کد خبر : 79416
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۰۹

زیبایی الهه ای فرشته ساره بیات با تغییرات نچرال صورت + بیوگرافی و عکس های جذاب

زیبایی الهه ای فرشته ساره بیات با تغییرات نچرال صورت + بیوگرافی و عکس های جذاب

بیوگرافی ساره بیات ساره بیات از بازیگران زن ایرانی در تاریخ چهاردهم مهرماه سال ۱۳۵۸ متولد شد. فعالیت در عرصه تئاتر را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و پس از پایان تحصیلات بازیگری، با هنرپیشگی در سریال تلویزیونی یک مشت پر عقاب در سال ۱۳۸۶ برای نخستین بار در مقابل دوربین هنرنمایی کرد. همچنین اولین

بیوگرافی ساره بیات

ساره بیات از بازیگران زن ایرانی در تاریخ چهاردهم مهرماه سال ۱۳۵۸ متولد شد. فعالیت در عرصه تئاتر را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و پس از پایان تحصیلات بازیگری، با هنرپیشگی در سریال تلویزیونی یک مشت پر عقاب در سال ۱۳۸۶ برای نخستین بار در مقابل دوربین هنرنمایی کرد.

ساره بیات

ساره بیات

همچنین اولین بازی او در عرصه سینما، مربوط به فیلم سینمایی مقلد شیطان بود که در سال ۱۳۸۹ تولید شد.

ساره بیات

خلاصه زندگینامه

تاریخ تولد: ۱۴ مهر ماه سال  ۱۳۵۸ ‌(۴۵ سال)

محل تولد: تهران، ایران

حرفه: بازیگری

سال‌های فعالیت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون

همسر: علیرضا افکاری

خویشاوندان: رضا قوچان‌نژاد (شوهر خواهر)

ساره بیات به علت ایفای در نقش مکمل، در فیلم تقدیر شده جدایی نادر از سیمین که در سال ۱۳۸۹ تولید شد، توانست در کنار بازیگران زن فیلم مذکور جایزه خرس نقره‌ای را کسب کند.‌ در عین حال او به علت نقش پردازی به عنوان شخصیت اصلی فیلم فصل فراموشی فریبا در سال ۱۳۷۲ و فیلم عادت نمی‌کنیم در سال ۱۳۹۴، نامزد سیمرغ بلورین گردید.‌

ساره بیات

زندگینامه

در روز چهاردهم مهر سال ۱۳۵۸ ساره بیات در شهر تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته کارشناسی صنایع فرش در مقطع کارشناسی به پایان رسانده و دوره آموزشی بازیگری را در موسسه کارنامه پشت سر گذاشت. لذا زمانی که ۲۲ سال داشت، شروع به فعالیت در تئاتر کرد. در ادامه ساره بیات در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در مجموعه یک مشت پر عقاب، در قاب تلویزیون نمایان شد. والدین او نسبت به ورودش در زمینه بازیگری کاملاً مخالف بودند. این موضوع سبب شد که ساره بیات به دور از چشم پدر و مادرش در دانشگاه رشته تحصیلی هنر را برگزیند تا به طور پنهانی به رشته بازیگری وارد شود.

ساره بیات

زندگی خانوادگی:

ساره بیات در یک خانواده چهار نفره متولد شده و دارای یک خواهر کوچکتر به نام سروین است. خواهرش به همسری رضا قوچان نژاد فوتبالیست معروف درآمد.

ساره بیات

همسر ساره بیات در حرفه از آهنگسازی و تنظیم کنندگی موسیقی در ایران مشغول به کار بوده و علیرضا افکاری نام دارد.

سفیر صنایع دستی:

در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ سازه بیات به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دوره ریاست زهرا احمدی پور، در جایگاه سفیر صنایع دستی ایران برگزیده و تعیین گردید.

ساره بیات

ازدواج

علیرضا افکاری در مورخ سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ متن زیبایی را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که از ازدواج او با ساره بیات خبر می‌داد:

همسرم…

بانوی زیبای من…

در تمام سالهای گذشته زندگی مشترکمان، سالهایی که در کنارت زیستم، شد ماحصل آثاری که بر دل مخاطبین خوش نشست.

برای تاثیر حضور سالیانت در خلق این آثار و زندگیم،

برای داشتنت،

برای بودنِ همیشگیت،در کنارم،

و عشقی که هردم به زندگیم رنگی بدیع میبخشد،

از تو سپاسگزارم.

باشد تا همواره در فراز و نشیب دوران، در عشق غوطه ور باشیم و جاودان.»

همسر ساره بیات علیرضا افکاری ، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ در شهر اصفهان متولد شد. او در زمینه آهنگسازی و تنظیم کنندگی فعالیت می‌کند. در سال‌های پیش از این، علیرضا افکاری با دختری به نام نازلی بخشایش نوازنده هاف و پیانو ازدواج کرده و زندگی مشترکش را آغاز نمود که ماحصل آن، وجود فرزندی به نام نیکا است. لاکن متاسفانه این ازدواج پایدار نبوده و این دو هنرمند از یکدیگر متارکه کردند.

ساره بیات

ساره بیات در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام:

_sarehbayat@

زندگی هنری

ساره بیات تحصیلات خود را در رشته صنایع دستی به پایان رسانده و به عنوان سفیر صنایع دستی شناخته می‌شود. او آموزش‌های بازیگری خود را در موسسه کارنامه پشت سر گذاشته و از سال ۱۳۷۹ هنرپیشگی در زمینه تئاتر، تلویزیون و سینما را شروع کرد. او در کنار بازیگری، در سایر زمینه‌ها همچون طراحی لباس و نقاشی نیز تبحر دارد. اولین بازیگری ساره بیات در عرصه سینما، مربوط به فیلم مقلد شیطان است. در ادامه او در سال ۱۳۸۹ پیشنهاد بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین را دریافت کرده و در آن ایفای نقش کرد. به این دلیل توانست جایزه برترین بازیگر نقش مکمل زن انجمن منتقدان فیلم لندن را دریافت کرده و در کنار لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیا حسینی در جایزه تندیس خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین  شریک شد. همچنین ساره بیات در سال ۱۳۹۶ توانست به عنوان برترین بازیگر زن جشنواره حافظ جهت بازی در سریال عاشقانه، جایزه این مقام را به خود اختصاص دهد.

شروع فعالیت هنری:

زمانی که ساره بیات در سن ۲۲ سالگی بود، در جشنواره تئاتر پلیس در سال ۱۳۸۰ موفق شد طی نخستین رویداد نمایشی خود بر روی صحنه تئاتر، جایزه برترین بازیگر را همراه با دیپلم افتخار از آن خود کند. پس از آن او در دوره‌های آموزش بازیگری موسسه کارنامه ثبت نام کرده و تحت آموزش پرویز پرستویی فارغ التحصیل شد.

یک مشت پر عقاب:

ساره بیات پس از آنکه مدرک بازیگری خود را از موسسه کارنامه دریافت کرد، پیشنهاد بازی در سریال یک مشت پر عقاب به او داده شد. سریال تلویزیونی یک مشت پر عقاب در بهمن ماه سال ۱۳۸۶ از شبکه سوم سیما به نمایش درآمد. در این مجموعه ساره بیات توانست بازی مطلوب و زیبایی را در برابر بزرگان عرصه بازیگری همچون رضا کیانیان و علیرضا خمسه انجام دهد.

ساره بیات

مقلد شیطان:

در سال ۱۳۸۵ ساره بیات نقشی را در فیلم سینمایی مقلد شیطان که مسئولیت کارگردانی و تهیه کنندگی آن بر عهده افشین صادقی بود، بر عهده گرفته و به سینما راه یافت. در فیلم سینمایی مقلد شیطان ساره بیات با بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز و شقایق فراهانی همبازی بوده است.

فیلم سینمایی مقلد شیطان داستان فرد جنایتکاری به نام جمشید سیف بوده که با تامل و شکیبایی از افراد مد نظر خود تصویربرداری کرده و مستنداتی را تهیه می‌کرد. او سعی داشت با تهدید و ارعاب سوژه های خود نسبت به افشای مستندات و مدارک آنها، افراد مد نظر را مجبور به انجام نقشه‌های شومش کند تا از این طریق به اهداف خود دست یابد. در این میان شخصی که به عنوان مدیر بازرگانی در یک شرکت فعالیت می‌کند به عنوان آخرین سوژه‌اش انتخاب می‌شود.

جدایی نادر از سیمین:

ساره بیات زمانی که ۳۱ ساله بود، در سال ۱۳۸۹ به واسطه حبیب رضایی با تیم دستیاران اصغر فرهادی آشنا شد. در نهایت او جهت ایفای نقش در شخصیت راضیه جهت بازی در سریال جدایی نادر از سیمین انتخاب شده و در برابر دوربین قرار گرفت. ساره بیات توانست با ایفای نقش در این فیلم، جایزه اسکار را به خود اختصاص داده و در ایران و جهان به شهرت برسد.

علاوه بر این ساره بیات توانست به علت بازی بی‌نظیر و عالی در فیلم سینمایی جدایی نادر و سیمین، در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار را کسب کرده و در جشنواره فیلم برلین به همراه لیلا حاتمی و سارینا فرهادی جایزه خرس نقره‌ای برترین بازیگر زن را به طور مشترک اخذ کند. فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین در سبک درام بوده که اصغر فرهادی مسئولیت نویسندگی و تهیه کنندگی آن را عهده‌دار بود.

ساره بیات

شاگرد اول کلاس:

پس از آن مکث و توقفی که در کارم ایجاد شده و مجدداً به کار بازگشتم، در کلاس‌های آموزشی آقای پرویز پرستویی در موسسه کارنامه ثبت نام کرده و دوره‌های آموزشی را طی کردم. در آنجا نیز من در زمره شاگردان اول بوده و امتیازات خوبی کسب می‌کردم. سپس توانستم در سریال تاریخی معاصر به نام یک مشت پر عقاب نقشی را عهده‌دار شده و بازی کنم. در حقیقت مجموعه یک مشت پر عقاب به عنوان اولین کار من در برابر دوربین بوده و به همراه بازیگران سرشناس و حرفه‌ای فعالیت داشتم. برای نمونه اولین برداشت کارم با آقای رضا کیانیان هیچ وقت از یادم نمی‌رود و در دوران همکاری مطالب زیادی از ایشان فرا گرفتم. ولی از آنجا که این سریال اولین کار حرفه‌ای من بوده و اکثر بازیگران بسیار حرفه‌ای بودند، فشار و سختی زیادی به من وارد شد.

ساخت سریال یک مشت پر عقاب به مدت یک سال و نیم طول کشید. در سایر مراحل همچون ممیزی، تدوین سایر رویدادها بسیاری از بخش‌ها و سکانس‌های این مجموعه حذف شده و کنار گذاشته شد. متاسفانه اغلب سکانس‌های حذفی مربوط به پلان‌های من بوده و این موضوع بسیار ناراحتم کرد. ولی در مجموع از این سریال در جایگاه اولین کارم در مقابل دوربین رضایت داشتم.

هنر به شیوه پنهانی:

پدر و مادر و اعضای خانواده ام مخالفت جدی با بازیگری من داشتند. این شرایط سبب شد که مخفیانه در دانشگاه رشته هنر را انتخاب کنم که از این طریق مسیری جهت ورود به بازیگری بیابم. ولی این موضوع میسر نشده و در دانشگاه نیز از رشته هنر فارغ التحصیل شدم. پس از پایان دوران تحصیل در دانشگاه، با ثبت نام در دوره‌های آموزشی کلاس بازیگری از نظر فکری خانواده‌ام را مهیا کردم. با وجودی که همواره خانواده‌ام اطمینان کامل به من و دوستان نزدیکم داشتند ولی بازیگری و هنر را در زمره مشاغل قبول ندارند.

ساره بیات

عزیز و دردانه خانواده:

تصور می‌کنم تا به اکنون به همه خواسته‌ها و آرزوهایم در حرفه بازیگری دست یافته‌ام. ممکن است سطح توقعات من بسیار پایین باشد، ولی تمایلات و خواسته‌هایم برایم محقق شده است. در واقع من مسیر پیچیده و سختی را تا رسیدن به این جایگاه پشت سر گذاشته‌ام، لذا این موضوع سبب شده که دلبستگی و علاقه زیادی به موقعیت فعلیم داشته باشم. در آثار و نقش‌هایی که بازی کردن به قدری شاهد رویدادهای حیرت آور، پیچیده و ناشناخته‌ای بودم که احتمال دارد هر شخص دیگری که به جای من در آن شرایط بود، نمی‌توانست از آنجا جلوتر برود. ولی معتقدم تحمل این شرایط سخت به ویژه برای من که در زندگی بسیار محبوب و دردانه بوده و تا به حال شاهد هیچ نابهنجاری نبودم، لازم بود. بسیار خوشحال هستم که در حرفه و کارم شکیبایی به خرج داده و موفق شدم مسائل و مشکلات زیادی را برطرف کنم.

فیلم محمد (ص):

نقش پردازی در برخی از فیلم و سریال‌ها کاملاً برانگیخته از دل بوده و احساس خوبی را به شخص القا می‌کند. از نظر من بازی در شخصیت حلیمه دایه حضرت محمد رسول الله (ص) در جریان تولید عظیم فیلم محمد (ص) رویداد غیر قابل وصف و بی‌نظیر است.

در حقیقت این کاراکتر تنها شخصیتی بود که به هیچ وجه اهمیتی به برجسته شدن بازی خودم در فیلم نمی‌دادم. چرا که به قدری مملو از احساس خوب و عشق عرفانی بودم که از خداوند متعال تقاضا کردم انرژی دوچدانی را به من تزریق کند تا بتوانم از عهده مسئولیت خطیر و مهم این شخصیت برآیم.

ساره بیات

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn