کد خبر : 74257
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سرمایه

خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سرمایه

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۷۶۶۵ واحدی و ثبت ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۱۰۱۶۲۹ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۹۹۰ واحدی و ثبت ۰.۳ درصد مثبت به ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۷۶۶۵ واحدی و ثبت ۰.۳۶ درصد کاهش به ۲۱۰۱۶۲۹ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۹۹۰ واحدی و ثبت ۰.۳ درصد مثبت به ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد رسید. در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۶۱ میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: سرانه خرید حقیقی‌ها ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۲۰۳ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم. ۴۷ درصد بازار یعنی ۳۶۰ نماد مثبت و ۵۳ درصد بازار یعنی ۴۰۱ نماد کار خود را با منفی به پایان رساندند. امروز بیشترین ورود پول مربوط به صنعت بانک‌ها به میزان ۷ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۵۲ میلیارد تومان بود.

او افزود: بازار با توجه به حواشی اخیر سازمان بورس و استعفای آقای عشقی به دو بخش تقسیم شده است؛ بخشی اعتقاد به بهبود یا تغییرات دارند که منفی‌های اکثر سهام را خریدارند و بخشی اعتقاد به این مهم دارند که تا تغییر سیاست دولت و بانک مرکزی رخ ندهد اتفاق خاصی در بازار سرمایه نخواهد افتاد. در کل بازار امروز به‌سمت تک سهم‌ها و سهم‌های کوچک‌تر بازار رفت؛ چرا که پول‌های درشت کم ریسک‌تر بوده و منتظر هستند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn