کد خبر : 75604
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۰۶

آخرین ضربه کاری عشقی؛ موجب ضرر سهامداران از وام میلیاردی رئیس

آخرین ضربه کاری عشقی؛ موجب ضرر سهامداران از وام میلیاردی رئیس

استعفا و یا به تعبیری اخراج مجید عشقی بعد از رسوایی وام میلیاردی نیز کام سهامداران را تلخ کرد. بازار سرمایه بعد از مدت‌ها وارد یک روند صعوی و با ثباتی شده بود، حتی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در حمایت از بازار برآمدند تا سهامداران به ساحل آرامش برسند؛ اما در همین بحبوحه، رسوایی

استعفا و یا به تعبیری اخراج مجید عشقی بعد از رسوایی وام میلیاردی نیز کام سهامداران را تلخ کرد. بازار سرمایه بعد از مدت‌ها وارد یک روند صعوی و با ثباتی شده بود، حتی رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در حمایت از بازار برآمدند تا سهامداران به ساحل آرامش برسند؛ اما در همین بحبوحه، رسوایی وام میلیاردی ترمز بازار را کشید و مجددا تغییر روند ایجاد شد.

واضح‌تر این‌که با روی کار آمدن دولت جدید و بازگشت عقلانیت به سیاست‌های اتخاذی، شاخص کل در ۱۸ روز بیش از ۶ درصد رشد یافت و روز به روز نیز نسبت خریدار به فروشنده تقویت می‌شد اما به محض رسوایی عشقی شاهد ریزش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل تنها در عرض ۲ روز بودیم.

امروز یکشنبه ۱۸ شهریورماه نیز شاخص کل بورس با کاهش ۱۳ هزار و ۶۱۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۸۸ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن هم با کاهش ۲۷۱ واحدی در سطح ۶۶۱ هزار و ۴۲۴ واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۴ واحدی در ارتفاع ۲۱ هزار و ۲۵۶ واحدی ایستاد.

عشقی که باید همان اردیبهشت سال گذشته و به واسطه رسوایی اردیبهشت ماه استعفا می‌داد، اما ماند تا آخرین ضربه خود را به بازار بزند؛ ضربه‌ای به قیمت تغییر روند و ریزش بورس. حال رئیسی با تالار شیشه‌ای خداحافظی کرد که هم ماندن او ضرر داشت و هم رفتن او! باید گفت: امیدوار بوَد آدمى به خیر کسان، مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان!

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn