کد خبر : 74865
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک / مخصوص مطبخ هایی که پنجره ندارن و تنها نورشون لامپ هست

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک / مخصوص مطبخ هایی که پنجره ندارن و تنها نورشون لامپ هست

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها مرسوم و رایج بوده و خیلی از ما دوست داریم که این زیبارویان سبز رو در خونه هامون داشته باشیم و با وجود اون ها فضا رو زینت ببخشیم چرا که شما با وجود اون ها میتونید با صرف یه هزینه ی بسیار اندک

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها مرسوم و رایج بوده و خیلی از ما دوست داریم که این زیبارویان سبز رو در خونه هامون داشته باشیم و با وجود اون ها فضا رو زینت ببخشیم چرا که شما با وجود اون ها میتونید با صرف یه هزینه ی بسیار اندک که در مقابل دکوری ها واقعا چیزی نیست جوری کلاس چیدمان خونه رو بالا ببرید که حد و حساب نداشته باشه و حتی در این بین میتونید با وجود یه سری از گیاهان خاص مثل گیاهان آپارتمانی برگ رنگی نقطه ی کانونی هم در دکور بسازید که زیبایی اون رو خیلی بیشتر از پیش میکنه و میتونه هر توجهی رو به خودش جلب کنه طوری که کسی بدون نگاه کردن به اون گل به این سادگی ها از کنارش نگذره.

ولی خب موضوعی که وجود داره این هست که شما در زمینه ی نگهداری از گل و گیاه تنها وتنها نباید به زیبایی اون ها در دکور توجه کنید بلکه موضوع دیگه ای که دراین بین مطرح میشه این هست که با قبول نگهداری از اون ها شما قبول مسئولیت میکنید و از این رو باید نهایت تلاش خودتون رو کنید که از پس انجام این مسئولیت به خوبی هر چه تمام تر بربیایید مثلا شما باید برای رشد هر چه بهتر و بیشترشون خاک تقویتی برای گیاهان بسازید و با ریختن این خاک پای اون ها حالشون رو بهتر کنید یا بعضی از گیاهان نیاز دارن که به طور روزانه آبیاری بشن و خب باید این موضوع رو یادتون نگه دارید و برای این کار به صورات روزانه اقدام کنید. همچنین یه سری دیگه از گیاهان هستن که در مورد نور بسیار حساسن و خب شما باید به شرایط خونه و نورگیر بودن اون برای انتخاب گیاه موردنظرتون دقت کنید مثلا در صورتی که نورگیر قسمتی از خونه بد بود باید برای اون گیاه سایه دوست تهیه کنید مثلا درصورت پنجره نداشتن آشپزخانه باید برای اون به سراغ گیاهان مناسب آشپزخانه برید که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

فیکوس لیراتا از گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

نور یکی از عواملی هست که باعث رشد هر چه بهتر و بیشتر گیاهان میشه اما خب نمیشه همه رو از خودتون راضی نگه دارید و در این بین هستن گیاهانی هم که اونقدرا که باید و شاید نور رو دوست ندارن و سایه دوست هستن و ترجیحشون اینه که در نور کم باشن که خب این گیاهان در نور این مدلی رشدشون شاید کم باشه ولی همیشه شاداب خواهند بود که به عنوان مثال میشه به فیکوس لیراتا به عنوان یکی از این گیاهان اشاره کرد که بومی آفریقاست و میتونه توی محیط هایی که نور کم و یا حتی نور مصنوعی دارن به راحتی هر چه تمام تر به حیات خودش ادامه بده و باعث جذابیت صد درصدی فضا بشه.

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

شفلرا الگانت از گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

بریم سر وقت یه زیباروی دیگه از بین گیاهان آپارتمانی که به دلیل زیبایی و ظاهر خاصی که داره به گیاه چتری هم معروفه چرا که برگ های اون طوری هستن که انگار یه چتر باز شده رو داری نگاه میکنی. اما از خوبی های بسیار بارزی که شفلرا داره این هست که این گیاه میتونه توی فضاهای کم نور به خوبی زنده بمونه از این رو در دفترکار و یا خونه ای که تاریک باشه هم امکان رشدش هست. همچنین در خصوص زیبایی این گیاه باید بگیم که رنگ برگ های اون از تنوع برخوردار هستن که خب همین موضوع باعث زیبایی هر چه بیشتر اون شده. این رو هم ذکر کنیم کمه شما میتونید شفلرا رو توی سرویس بهداشتی هم نگهداری کنید چرا که علاوه بر فضای تاریک محیط مرطوب رو هم دوست داره.

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

آگلونما از گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

نوبت به آخرین گیاهی میرسه که در این مطلب بهتون معرفی میکنیم یعنی آگلونما که برای محیط کار و یا منزل کم نور میتونه یه انتخاب فوق العاده خوب باشه. این زیبارو از مقاومت بالایی برخوردار هست و از نظر اندازه و جثه و همچنین احتیاج نوری برای آپارتمان های کم نور و کوچک متناسب هست. گل های این زیبارو به رنگ های صورتی و قرمز هستن و توی فصل گلدهیشون هم میتونن زیبایی فضا رو دو چندان کنن و کلاس خونه رو بالا ببرن. پس در صورتی که یه فضای رویایی میخواهید که از دیدنش سیر نشید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ آگلونما هست.

گیاهان مناسب آشپزخانه تاریک

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn