کد خبر : 78953
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

سوار بر گلوله از کیوتو تا توکیو

سوار بر گلوله از کیوتو تا توکیو

قطار سریع‌السیر توکیو – کیوتو نمادی از مدرنیته و تکنولوژی کشور ژاپن است که بسیاری آن را با نام سریع‌ترین قطار مسافربری جهان می‌شناسند. اگر به این کشور علاقه دارید یا مسافر تور ژاپن هستید آشنایی با این قطار سریع‌السیر که «شینکانسن» نام دارد برای شما لازم است. این قطار سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای کشف

قطار سریع‌السیر توکیو – کیوتو نمادی از مدرنیته و تکنولوژی کشور ژاپن است که بسیاری آن را با نام سریع‌ترین قطار مسافربری جهان می‌شناسند. اگر به این کشور علاقه دارید یا مسافر تور ژاپن هستید آشنایی با این قطار سریع‌السیر که «شینکانسن» نام دارد برای شما لازم است. این قطار سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای کشف ژاپن به شمار می‌رود و به همین دلیل دانستن جزئیاتش برای سوار شدن به آن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

قطار شینکانسن چیست؟

قطار شینکانسن (shinkansen) یک قطار پرسرعت در ژاپن است که توسط راه‌آهن ژاپن اداره می‌شود. این قطار را بسیاری از مسافران تور ژاپن با نام «قطار گلوله‌ای» (bullet trains) نیز می‌شناسند و این اصطلاح نشان می‌دهد که این قطار تا چه اندازه سریع است. قطار شینکانسن با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و یک قطار بسیار وقت‌شناس و راحت و ایمن به شمار می‌رود. این قطار از لحاظ قیمتی نیز مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل بسیاری از مسافران تور خارجی برای سفر به شهرهای اطراف توکیو از این قطار استفاده می‌کنند.

ایستگاه‌های مهم قطار سریع‌السیر توکیو – کیوتو

یکی دیگر از نکات مهم در مورد این قطار سریع‌السیر آشنایی با ایستگاه‌های مهم آن است. از جمله این خطوط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
توکایدو شینکانسن
این خط سه منطقه بزرگ شهری ژاپن یعنی توکیو/یوکوهاما، ناگویا و اوزاکا/کیوتو را به یکدیگر متصل می‌کند. خط توکایدو شینکانسن یکی از پراستفاده‌ترین خطوط این قطار سریع‌السیر است که قطارها در آن هر چند دقیقه یک بار مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

هوکایدو شینکانسن
این خط از طریق تونل «سیکان»، «آئوموری» را در جزیره اصلی «هونشو» ژاپن به «هاکوداته» در جزیره هوکایدو متصل می‌کند.
جوئتسو شین کانسن
این خط در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد و توکیو را به «نیگاتا» (Niigata) متصل می‌کند. گردشگرانی که می‌خواهند به چشمه‌های آب گرم و ریزورت‌های اسکی در استان‌های گونما و نیگاتا بروند می‌توانند از این خط استفاده کنند.

 

صندلی‌ واگن‌های سبز (Green Car)
اگر بخواهیم با کلاس تجاری هواپیما این صندلی‌های را مقایسه کنیم صندلی واگن‌های سبز به نسبت صندلی‌های معمولی بزرگ‌تر و راحت‌تر هستند و جای بیشتری برای پاها دارند. این صندلی‌ها در ردیف‌های 2+2 صندلی چیده شده‌اند و به طور معمول فضای خلوت‌تری در واگن آنها وجود دارد. مسافران تور ژاپن باید در نظر داشته باشند که تعداد محدودی از قطارهای شینکانسن دارای این صندلی‌ها نیستند.

صندلی‌های گرن کلاس (Gran Class)
این صندلی‌ها تقریباً قابل مقایسه با صندلی‌های درجه یک هواپیما هستند. صندلی‌های گرن کلاس فقط در برخی از خطوط قطارهای شینکانسن وجود دارند و علاوه بر جادار بودن و راحتی بیشتر، امکانات و خدمات بیشتری را نیز به مسافران تور خارجی ارائه می‌کنند.
صندلی‌های رزرو شده و صندلی‌های رزرو نشده
مسافران تور ژاپن باید در نظر داشته باشند که در قطارهای شینکانسن می‌توان صندلی‌ها را از قبل رزرو کرد. برخی از قطارها مانند قطارهای هایابوسا، هایاته، کوماچی و سوباسا در «توهوکو شینکانسن» و «هوکایدو شینکانسن» و قطارهای «کاگایاکی» در «هوکوریکو شینکانسن» فقط قابل رزرو هستند و صندلی‌های غیر رزروی ندارند. برخی دیگر از قطارها در برخی از زمان‌های سال قوانینی در مورد رزرو دارند که باید آن را در نظر داشت. اگر قصد رفتم به یک تور خارجی را دارید از ژاپن غافل نشوید.

قیمت بلیط قطار شینکانسن

مسافران تور خارجی ژاپن برای سوار شدن به شینکانسن به 2 نوع بلیط نیاز دارند. بلیط اول اطلاعاتی همچون شماره صندلی، واگن قطار و ایستگاه مقصد را مشخص کرده و بلیط دوم مجوز ورود افراد به قطارهای شینکانسن و یا سایر انواع قطارهای سریع‌السیر است. ممکن است برخی از قطارها یک بلیط یکپارچه به مسافر بدهند؛ اما به طور معمول مسافران به دو بلیط احتیاج دارند و خدمه قطار هر دو بلیط را در طول سفر چک می‌کنند.
مسافران خارجی امکان خرید بلیط JR را دارند که دسترسی نامحدود به تمام قطارهای شینکانسن را به افراد می‌دهد و از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.

قیمت یک بلیط یک طرفه در مسیر توکیو به کیوتو در فصل‌های پربازدید حدود ۱۶۰ دلار و در زمان‌های خارج از پیک سفر ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار است؛ هرچند قیمت این بلیط به عوامل مختلفی همچون نوع صندلی، رزرو شده یا نشده بودن صندلی و عوامل دیگر بستگی دارد.
برخی تخفیف‌ها برای کودکان در خرید بلیط در نظر گرفته شده است:
• کودکان زیر ۱۲ سال با توجه به سن آنها از تخفیف برخوردار هستند. کودکان ۶ تا ۱۱ سال 50 درصد کرایه بزرگسالان را می‌پردازند؛ هرچند باید برای سوار شدن به واگن‌های سبز قیمت کامل را پرداخت کنند.

تور ژاپن و قطار سریع‌السیر توکیو-کیوتو

قطار سریع‌السیر توکیو – کیوتو یکی از جاذبه‌های مدرن ژاپن به شمار می‌رود که بیشتر مسافران تور ژاپن علاقه دارند سوار آن بشوند و تجربه سوار شدن به سریع‌ترین قطار جهان را به تجربه‌های خود اضافه کنند. این قطار با سرعت بالا، ایمنی و مقرون‌به‌صرفه بودن باعث شده تا یکی از بهترین وسیله‌های حمل‌ونقل در ژاپن باشد و اگر مسافر تور خارجی ژاپن هستید تجربه یک سواری خاطره‌انگیز را به شما هدیه دهد. تور ژاپن مانند تور روسیه از پردرخواست‌ترین سفرهای این روزها در ایران است.
اگر علاقه‌مند به شرکت در تور ژاپن هستید می‌توانید اطلاعات لازم را از مشاوران آژانس گردشگری دالاهو دریافت کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn