کد خبر : 75164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸

جاذبه های طبیعی اطراف مشهد / طبیعت زیبا و بکر شمال شرق ایران رو از دست نده

جاذبه های طبیعی اطراف مشهد / طبیعت زیبا و بکر شمال شرق ایران رو از دست نده

شایانیوز- یکی از بزرگترین تفریحات اکثر خانواده های ایرونی، گذروندن یک روز تعطیل در دامان طبیعت و لذت بردن از زیبایی های طبیعی و آب و هوای تمیزه. خیلی از ایرونیا همیشه دنبال نقاط بکر و کمتر شناخته شده هستن تا روزهای تعطیل خودشون رو در آرامش این مناطق بگذرونن. مشهد هم به عنوان یکی

شایانیوز- یکی از بزرگترین تفریحات اکثر خانواده های ایرونی، گذروندن یک روز تعطیل در دامان طبیعت و لذت بردن از زیبایی های طبیعی و آب و هوای تمیزه. خیلی از ایرونیا همیشه دنبال نقاط بکر و کمتر شناخته شده هستن تا روزهای تعطیل خودشون رو در آرامش این مناطق بگذرونن.

مشهد هم به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران، از جاذبه های طبیعی زیادی برخورداره و می تونه سفر شما به این شهر رو به یاد موندنی تر کنه. در ادامه این مطلب، بهترین جاهای اطراف مشهد رو که میشه یه روزه بهشون سفر کرد رو معرفی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

camp

باغ وکیل‌ آباد

شاید بشه گفت معروف‌ ترین جایی که مشهدی‌ ها از سال ‌های دور برای پیک ‌نیک‌ های خانوادگی به اونجا میرفتن، باغ وکیل ‌آباده که بیشتر شبیه به یه پارک جنگلی زیباست. جالبه بدونین که حدود 50 سال پیش، منطقه وکیل‌ آباد جزو شهر مشهد نبوده و با درختای تنومند و رودخونه پرآبش مقصد خیلی از مشهدیا در روزهای تعطیل بوده.

این پارک جنگلی در انتهای بلوار وکیل آباد واقع شده و الان دیگه به شهر مشهد وصله و همچنان یه مقصد پرطرفدار برای گذروندن روزهای تعطیله. باغ وکیل‌ آباد در حال حاضر با امکانات رفاهی مناسب و کامل، برای پیک ‌نیک یه روزه مکان خوبیه.

02

ییلاقات طرقبه

منطقه طرقبه خیلی معروفه و میشه گفت خیلی از ایرانیا اسم طرقبه رو شنیدن یا حداقل یه بار بهش سری زدن. ییلاقاتی که این سمت از مشهد قرار داره، همگی باصفا و سرسبزن و مقصد خیلی از خانواده ‌ها برای روزای تعطیل…

طرقدر، حصار گلستان، دهبار، کنگ، عنبران، جاغرق، ازغد و نغندر از روستاهایی هستن که توی همه فصلا قشنگی خاص خودشون رو دارن و می‌ تونین بار و بندیل ‌تون رو یه جای مناسب توی هر کدوم از این ییلاقات پهن کنین و از بودن در آغوش پرآرامش طبیعت لذت ببرین.

دره ارغوان، منطقه کمر مقبولا و روستای کنگ هم ازون مناطق خاص در اطراف مشهد هستن که در فصول بهار، تابستون و پاییز مقصد خوبی برای پیک‌ نیک رفتن با خانواده و دوستانن.

zoshk

golmakan

arghavan

kamarMaghbula

ییلاقات شاندیز

یکی دیگه از مناطق معروف مشهد که میشه گفت توی تمام ایران معروف و محبوبه، شاندیزه که معمولا اسمش در کنار شیشلیک میاد و طرفداران کباب و غذاهای خوشمزه رو به هوس میندازه. رستوران های زیادی با غذاهای کبابی خوشمزه در این منطقه هستن که می تونین خودتون رو به یک وعده غذای عالی در یک هوای خوب دعوت کنین.

این سمت مشهد، میتونین به ییلاقات شاندیز، خادر، ابرده و زشک برید. روستای زشک مسیر رسیدن به پای قله‌ های بلندی مثل چمن، شیرباد و فلسکه هم هست و کوهنوردان زیادی هر هفته و روزهای تعطیل از مسیر این روستا به قله‌ های بلند استان خراسان رضوی صعود میکنن.

bujan

04

طبیعت جاده کلات

جاده کوهستانی و پرپیچ و خم کلات، یکی از زیباترین جاده‌های خراسان رضوی محسوب میشه که روستاهای زیادی در این مسیر، برای پیک‌نیک رفتن، گزینه‌های جذابی هستن. این جاهای دیدنی، به‌ ویژه توی فصل بهار بسیار باصفا و زیبا هستن اما توی فصل تابستون ممکنه کمی گرم باشن.

کارده، دره آل، دره آندرخ، آبگرم، قره ‌سو و ارتکند معروفترین جاهای دیدنی جاده کلات هستن که باغات، رودخونه ها و آبشارهای زیبایی دارن.

kardeh

ortakand

طبیعت جاده نیشابور

اگه مشهد رو به سمت نیشابور ترک کنین به طبیعت زیبا و سرسبزی برمیخورین که مقصد خیلی ها برای پیک‌ نیک روزای تعطیله. روستاهای بار، درود، بوژان و دیزباد با جاذبه‌ هایی مثل رودخونه، کوهستان، باغ‌ های سرسبز، آبشار و چشمه، مناطق خوبی برای وقت‌ گذرونی و لذت بردن از طبیعت هستن.

kang

ajene

طبیعت جاده چناران

مسیری که از شهر مشهد به سمت شهر چناران میره، یکی دیگه از مناطقیه که جاذبه‌ های زیادی داره. توی این جاده، شهر گلمکان و روستای اخلمد و جاذبه ‌هایی مثل چشمه سبز و دره اجنه قرار دارن که با دیوارهای سنگی بلند، آبشارهای متعدد، رودخونه های پرآب و باغ‌ های سرسبز و انبوه طبیعت منحصربه ‌فردی دارن.

دسترسی به پیست شیرباد هم از شهر گلمکان و روستای دولت ‌آباده. رفتن به این پیست در روزهای تعطیل فصل زمستون یه گزینه هیجان‌انگیز برای کساییه که از اسکی و برف ‌بازی خوششون میاد.

cheshmeSabz

abgarm

اگه قصد سفر به مشهد رو دارین، اینجا مطلبی در مورد بهترین رستوران های مشهد بخونید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn