کد خبر : 76379
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵

امارات؛ قلعه نویی صدای زنگ خطر را شنید؟

امارات؛ قلعه نویی صدای زنگ خطر را شنید؟

امارات – ایران؛ سه شنبه بیستم شهریور ماه، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی، ورزشگاه هزا بن زائد شهر العین به گزارش خبرورزشی، از همان روزی که فرمت برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا تغییر کرد و از همان زمان که سهمیه این قاره به هشت و نیم

امارات – ایران؛ سه شنبه بیستم شهریور ماه، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی، ورزشگاه هزا بن زائد شهر العین

به گزارش خبرورزشی، از همان روزی که فرمت برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا تغییر کرد و از همان زمان که سهمیه این قاره به هشت و نیم افزایش یافت، مشخص بود که کشورهایی مثل ایران با پیشینه و داعیه برتری در فوتبال قاره با خطری بزرگ روبرو هستند.

در ورزش دست کم گرفتن حریف به معنی خودکشی است. وقتی صحبت از رقابت میدان بزرگی همچون جام جهانی باشد، تمام کشورها با هزینه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی با امید به موفقیت می‌آیند. وقتی تعداد سهمیه‌ها زیاد باشد آن وقت این خطر وجود دارد که کشورهای قدرتمندتر روی کاغذ رقبای ضعیف‌تر را دست کم گرفته و تاوان سختی بدهند.

روزی که قرعه کشی ۱۸ تیم برگزیده در آسیا انجام شد، خیلی‌ها کار تیم ملی ایران را تمام شده دانستند. در گروهی که جدی‌ترین رقبای ما قطر، ازبکستان و امارات باشند مسلم است که همه -حتی خود رقبا- بلیت صعود مستقیم به عنوان سرگروه را برای ایران کنار می‌گذارند. اینجا دومین زنگ خطر برای ما به صدا درآمد. سه‌شنبه ۱۵ شهریور ایران، قدم اول برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا را در اصفهان برداشت. ما بازی اول میزبان بودیم و برابر تیم قرقیزستان که با هیچ متر و معیاری نمی‌تواند رقیبی برای فوتبال ما باشد، کار ما گره خورد.

از آبروریزی زمین که بگذریم، انتقادات هواداران نسبت به عملکرد ملی پوشان و کادر فنی را باید جدی گرفت. شکاف بین مردم و تیم ملی بهانه بود، نوع نمایش ایران با این همه ستاره اصلاً جذاب نبود و قرقیزستان را با حداقل اختلاف بردیم. اینجا زنگ سوم خطر برای ما به صدا درآمد.

زنگ چهارم همان روز در دوحه به صدا درآمده بود! جایی که قهرمان جام ملت‌های آسیا در دو دوره اخیر -که هشت ماه قبل تیم کشور ما را در نیمه نهایی ۳-۲ شکست داد- در خانه خود مقابل امارات ۳-۱ مغلوب شد. امارات که در همان تورنمنت جام ملت‌ها به ما ۲-۱ باخت، در حالی که در طول ۹۰ دقیقه ۵ گل دریافت کرد و ۳ گل توسط کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد. حالا ایران در دومین قدم برای رسیدن به جام جهانی مهمان امارات در شهر العین است. پائولو بنتو پرتغالی با تجربه شکست در بازی قبل برای جبران می‌آید و تیمش روحیه کافی هم دارد. ازبکستان بازی اول را برده، ایران هم برده ولی امارات با برد بهتر صدر نشین است. یعنی در خانه برای نگه داشتن سه امتیاز خواهد آمد.

به استقبال دیدار مهم ایران - امارات/ قلعه نویی صدای زنگ خطر را شنید؟

برگ برنده ما، تاریخ و پیشینه ما و ستاره‌های فعلی ماست. در ۱۹ تقابل قبلی دو کشور ایران اغلب برنده بوده و خیلی کم گل خورده است. در مقدماتی جام جهانی قبلی ایران رفت و برگشت با تک گل طارمی برد و در آخرین تقابل هم که با دبل طارمی پیروز شدیم. آن روز علیرضا بیرانوند یک پنالتی هم گرفت. اما تمام این المان‌های مثبت برای ما، می‌تواند انگیزه‌ای برای حریف و جبران و انتقام هم باشد. امارات مقابل قطر نشان داد تیمی بسیار هوشیار است که به خوبی می‌تواند ستاره‌های کارساز حریف را از کار بیندازد. تیمی که در ضد حمله قدر فرصت‌ها را دانسته و به راحتی گل می‌زند.

امارات از امتیاز میزبانی هم برخوردار است و بازی را به شهر العین برده که نسبت به دبی یا ابوظبی ایرانی‌های کمتری بتوانند به ورزشگاه بیایند. از ستاره‌های بزرگ و تاثیرگذار ما حالا سردار آزمون هم در لیگ امارات است و آنها شناختی کافی از او، سعید عزت اللهی یا مهدی قایدی دارند.

امیر قلعه نویی بعد از نمایش قبلی حسابی زیر فشار انتقادات رفت و حالا در این شرایط باید ضمن کسب سه امتیاز و رساندن ایران به جام جهانی، پروسه جوانگرایی را هم ادامه دهد و همزمان به نمایش دلچسب شاگردانش هم بیندیشد! تازه صدای زنگ خطرها هم که بلند شده و اگر همه این‌ها را کنار هم بگذاریم، متوجه کار سخت تیم ملی در شامگاه سه‌شنبه ۲۰ شهریور خواهیم شد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn