کد خبر : 77337
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

درگذشت جیمز ارل جونز، صدای ماندگار جنگ ستارگان و شیرشاه

درگذشت جیمز ارل جونز، صدای ماندگار جنگ ستارگان و شیرشاه

به گزارش بازیگر 360 ، جیمز ارل جونز، بازیگر و صداپیشه افسانه‌ای که با صدای بم و خاص خود به شخصیت دارث ویدر در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان جان بخشید، در سن ۹۳ سالگی درگذشت. این خبر تکان‌دهنده که توسط رسانه‌های معتبر مانند ددلاین منتشر شده، جامعه سینما و طرفداران جنگ ستارگان را عزادار کرد.

به گزارش بازیگر 360 ، جیمز ارل جونز، بازیگر و صداپیشه افسانه‌ای که با صدای بم و خاص خود به شخصیت دارث ویدر در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان جان بخشید، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

این خبر تکان‌دهنده که توسط رسانه‌های معتبر مانند ددلاین منتشر شده، جامعه سینما و طرفداران جنگ ستارگان را عزادار کرد. جونز که در خانه خود در نیویورک چشم از جهان فرو بست، علاوه بر دارث ویدر، صداپیشگی شخصیت موفاسا در انیمیشن شیرشاه را نیز بر عهده داشت و با این دو نقش، نام خود را برای همیشه در تاریخ سینما ثبت کرد.

جونز در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله سه جایزه تونی، دو جایزه امی و یک جایزه گرمی را به دست آورد. همچنین در سال ۲۰۱۱، آکادمی اسکار به پاس یک عمر فعالیت هنری به او جایزه افتخاری اهدا کرد.

مرگ این هنرمند بزرگ، یادآور لحظات ماندگاری است که با صدای او در سینما تجربه کردیم. صدای بم و خاص جونز، به شخصیت دارث ویدر عمق و ابهتی بخشید که تا همیشه در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn