کد خبر : 7614
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۷

مسابقه آشپزی را با هدف احیای غذا‌های سنتی و فراموش‌شده برگزار می‌کنیم

مسابقه آشپزی را با هدف احیای غذا‌های سنتی و فراموش‌شده برگزار می‌کنیم

کرمعلی رهنما رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان  و دبیرخانه خوراک ایران گفت: چندین سال بود که می خواستیم این مسابقه را برگزار کنیم، اما پیگیر استانداردسازی آن بودیم و بعد از آنکه داوران را تربیت کردیم و تست دادند و همه مدارک

کرمعلی رهنما رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان درباره اولین مسابقه آشپزی و شیرینی پزی انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان  و دبیرخانه خوراک ایران گفت: چندین سال بود که می خواستیم این مسابقه را برگزار کنیم، اما پیگیر استانداردسازی آن بودیم و بعد از آنکه داوران را تربیت کردیم و تست دادند و همه مدارک صادر شدند داوران انجمن را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: استانداردسازی نمره دادن داوران را مدنظر قرار دادیم و در این مسابقه با استاندارد‌های جهانی نمره دادند و برای یک میز همه داوران نمره می‌دادند.

 

وی عنوان کرد: بیشتر شرکت کنندگان ما در بخش آشپزی بودند و در بخش قنادی تعداد کمتر است، اما کار‌های ابداعی بسیاری داشتند البته شرکت کنندگان جوان بیشتری حضور داشتند که بسیار حائز اهمیت است.

رهنما اظهار کرد: ما به دنبال غذا‌های سنتی و زیرخاکی هستیم و بیشتر شرکت کنندگان غذا‌های محلی که رو به فراموشی است را آماده کرده بودند و این برای ماندگاری آنها بسیار مهم است.

مسابقه

وی افزود: بعد از این مرحله برای برگزیدگان معادل سازی مدرک انجام می‌شود و دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و شرکت کنندگان را برای المپیاد‌های جهانی آماده می‌کنیم چراکه این مسابقات به صورت هدفمند برگزار می‌شود.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان توضیح داد: شرکت کنندگان از شهر‌های مختلف همچون آمل، بابل، هرمزگان، خوانسار، رشت، کوچ اصفهان، لاهیجان، کرج، تهران، بندرعباس، بروجرد، قزوین و … حضور داشتند و بیشتر غذا‌های فراموش شده را با خود آوردند تا بتوانند آن را احیا کنند.

آشپزی

رهنما درباره مسابقه‌های آینده آشپزی بیان کرد: مسابقه بعدی ما در یک استان کشور خواهد بود که به زودی در نشست خبری اعلام خواهیم کرد. مسابقه برای نوشیدنی و آش برگزار می‌کنیم. همچنین برای گیلان جداگانه مسابقه داریم چراکه گیلان غذا‌های متنوعی دارد.

رئیس انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان خاطرنشان کرد: برای شرکت در مسابقه اطلاع رسانی انجام می‌دهیم و همه عزیزان می‌توانند شرکت کنند چراکه برای ما خلاقیت مهم است. خانم میترا خوانسار مدیر اجرایی این همایش هستند و اسپانسر شدند و برای کار‌های استانداردسازی بسیار کمک کردند و همیشه دغدغه دارند که داوری عادلانه در این مسابقه اتفاق بیفتد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn