کد خبر : 76601
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۱۳

طرز تهیه خوراک نونی ساده و سریع ایرانی فقط با بادمجان و گوجه

طرز تهیه خوراک نونی ساده و سریع ایرانی فقط با بادمجان و گوجه

به گزارش پارسینه پلاس، اگر دوست دارید یک شام ساده و سبک با گوشت و سبزیجات تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. این غذای خوشمزه برای شام یا زمان های که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید فوق العاده می باشد و شما می توانید به همراه یک نان تازه و سبزی خوردن یا

به گزارش پارسینه پلاس، اگر دوست دارید یک شام ساده و سبک با گوشت و سبزیجات تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. این غذای خوشمزه برای شام یا زمان های که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید فوق العاده می باشد و شما می توانید به همراه یک نان تازه و سبزی خوردن یا ترشی سرو کنید. در این غذا از گوشت و بادمجان استفاده شده است که ترکیب این مواد باهم فوق العاده خوش طعم می شود.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
گوجه ۲ عدد
بادمجان ۳ عدد
فلفل دلمه سبز و قرمز ۱ عدد
سس گوجه (رب گوجه+روغن+نمک،فلفل سیاه،زردچوبه،پاپریکا،خیلی کم زیره،پودر سیر و دارچین،کاری))
آب جوش به مقدار لازم
۱مرحله اول: تفت دادن
ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت چرخ کرده یخ زده را اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید دقت کنید از گوشت فریزری استفاده کنید چون نمی خواهیم گوشت خیلی له شود و تکه های گوشت مشخص باشد.

۲مرحله دوم: سرخ کردن
در ادامه بادمجان ها را پوست بگیرید و می توانید برای مزه بهتر یکی در میون پوست را نگیرید و داخل آب و نمک برای ۱۵ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان از بین برود و بعد داخل روغن سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.حالا فلفل دلمه رنگی را نیز یک تفت دهید و از تابه خارج کنید و بعد گوجه فرنگی اسلایس شده را نیز داخل همان روغن یک تفت دهید.

۳مرحله سوم: تهیه خوراک نونی
حالا باید رب گوجه را به همراه ادویه های که در مواد لازم گفته شده خوب ترکیب کنید و کمی آب جوش برای رقیق شدن سس بریزید. تابه مورد نظر را بردارید و کف آن بادمجان بعد فلفل و گوجه و در انتها گوشت سرخ شده در مرحله اول را بریزید و سس تهیه شده را بریزید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn