کد خبر : 75619
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۳۱

با موز سیاه شده چی درست کنم؟ / آموزش یک دسر فوری خوشمزه وعالی

با موز سیاه شده چی درست کنم؟ / آموزش یک دسر فوری خوشمزه وعالی

به گزارش پارسینه پلاس، شاید برای شما پیش بیاید که موز های شما در یخچال سیاه شوند و مناسب پذیرایی نیستند و اگر هر بار با موز سیاه شده فقط شیر موز تهیه می کردید این بار قرار است یک دسر فوق العاده خوشمزه با چند قلم مواد ساده در خانه به شما یاد دهیم

به گزارش پارسینه پلاس، شاید برای شما پیش بیاید که موز های شما در یخچال سیاه شوند و مناسب پذیرایی نیستند و اگر هر بار با موز سیاه شده فقط شیر موز تهیه می کردید این بار قرار است یک دسر فوق العاده خوشمزه با چند قلم مواد ساده در خانه به شما یاد دهیم که بحای تهیه شیر موز این دسر عالی و ساده که به صورت قالبی می باشد را تهیه کنید.

مواد لازم
موز ۳ عدد
ژله موزی ۲ بسته
آب جوش ۲ لیوان
آب سرد ۱ لیوان
خامه ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
بیسکویت پتی بور ۱/۲ بسته
طرز تهیه یک دسر ساده با موز سیاه شده

۱مرحله اول: آماده سازی ژله
ابتدا باید ژله های موزی را داخل یک کاسه بریزید و با ۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ژله حل شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذرات ژله خوب حل شود و بعد از روی حرارت بردارید و یک لیوان آب سرد را اضافه کنید و هم بزنید.

۲مرحله دوم: تهیه لایه اول
در ادامه باید یک قالب فلزی یا پلاستیکی را انتخاب کنید و کمی چرب کنید و برای ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید و بعد نیمی از ژله را بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و مابقی ژله را بگذارید کنار تا از داغی بیفتد.

۳مرحله سوم: مخلوط کردن مواد
در ادامه موز و خامه را داخل غذاساز ریخته و خوب باهم میکس کنید و اگر ندارید می توانید موز را با چنگال له کنید و خامه را اضافه کنید و بعد هم بزنید و ژله خنک شده را به مواد اضافه کنید، داخل یک ظرف دیگر بیسکویت را خرد کنید و مایه دسر تهیه شده را به بیسکویت ها اضافه کنید.

۴مرحله چهارم: تهیه دسر با موز سیاه
حالا باید مواد بیسکویتی را روی لایه قبلی ژله بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و برای خارج کردن ژله از قالب باید ابتدا دیواره های آن را آزاد کنید و چند ثانیه داخل آب جوش قرار دهید تا انتهای قالب آزاد شود و بعد روی دیس مورد نظر برگردانید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn