۴۰۰ سال می‌رسیده است.

به گزارش فرادید، حفاری‌های دبنو در پنج سال گذشته منجر به کشف سکونتگاه‌هایی از قرن سوم تا چهارم قبل از میلاد و شواهدی شده مبنی بر اینکه دبنو از قرن چهارم تا ششم پس از میلاد محل سکونت بوده است. این روستا کنار قلعه‌ای بود که اوایل قرن پنجم زمانی که این منطقه بخشی از امپراتوری بیزانس بود ساخته شده است.

20240826_095925

این خانه قرون وسطایی روی بقایای یک ساختمان بیزانسی ساخته شده است. این خانه در قرن دهم، پس از یک آتش‌سوزی ویرانگر متروکه شده است. ساکنان خانه وسایل زیادی از جمله دو داس و تبر آهنی، ظروف سرامیکی و سه حلقه برنزی از خود به جای گذاشته‌اند. باستان‌شناسان پنج سکه طلا نیز در کف خانه پیدا کردند. 

هر پنج سکه از یک نوع هستند: ترمیسیس؛ یک سکه طلای کوچک به ارزش یک‌سوم سولیدوس که امپراطور را روی سکه در حالی نشان می‌دهد که یک تاج مروارید به سر دارد، در حالی که پشت سکه تجسم پیروزی را می‌بینیم با تاج گل در دست راست و صلیب و کره در دست چپ. نوشتۀ روی سکه (فرمانروای ما جوستینیان پرپچوآل آگوستوس)، اشاره‌ای به اولین امپراتور روم است که بعداً از نامش برای اشاره به همه امپراتوران استفاده شد. پشت سکه نیز نوشته شده: «پیروزی آگوستس». دو تا از سکه‌ها که احتمالاً در آتش‌سوزی سوخته‌اند، به هم چسبیده‌اند. 

5

باستان‌شناسان حدس می‌زنند سازندگان خانه سکه‌ها را زمانی پیدا کردند که کار ساخت و ساز منجر به کشف بقایای اولیه بیزانس زیر خانه جدید شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn