کد خبر : 75084
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی

تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی

در این مراسم سعید پیرملکی مدیریت باشگاه شطرنج ایران با اهدای نیم سکه بهار آزادی به هر یک از بانوان قهرمان از خانم ها ملیحه صفایی، سلما همتیان و اسما حسن پور تقدیر نمود. طی مراسم تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان علیرضا تاج فیروز، از تعدادی از

در این مراسم سعید پیرملکی مدیریت باشگاه شطرنج ایران با اهدای نیم سکه بهار آزادی به هر یک از بانوان قهرمان از خانم ها ملیحه صفایی، سلما همتیان و اسما حسن پور تقدیر نمود.

طی مراسم تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان علیرضا تاج فیروز، از تعدادی از قهرمانان هیات شطرنج خراسان رضوی تقدیر شد. در این مراسم سعید پیرملکی مدیریت باشگاه شطرنج ایران با اهدای نیم سکه بهار آزادی به هر یک از بانوان قهرمان از خانم ها ملیحه صفایی، سلما همتیان و اسما حسن پور تقدیر نمود.

لازم به ذکر است ملیحه صفایی دارنده چهار مدال طلای آسیا میباشد و در مسابقات پارا آسیایی شطرنج نابینایان و کم بینایان مقام های متعددی کسب نموده است. سلما همتیان نیز نوجوان خوش آتیه شطرنج کشورمان که چندین دوره عضو تیم ملی ایران بوده و مدال طلای آسیا را برایمان به ارمغان آورده است. همچنین اسما حسن پور دیگر ملی پوش شطرنج کشورمان که اخیرا با کسب مقام نائب قهرمانی آسیا از آلماتی قزاقستان به مشهد بازگشت.

لازم به ذکر است که این بازیکنان رده سنی تیم ملی از امیدهای آینده شطرنج هستند که در باشگاه شطرنج ایران و زیر نظر استاد سعید پیرملکی استعدادیابی و پرورش بافتند. 

سعید پیرملکی در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی گفت : این که در طی دوسال اخیر در بخش رده سنی هنرجویان باشگاه شطرنج ایران توانستند مدال های مختلف از جمله مدال طلا و نقره آسیا را از آن خود کنند نشان دهنده این است که برنامه ریزی و مدیریت استعدادهای نوجوان میتواند منجر به چنین موفقیت هایی شود.

تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی، اسما حسن پور

سعید پیرملکی در خصوص قدردانی و تجلیل از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: با توجه به تلاش های اخیر این سه چهره ملی تلاش کردیم با هدیه نیم سکه بهار آزادی به هر یک از این عزیزان مراتب قدردانی از زحمات و تلاش های این بانوان افتخار آفرین را فراهم نماییم و قطعا در آینده نیز با برنامه ریزی ها و حمایت های مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان جناب تاج فیروز، از دیگر شطرنج بازان پر افتخار مشهدی تجلیل به عمل خواهیم آورد. 

تجلیل از سلما همتیان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی

پیرملکی در ادامه افزود : یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در پیشرفت شطرنج بازان دارد شرکت در مسابقات ریتد یا همان مسابقات رسمی است. به همین دلیل در شش ماه اخیر در اکثر مسابقات هیات شطرنج حضور فعال داشتیم و مسابقات مختلفی را در محل هیات شطرنج خراسان رضوی با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان، اعضای محترم هیات شطرنج و با کمک باشگاه شطرنج ایران برگزار کردیم و در طول این مسابقات به عنوان برگزار کننده و سرداور مسابقات تلاش کردم سطح کیفی مسابقات در بالاترین حد ممکن باشد.

همچنین طبق آخرین تحقیقات ورزش شطرنج می تواند به عملکرد بهتر در سایر جنبه های زندگی منجر شود. چرا که در فرآیند آموزش شطرنج به صورت اصولی، یک مربی حرفه ای میتواند افزایش هوش، تقویت حافظه، افزایش تمرکز و عملکرد تحت فشار را به هنرجو آموزش دهد و این موارد تاثیر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی و کاری افراد خواهد داشت. به همین دلیل مسئولین حوزه ورزش در سالهای اخیر تاکید بسزایی به اشاعه ورزش شطرنج داشته اند.

لازم به ذکر است باشگاه شطرنج ایران یک آکادمی آموزشی شطرنج در مشهد است که بیش از هفده سال در زمینه توسعه و اشاعه شطرنج و پرورش استعدادهای شطرنجی فعالیت میکند و هر سال بازیکنان جدیدی را به دنیای شطرنج معرفی میکند. جالب است بدانید حوزه فعالیت این باشگاه محدود به ایران نبوده و مربیان این باشگاه از طریق آموزش آنلاین شطرنج با برگزاری کلاس شطرنج به صورت آنلاین به هنرجویانی از کشور هایی مثل آلمان و کانادا مهارت های حرفه ای شطرنج را آموزش میدهند.

پیرملکی در خصوص اهمیت جایگاه ریاست هیات شطرنج خراسان رضوی گفت : همان طور که میدانیم بزرگ ترین استعدادها در هر رشته ورزشی، تنها با حمایت مدیران باشگاه ها و مربیان ورزشی، میتوانند موفقیت های بین المللی کسب کنند و در خصوص وضعیت شطرنج استان نیز رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی میتواند چنین استعدادهایی را با مدیریت درست به جهان معرفی کند و به همین دلیل قصد دارم به عنوان کاندیدای ریاست هیات شطرنج خراسان رضوی در انتخابات پیش رو شرکت کنم.

پیرملکی افزود معتقدم با حمایت های اعضای هیات شطرنج با کمک بیست سال سابقه ای که در حوزه مربی گری و مدیریت ورزشی کسب نمودم، میشود نیازهای شطرنج بازان خراسان رضوی را برآورده کنیم و شاهد موفقیت های بیشتر هم استانی های شطرنج بازمان باشیم.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn