کد خبر : 76770
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۳

آیفون تصویری چگونه کار می‌کند؟

آیفون تصویری چگونه کار می‌کند؟

انتقال صدا و تصویربرداری بخشی از امکانات آیفون‌های مدرن و پیشرفته امروزی اعم از آیفون تصویری تابا یا آیفون تصویری الکتروپیک هستند؛ اما این سوال مطرح می‌شود که با این‌همه امکانات، آیفون تصویری چگونه کار می‌کند؟ نصب آن چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به‌طور کامل پاسخ خود را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات

انتقال صدا و تصویربرداری بخشی از امکانات آیفون‌های مدرن و پیشرفته امروزی اعم از آیفون تصویری تابا یا آیفون تصویری الکتروپیک هستند؛ اما این سوال مطرح می‌شود که با این‌همه امکانات، آیفون تصویری چگونه کار می‌کند؟ نصب آن چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به‌طور کامل پاسخ خود را دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از tamirelectronic.com دیدن کنید.

آیفون تصویری چطور کار می‌کند؟

آیفون‌های تصویری نسخه‌های پیشرفته‌تری از آیفون‌های صوتی هستند که تصویر را با وضوح و دقت بسیار بالا منتقل می‌کنند. این آیفون‌ها به دو دسته اصلی رنگی و سیاه‌ و ‌سفید تقسیم می‌شوند. با نصب آیفون تصویری متوجه خواهید شد که دوربین‌ها وظیفه دریافت و انتقال تصویر به داخل ساختمان را برعهده دارند. با توجه به نیاز خود، می‌توانید از دوربین‌های با لنز و بدون لنز استفاده کنید. همچنین، دوربین‌های آیفون‌های تصویری در انواع مختلفی مانند رنگی، سیاه و سفید، با میکروفون و بدون میکروفون در بازار موجود هستند.

نکته جالب این است که زاویه دید تصویر در آیفون‌های تصویری به درجات مختلفی تقسیم می‌شود؛ به‌عنوان مثال، زاویه دید معمولی می‌تواند تا ۷۷ درجه باشد، درحالی‌که زاویه دید باز می‌تواند تا ۱۳۵ درجه را پوشش دهد. هرچه زاویه دید بیشتر باشد، تصویر بهتری از محیط‌ اطراف خانه به‌نمایش درمی‌آید.

صفحه نمایش‌ها در داخل ساختمان برای نمایش تصویر و دریافت صدا استفاده می‌شوند. کیفیت میکروفون و صفحه نمایش اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین، توصیه می‌شود از برندهای باکیفیت و اورجینال استفاده کنید تا احتمال بروز مشکلات در دریافت تصویر و صدا کاهش یابد.

برای برقراری ارتباط در آیفون تصویری سیماران و آیفون تصویری تکنما از سیم‌کشی‌های مخصوص استفاده می‌شود. این کابل‌ها به‌عنوان یک پیوند قوی، اجزای مختلف را به یکدیگر متصل می‌کنند و در اکثر مدل‌ها از نوع فویل‌دار هستند. کابل‌های مخصوص در اندازه‌های ۰.۴ و ۰.۶ میلی‌متر مربع تولید می‌شوند. همچنین، فویل‌های موجود در این کابل‌ها برای کاهش نویزها و اختلالات در صدا و تصویر طراحی شده‌اند. برای نصب آیفون تصویری، مهم است که از سیم‌کشی آیفون تصویری باکیفیت و مرغوب استفاده شود تا این دستگاه‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

آیفون تصویری چگونه نصب می‌شود؟

برای نصب آیفون تصویری مهم است که مراحل نصب آن به‌درستی انجام گیرد؛ به‌همین‌خاطر، بهتر است این کار را به متخصصان این حوزه در زمینه نصب و تعمیر آیفون‌های تصویری بسپارید تا مشکلی از بابت دریافت تصویر یا صدا ایجاد نشود. به‌علاوه، هر مدل آیفون از برندهای مختلف، نحوه نصب خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال، آیفون تصویری تکنما به‌دلیل برخورداری از سیم‌ها و قطر زیاد، برای نصب به مهارت بالایی نیاز دارد؛ چرا که اشتباه در سیم‌کشی آیفون تصویری می‌تواند باعث آسیب به عملکرد دستگاه و به‌هم‌ریختگی سیم‌ها شود.

به‌طورکلی، نصب آیفون تصویری الکتروپیک، آیفون تصویری کوماکس و سایر برندها طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. جمع‌آوری ابزار و قطعات: برای نصب آیفون‌های تصویری به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارید که شامل پیچ‌گوشتی، پیچ، کابل برق، فازمتر و سایر ابزارهای مرتبط می‌شود. پیش از شروع نصب، باید اطمینان حاصل شود که این ابزارها و تجهیزات به‌طور کامل آماده باشند تا از بروز مشکلات حین کار جلوگیری شود. برخی از مهم‌ترین لوازم موردنیاز عبارت‌اند از: پنل آیفون‌های تصویری، مانیتور آیفون تصویری، قفل درب‌بازکن، ترانس تغذیه آیفون، ترانس تغذیه آیفون‌های تصویری و کابل‌های مختلف آیفون (نوع سفید ۲*۰/۷۵).

  2. نصب آیفون در مکان دلخواه: سوراخی به‌اندازه آیفون در دیوار ایجاد خواهد شد تا بتوان آیفون را در همان جایگاه نصب کرد. آیفون باید در جایی نصب شود که تصویر به‌خوبی دریافت شده و دید خوبی به محیط اطراف خود داشته باشد.

  3. سیم‌کشی آیفون تصویری: بعد از نصب گوشی و پنل آیفون، نوبت به سیم‌کشی آیفون می‌رسد. سیم‌کشی درست آیفون بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه هر اشتباهی می‌تواند منجر به سوختن زودهنگام دستگاه شود. نصب آیفون از قانون ۵سیمه پیروی می‌کند که درحقیقت برای سیم‌کشی از ۵ عدد سیم با رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود.

نکات مهم در نصب آیفون تصویری

رنگ‌بندی سیم‌ها در نصب آیفون ممکن است بین برندهای مختلف متفاوت باشد و ناآگاهی در اتصال سیم‌ها می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. هریک از سیم‌ها وظیفه خاصی دارند که شامل موارد زیر است:

  • سیم زرد: انتقال‌دهنده صدا

  • سیم نارنجی: انتقال‌دهنده جریان منفی

  • سیم سفید: انتقال‌دهنده زنگ

  • سیم قهوه‌ای: انتقال‌دهنده تصویر

  • سیم قرمز: انتقال‌دهنده مثبت

توجه به این رنگ‌بندی و مطابقت آن با دستورالعمل‌های سازنده از اهمیت بالایی برخوردار است. درصورتی‌‌که مشکلی در آیفون تصویری خود مشاهده کردید، می‌توانید از خدمات عیب‌یابی آیفون تصویری ارائه‌شده توسط مراکز معتبری همچون مرکز تعمیرات الکترونیک ایران بهره‌مند شوید. کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای مجموعه با شناخت کاملی که از انواع برندهای داخلی و خارجی دارند، خیلی سریع مشکلات احتمالی در نصب آیفون تصویری یا سیم‌کشی آن را پیدا کرده و برای نصب دستگاه اقدام خواهند کرد.

نصب و تعمیرات حرفه‌ای آیفون تصویری با مرکز تعمیرات الکترونیک ایران

نصب آیفون تصویری از هر برندی ازجمله آیفون تصویری تابا، آیفون تصویری سیماران، آیفون تصویری کوماکس، تکنما و… نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد؛ چرا که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند باعث بروز اختلالاتی در نمایش تصویر یا دریافت صدا شود. معمولا توصیه می‌شود به‌دلیل حساسیت‌های بالای آیفون‌های تصویری پیشرفته، نصب و تعمیرات را به افراد متخصصی بسپارید که سیم‌کشی‌ها، صفحه نمایش، پنل و سایر اجزای دستگاه را به‌خوبی می‌شناسند.

ازاین‌رو، اگر به‌دنبال بهترین‌ها برای نصب و عیب‌یابی آیفون تصویری در تهران هستید، می‌توانید به مراکز معتبر و باتجربه مراجعه کنید که خدمات باکیفیت و گارانتی معتبری ارائه می‌دهند. یکی از این مراکز، مرکز تعمیرات الکترونیک ایران است که با استفاده از تجهیزات به‌روز و تیمی از تکنسین‌ها و مهندسان باتجربه، خدمات تعمیر و نصب آیفون تصویری را ارائه می‌دهد.

این مرکز با سال‌ها تجربه و استفاده از قطعات اصلی، خدماتی با ضمانت و گارانتی به مشتریان خود ارائه می‌کند و به‌ همین دلیل از معتبرترین مراکز نصب و تعمیر آیفون تصویری در تهران به‌شمار می‌رود. با مراجعه به این مرکز، می‌توانید از کیفیت خدمات و تعمیرات مطمئن باشید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn