کد خبر : 7853
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

برای ثبت شرکت سریع و مطمئن به کجا مراجعه کنیم؟

برای ثبت شرکت سریع و مطمئن به کجا مراجعه کنیم؟

بر اساس قانون تجارت، 7 شرکت می توان ثبت کرد که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی می باشند. انواع این شرکت ها عبارتند از شرکت های سهامی خاص و عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید

بر اساس قانون تجارت، 7 شرکت می توان ثبت کرد که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی می باشند. انواع این شرکت ها عبارتند از شرکت های سهامی خاص و عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از این شرکت ها می پردازیم.

شرکت های سهامی

شرکت های سهامی به دو دسته شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص طبقه بندی می شوند. شرکت سهامی عام به آن دسته از شرکت هایی گفته می شود که بر اساس قانون تجارت بخشی از سرمایه آن شرکت از طریق فروش سهام به عموم مردم مورد تامین قرار می گیرد. به این نوع شرکت ها، شرکت سهامی عام گفته می شود. ولی در شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت توسط موسسین آن شرکت در هنگام تاسیس، مورد تامین قرار می گیرد و برای تامین سرمایه آن سهامی به افراد دیگر فروخته نمی شود. به این شرکت ها بر اساس قانون تجارت، شرکت سهامی خاص گفته می شود.

شرکت با مسئولیت محدود

بر اساس ماده 94 قانون تجارت، شرکتی که با اهداف تجاری بین 2 یا چند نفر تشکیل شده باشد و هر کدام از شرکاء تنها بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت در قبال تعهدات و قروض شرکت را داشته باشد، شرکت با مسئولیت محدود نامیده می شود.

شرکت تضامنی

این نوع شرکت با اهداف تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می شود. در ثبت شرکت به صورت تضامنی اگر تمام دارایی های شرکت برای تعهدات و قروض شرکت کافی نباشد، هر کدام از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت می باشند. به این نوع شرکت، شرکت تضامنی گفته می شود.

شرکت مختلط غیر سهامی

به شرکت هایی که با اهداف تجاری و بین دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود تشکیل می گردد، به گونه ای که تقسیم قطعات سهام نیز بین آن ها صورت نمی گیرد، شرکت مختلط غیر سهامی گفته می شود.

شرکت مختلط سهامی

نوعی از شرکت که با نامی خاص و بر اساس اهداف تجاری بین دو دسته شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود، شرکت مختلط سهانی نامیده می شود.

شرکت نسبی

بر اساس ماده 1863 قانون تجارت شرکتی که برای امور تجاری با نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل یلفته و مسئولیت هر نفر به اندازه سرمایه او در شرکت است، شرکت نسبی گفته می شود.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

بر اساس قانون تجارت شرکتی که بین تعدادی از صاحبان حرفه ها تشکیل شده و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اجناس به کار می گیرند. تعداد اعضای مجمع عمومی موسس این شرکت ها حداقل 7 نفر می باشد.

برای ثبت شرکت به کدام موسسه مراجعه کنیم؟

اگر قصد دارید با ثبت شرکت ، در زمینه خاصی به فعالیت تجاری و کسب و کار بپردازید، هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا بهترین خدمات در این زمینه را به شما ارائه می دهد. این هلدینگ با برخورداری از کارشناسان مجرب و خبره بهترین مشاوره را به شما ارائه می دهند تا بر اساس نوع و اهداف فعالیت خود، بهترین نوع شرکت را ثبت نموده و در ادامه فعالیت و کسب و کار خود بتوانید از مواهب آن برخوردار شوید. هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا علاوه بر ثبت شرکت در زمینه ثبت برند و همچنین استعلام شرکت و سایر خدمات مرتبط به شما خدمات ارائه می دهد. با هلدینگ ملاصدرا همواره به روز و پیشرو باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn