کد خبر : 75401
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

درخشش سینمای ایران در جشنواره ونیز 2024؛ فیلم «شاهد» برنده جایزه شد

درخشش سینمای ایران در جشنواره ونیز 2024؛ فیلم «شاهد» برنده جایزه شد

به گزارش بازیگر 360 ، هشتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با اهدای جوایز به آثار برتر به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره، فیلم «اتاق همسایه بغلی» به کارگردانی پدرو آلمودوار موفق شد شیر طلایی بهترین فیلم را از آن خود کند. افتخار آفرینی سینمای ایران در ونیز اما

به گزارش بازیگر 360 ، هشتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با اهدای جوایز به آثار برتر به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره، فیلم «اتاق همسایه بغلی» به کارگردانی پدرو آلمودوار موفق شد شیر طلایی بهترین فیلم را از آن خود کند.

افتخار آفرینی سینمای ایران در ونیز

اما نکته قابل توجه این دوره، درخشش سینمای ایران بود. فیلم «شاهد» به کارگردانی نادر ساعی‌ور در بخش افق‌های ویژه موفق به کسب جایزه شد. ساعی‌ور این جایزه را به جعفر پناهی، فیلمساز برجسته ایرانی تقدیم کرد.

در بخش‌های دیگر جشنواره نیز شاهد حضور فیلمسازان ایرانی بودیم. میلاد تنگشیر، کارگردان ایرانی مقیم ایتالیا، برای فیلم «هرکجا هر وقت» موفق به کسب جایزه بهترین تهیه‌کنندگی فیلم‌های هنر و تجربه شد.

همچنین، فیلم کوتاه «چه کسی خورشید را دوست دارد» به کارگردانی ارشیا شکیبا در بخش افق‌ها، جایزه بهترین فیلم کوتاه را از آن خود کرد.

در بخش رقابت اصلی، فیلم‌های برجسته‌ای از سراسر جهان به رقابت پرداختند و جوایز مختلفی به آنها اهدا شد. از جمله این جوایز می‌توان به جام ولپی بهترین بازیگر زن برای نیکول کیدمن و جام ولپی بهترین بازیگر مرد برای وینسنت لیندون اشاره کرد.

جشنواره ونیز 2024 با اکران آثار شاخص و معرفی استعدادهای جدید سینمایی، بار دیگر به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان مطرح شد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn