کد خبر : 78674
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۵:۵۳

درخواست پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران ابنیه فنی از مدیرعامل جدید راه‌آهن

درخواست پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران ابنیه فنی از مدیرعامل جدید راه‌آهن

بازدید:۳۷ کارگران پیمانکاری واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن از مدیریت جدید راه آهن درخواست کردند پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی آن‌ها باشد تا در وضع معیشتی آنها تغییراتی حاصل شود. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن با توجه به اینکه از تغییر مدیریت راه

بازدید:۳۷

کارگران پیمانکاری واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن از مدیریت جدید راه آهن درخواست کردند پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی آن‌ها باشد تا در وضع معیشتی آنها تغییراتی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن با توجه به اینکه از تغییر مدیریت راه آهن با روی کار آمدن دولت چهاردهم چندروزی روز گذشته است و در عین حال برخی کارگران پیمانکاری واحد نگهداری یک تا دو ماه از مطالبات خود را از کارفرمایان دریافت نکرده‌اند، از «جبارعلی ذاکری» مدیرعامل جدید راه آهن درخواست کردند پیگیر پرداخت به موقع حقوق، بیمه وسایر مطالبات صنفی آنان باشد تا در وضع معیشتی آنها تغییراتی حاصل شود.

از قرار معلوم، کارگران شاغل در واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن که به صورت پیمانکاری مشغول کارند، طی چند سال گذشته حقوق و بیمه خود را به موقع دریافت نکرده‌اند و این موضوع مشکلات زیادی را برای آن‌ها در زمینه معیشت، درمان و مسکن ایجاد کرده است.

براساس ادعای یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن؛ مسئولیت بیش از ۷ تا ۱۰هزار کارگر واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن برعهده چندشرکت پیمانکاری است که هیچ نظارتی بر کار آنها وجود ندارد.

این کارگر با بیان اینکه بهانه شرکت‌های پیمانکار برای پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات صنفی کمبود منابع مالی در راه آهن است، بر لزوم پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران پیمانکاری راه‌آهن تاکید کرد و گفت: راه‌آهن در حد توان پرداخت حقوق و بیمه کارگران پیمانکاری را به موقع انجام دهد تا کارگران بتوانند از این طریق مشکلات معیشتی، درمان و مسکن خودرا حل و فصل کنند.

او با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق کارگران، دیده نشدن زحمات آن‌ها و مشکلات پیش‌رویشان همیشه جای بحث و بررسی داشته و حال با افزایش قیمت‌ها، کرایه خانه، هزینه‌های درمان و مشکلات متعدد برای تأمین هزینه‌های معیشت دارند، گفت: کارگران راه آهن قشر زحمت‌کشی هستند که از سوی مدیران بالادستی هیچگاه دیده نشده‌اند و همیشه در مضیقه بوده‌اند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها پرداختی‌ها را دیر انجام می‌دهند؛ با وجود این همه تورم و گرانی، روز به روز ارزش پول‌مان کمتر می‌شود و با تعویق‌های چند ماهه، عملا حقوق‌مان دردی از ما دوا نمی‌کند.

طبق اظهارات وی؛ بارها برای حل مشکلات کارگران بویژه مسکن کارگران ابنیه درخواست داده‌ایم اما فکری به حال مسکن کارگران نمی‌شود و بالای ۶۰ درصد از حقوق کارگران برای کرایه خانه پرداخت می‌شود، این در حالی است که با پرداخت دیرهنگام حقوق‌ها، برای پرداخت اجاره بها هم دچار مشکل هستیم.

او گفت: بخش دیگری از مطالبات کارگران نیز متناسب‌سازی حقوق کارگران شاغل در ابنیه فنی به تناسب حقوق سایر کارگرانی شرکتهای ریلی بوده است.

او با بیان اینکه اکثر کارگران ابنیه فنی بدنبال طرح تبدیل وضعیت شغلی خود هستند، گفت: حذف محدودیت اضافه‌کاری‌ها، فعال شدن مزایای تشویقی، پرداخت‌کارانه و حق بهره‌وری، طرح تجمیع و عدم تحویل لباس کاروکفش به عنوان دیگر خواسته‌های کارگران از مدیرعامل راه آهن است.

به گفته وی؛ کارگران ابنیه فنی راه اهن امیدوارند مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به مطالبات آن‌ها توجه کرده و پاسخی درخور ارائه دهد.

 



انتهای پیام/

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn