کد خبر : 75810
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۳۵

گران ترین لوگوهای جهان + عکس

گران ترین لوگوهای جهان + عکس

به گزارش تیتر کوتاه – بسیاری از کسب‌وکارها، برندها و شرکت‌ها فقط به این دلیل که مخاطبان هدف و مشتریان وفادارشان آنها را با لوگوهایشان به یاد می‌آورند، اعتبار فراوانی دارند. ارزش صدها مورد از این شرکت ها و کسب و کارها به میلیاردها دلار می رسد. بنابراین، هر کسی می تواند در مورد قیمت لوگوی

به گزارش تیتر کوتاه – بسیاری از کسب‌وکارها، برندها و شرکت‌ها فقط به این دلیل که مخاطبان هدف و مشتریان وفادارشان آنها را با لوگوهایشان به یاد می‌آورند، اعتبار فراوانی دارند. ارزش صدها مورد از این شرکت ها و کسب و کارها به میلیاردها دلار می رسد. بنابراین، هر کسی می تواند در مورد قیمت لوگوی برند خود کنجکاو باشد. شما می توانید ایده ای در مورد گران ترین لوگوهای جهان داشته باشید، اما قیمت واقعی آنها چقدر است؟

قطعا هزینه طراحی یک لوگو می تواند به میلیون ها دلار برسد .هرچه باشد یک لوگو نماینده کسب و کار افراد در مقابل دنیاست. به همین دلیل است که باید یک لوگوی مهم، چشم نواز و نوآورانه برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اما آیا این بدان معناست که لوگوی شما نیز اینقدر گران خواهد بود؟ خیر، بستگی به بودجه شما دارد.

قیمت لوگو همیشه با سادگی آن مطابقت ندارد. در عوض، نشان‌دهنده‌ قدرت و‌ثروت یک شرکت یا کسب‌وکار است. این عامل باعث می شود که این دسته از لوگوها به یکی از با ارزش ترین و پرهزینه ترین لوگوهای جهان تبدیل شوند. در اینجا لیست جامعی از گران ترین لوگوهای جهان در سال ۲۰۲۴ آورده شده است:

برند Symantec

قیمت : یک‌ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار 

مشخص است یک لوگو که ارزش آن بیش از ۱ میلیارد دلار است، گران قیمت به نظر می رسد. با این حال، Symantec Endpoint Protection شرکتی است که لوگوی نوع تیک VeriSign را خریداری کرد. آنها آن را به قیمت ۱.۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ خریداری کردند. سیمانتک علامت VeriSign را در لوگوی خود ادغام کرد. هدف از این تنوع نماد اعتماد و اصالت بود.

‌Symantec یک شرکت فناوری اطلاعات است که به‌ویژه در زمینه امنیت سایبری و نرم‌افزارهای امنیتی شناخته شده است. این شرکت نرم‌افزارهای مختلفی برای حفاظت از کامپیوترها، شبکه‌ها و داده‌ها در برابر تهدیدات سایبری ارائه می‌دهد. محصولات معروف این شرکت شامل Norton Antivirus و محصولات مدیریت امنیتی برای سازمان‌ها است.

IMG_8402

برند NeXT

قیمت: صد هزار دلار

پل رند نام بزرگی در زمینه طراحی گرافیک است. او لوگوی “NeXT” را ایجاد کرد. شرکت NeXT نتیجه تلاش استیو جابز است. او ۱۰۰۰۰۰ دلار برای ساخت این لوگو سرمایه گذاری کرد. تمرکز اصلی پل طراحی لوگویی بود که هویت برند را به وضوح نشان دهد. او یک کتابچه راهنمای جامع ۱۰۰ صفحه ای ایجاد کرد که روند طراحی را برای NeXT تشریح می کرد. این کتابچه راهنمای سبک‌سازی او از نام شرکت را شرح داده و آن را از «Next» به «NeXT» تغییر داده است.

نکست

شرکت بریتانیایی نفت خام Petroleum 

قیمت: ۲۱۰ میلیون دلار

لوگوی BP (بریتیش پترولیوم) طرحی شبیه به گل سبز و زرد به نام هلیوس دارد. این نماد قابل تشخیص آنها در سراسر جهان است. این شرکت قصد دارد تعهد این شرکت به مراقبت از محیط زیست و تلاش های آن برای مقابله با گرمایش جهانی را منتقل کند. بنابراین، مکانیسم مقابله آنها با یکی از بزرگترین چالش های جهانی، گرمایش زمین، در یکی از لوگوهای گران قیمت به تصویر کشیده شده است. به طور خاص، کلمه “هلیوس” نامی است که به خدای یونانی خورشید داده شده است.

با این حال، طراحی گل مانند این لوگوی گران قیمت شبیه یک تاج است. همچنین مضامین انرژی، طبیعت و درخشندگی را برانگیخته است. بنابراین، این لوگو به درستی نماینده یک شرکت انرژی جهانی مانند BP است.

نفت

لوگوی Accenture

قیمت: صد میلیون دلار

گران ترین لوگوی Accenture نام شرکت را با حروف کوچک نشان می دهد. همراه با شعار «عملکرد بالا. تحویل داده شد.» همچنین دارای یک علامت متمایز بزرگتر از (> ) درست بالای حرف “t” در Accenture است. در سال ۲۰۱۷، لوگو با طراحی مجدد ظریفی روبرو شد. فونت Rotis Sans Serif Extra Bold ۷۵ را معرفی کرد. بنابراین، لوگو با حفظ عناصر اصلی ظاهر کلی را اصلاح کرد.

اکسنچر، شرکت ارائه‌دهنده  خدمات حرفه‌ای می‌باشد. این خدمات عبارت‌اند از: خدمات فناوری، مشاوره اطلاعاتی، مشاور مدیریت، خدمات مدیریت شده، برون‌سپاری فرایندهای تجاری و امنیت رایانه. دفتر مرکزی این شرکت در دوبلین، ایرلند مستقر است.

اکسنچر

شرکتPosten Norge 

قیمت: ۵۵ میلیون دلار

‌Posten Norge، خدمات پستی نروژ، در سال ۱۶۴۷ تأسیس شد. از آن زمان، به عنوان یک شرکت پیشرو در پست و تدارکات مربوط به آن رشد چشمگیری داشته است. یکی از گران ترین لوگوهای جهان به ارزش بیش از ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ دلار متعلق به این شرکت است.

تغییر نام تجاری Posten Norge در سال ۲۰۰۸ سبب معرفی لوگوی فعلی آن شد. در طراحی این لوگو یک کره خاکستری و قرمز در کنار نام کوچک “posten” به رنگ قرمز قرار دارد. این برند مدرن منعکس کننده تکامل Posten Norge به عنوان بهترین ارائه دهنده پست و تدارکات است.

پست

گروه بانکی ANZ

قیمت: ۱۵ میلیون دلار

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ) پس از ادغام دو بانک، لوگوی فعلی خود را تشکیل دادند. این لوگوی گران قیمت دارای نام اختصاری “ANZ” و یک نشان گل به رنگ آبی کلاسیک است. این رنگ آبی از دهه ۱۹۵۰ بخشی از هویت برند ANZ بوده که نماد ثبات و اعتماد است. به گفته ANZ، این لوگوی زیبا دارای نماد نیلوفر آبی نشان دهنده ارتباط منطقه ای شرکت آنها است.

نماد دارای دو برگ و یک گل است. این سه عنصر در استرالیا، نیوزلند و آسیا و اقیانوسیه به رسمیت شناخته شده است. جالب اینجاست که M&C Saatchi این لوگوی منحصر به فرد و پرهزینه را به زیبایی طراحی کرده است.

بانک

بی بی سی (BBC)

قیمت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

لوگوی معروف بی بی سی در سطح جهانی نمادین و قابل تشخیص بوده که دارای سه حرف سفید در پس زمینه سیاه است. این شرکت اولین لوگوی خود را در سال ۱۹۵۸ معرفی کرد که طرح فعلی از سال ۱۹۹۷ تغییر کرد. طراحی ساده و در عین حال متمایز آن هم راستا با شهرت بی بی سی شده است. انگلیسی زبانان به راحتی این سازمان معتبر و مشهور پخش اخبار را از لوگوی سه حرفی آن – BBC – تشخیص می دهند. سادگی و ماهیت چشمگیر این لوگو بر اعتبار آن افزوده است.

بی بی سی

سیتی بانک (CitiBank)

قیمت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار

سیتی بانک، زیرمجموعه سیتی گروپ، با ۲۶۴۹ شعبه در ۱۹ کشور، حضور جهانی گسترده ای دارد. لوگوی آنها که با قیمت ۱.۵ میلیون دلار طراحی شده، جنبه مهمی از هویت برند آنهاست. 

پائولا شر، طراح مشهور پنتاگرام، لوگوی فعلی CitiBank را در سال ۱۹۹۸ ایجاد کرد. این لوگو حاوی کلمه “citi” به رنگ آبی است که یک قوس قرمز متمایز در بالای آن قرار می گیرد. جالب توجه است که نمونه کارهای چشمگیر Scher شامل طراحی لوگوهای گران قیمت برای سایر برندهای برجسته مانند مایکروسافت، موزه هنر مدرن و بلومبرگ است.

سیتی

پپسی (Pepsi )

قیمت: یک میلیون دلار

پپسی از سال ۱۸۹۳ رقیب دیرینه کوکاکولا بوده است. این شرکت نوشیدنی به طور مداوم از رنگ قرمز و آبی در برند خود استفاده کرده است. اکنون پپسی به یک برند جهانی تبدیل شده است.

لوگوی پپسی به طور خاص، با رنگ های نمادین و شکل آن قابل تشخیص است. لوگوی اصلی تمام قرمز آن در سال ۱۹۵۰ با افزودن رنگ آبی اصلاح شد. این تغییر طراحی همچنین یک تایید برای میهن پرستی آمریکایی بود.

این لوگو به رنگ های قرمز، سفید و آبی پرچم ایالات متحده اشاره دارد، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم. لوگوی به روز شده دوران جدیدی را برای این برند رقم زد. علاوه بر این، شکل گرد لوگوی آن نمایانگر قسمت بالای بطری است. بنابراین، می توان گفت که داستان لوگوی گران قیمت پپسی بسیار جالب است.

پپسی

المپیک ۲۰۱۲ لندن

قیمت: ۶۲۵ هزار دلار

 لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن یکی دیگر از گران ترین لوگوهای جهان است. این لوگو بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل طراحی گرافیکی پیچیده‌ای که دارد با انتقاداتی از سوی مردم مواجه شد، اما به اعتقاد برخی افراد این نوع لوگوها به راحتی قابل تشخیص هستند.

لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط Wolff Olins در سال ۲۰۰۷ طراحی شد. این شرکت شکل گرافیکی مربعی با طرح سال “۲۰۱۲” و حلقه های المپیک طراحی کرد. نیمه بالایی طرح کلمه “London” را با فونت پررنگ و زاویه ای نشان می دهد.

المپیک

لوگوی City of Belfast

قیمت: ۲۸۰ هزار دلار

آیا می دانستید بلفاست پایتخت ایرلند شمالی است؟ و یکی از گران ترین لوگوها را دارد. این لوگو طرحی به شکل قلب است که پیام مشارکت، سرزندگی و خوش آمدگویی گرم به بلفاست را به مخاطب می رساند. این لوگو متمایز نشان دهنده هویت و فرهنگ بلفاست است. به همین دلیل یکی از گران ترین لوگوهای جهان به شمار می رود.

بلفاست

لوگوی شهر ملبورن

قیمت: ۱۴۸ هزار دلار

یکی دیگر از لوگوهای گران قیمت شهری متعلق به ملبورن است. لوگو شهر ملبورن به پر جنب و جوش بودن و جو تجارت قوی شهر اشاره دارد. این لوگو توسط دفتر Sydney Landor Associates در سال ۲۰۰۹ طراحی شد. به همین دلیل است که شهر ملبورن ۱۴۸۰۰۰ دلار برای این لوگوی گران قیمت پرداخت کرد.

ملبورن

خانه اپرا سیدنی

قیمت: ۲۱۱ هزار دلار

خانه اپرا سیدنی یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور با سقف بادبانی شکل خاص است. این خانه یک نمونه واقعی از تجمل و پیچیدگی بوده که ساخت ساختمان آن در دهه ۱۹۷۰ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشت. این لوگوی نمادین با قیمت ۲۱۱۰۰۰ دلار عرضه شد. به همین دلیل این لوگو در رکوردهای جهانی گینس جای گرفت.

سیدنی

لوگو شرکت Enron 

قیمت: ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

شرکت انرون در سال ۱۹۹۰ برای ساخت لوگوی خود ۳۳.۹ میلیون دلار برای پل رند هزینه کرد. لوگوی انرون دارای یک نماد ساده و شیک “E” است.

این شرکت آمریکایی یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی جهان، محسوب می‌شد و در حوزه‌های تولید برق و گاز طبیعی، انتقال نفت خام و ال‌ان‌جی، تولید محصولات پتروشیمی، کاغذ و خمیرکاغذ، مبادله کالاها و محموله های اقتصادی فعالیت می‌ کرد, اما با گذشت زمان فعالیت های مفسدانه اقتصادی در این شرکت منجر به سقوط آن شد.

انرژی

لوگو شرکت هرتز (Hertz)

قیمت: یک و نیم میلیون دلار

هرتز، شرکت اجاره و لیزینگ خودرو آمریکایی بوده که مالک شبکه گسترده‌ای از مراکز و بنگاه‌های کرایه ماشین در ۱۴۵ کشور جهان است. این شرکت، Lippincott را برای مدرن کردن لوگوی خود در سال ۲۰۱۳ استخدام کرد. تغییر نام تجاری، لوگوی جدیدی را با علامت “H” در رنگ های زرد و مشکی معرفی کرد.

هرتز

نتیجه گیری

لوگوها دلیل اصلی موفقیت بسیاری از مشاغل هستند. آنها نشان دهنده هویت برند و قدرت مالی شرکت ها بوده که پس از سال ها می توانند اعتبار یک کسب و کار را حفظ کنند. 

بنابراین می توانیم بگوییم که لوگوهای ذکر شده در زمینه طراحی گرافیک واقعاً افسانه ای هستند و قیمت هایی از ۲۸۰ هزار دلار تا بیش از یک میلیارد دلار دارند، اما این بدان معنا نیست که لوگوی شما باید گران باشد. لوگوی Swoosh نایک با قیمت ۳۵ دلار ساخته شده است و ارزش این شرکت به میلیاردها دلار می رسد. در نتیجه شما هم می توانید با کمترین هزینه، بهترین لوگو را داشته باشید.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn